Desembre 2007 Núm. 38

Portada
Editorial
Poema de la tardor
La classe de les balenes de P4
La castanyada
El cucurucho para las castañas
Les festes de Nadal
          Cançó de P3 i P4
   
      Cançó de P5
   
      Cançó de 1r
   
      Cançó de 2n
   
      Cançó de 3r
   
      Cançó de 4t
   
      Cançó de 5è i 6è
Records de Festa Major
M'agrada la festa Major
Tancats a la classe
Poema: Els bons companys
Sabies que
L'entrevista
Les sortides del trimestre:
   
      1r i 2n
   
      3r i 4t
   
      5è i 6è
Sant Andreu de Pedrinyà
Entreteniments: Animals
Entreteniments: 7 diferències
Entreteniments: Sudoku
Acudits
Us recomanem
Bones Festes
Contraportada: Benvinguda a
   
  la classe dels cargols de P3

 


Teniu a les vostres mans un nou número de la revista EL TUT. Des de ja fa un munt d'anys que arriba a totes les llars dels alumnes de l'escola .Al llarg d'aquest curs us n'arribaran dos números i així trobareu molt més propers els diferents articles i reportatges que us hem preparat. Volem que es converteixi aquesta revista en una eina de treball dels nostres alumnes i un bon recull de les diferents activitats que fem a l'escola per compartir amb els companys, els mestres i la família. També des de fa 3 anys rebeu a casa vostra un petit recull de notícies que preparem des de la comissió d'Escola Verda i que sota el nom de Butlletí Verd pretenem a través dels treballs dels alumnes de l'escola ,implicar-nos en aconseguir un món més sostenible i sensibilitzar el nostre alumnat cap una major consciència ambiental.
A l'escola també hi ha canvis que podríem agrupar en dos apartats. Els de les instal·lacions i els pedagògics i de gestió. Dintre dels primer cal fer esment de la millora del terra del pati. Com ja era sabut per tothom al pati s'hi generava molta pols ja que el sauló que s'hi havia posat fa molt anys, es va anar desfent fins convertir-se en una capa de terra molt fina. Al córrer els nens pel pati generava molta pols, i com que no plou mai, contínuament havíem de respirar en mig d'un núvol de pols. L'ajuntament va fer retirar la terra que hi havia, i s'hi ha escampat tota una capa de sauló nou. Com també sabeu durant aquest propers dies ens instal·laran dues aules prefabricades a l'espai que hi ha entre el porxo i el final del pati. Per aquest raó hem hagut de treure les porteries i les cistelles de bàsquet i canviar-les d' orientació . Ens queda la pista de joc més petita, però millorarem els espais de l'escola i podrem tenir una aula per a cada curs i un espai per l'aula de ciències i aula de suport. Tampoc podem oblidar que en aquests últims dies del trimestre canviarem l'estructura del pati, que està deteriorada, per dues de noves que els alumnes van escollir. L'AMPA de l'escola se'n farà càrrec de la despesa.
Dins els canvis pedagògics i de gestió, el primer a comentar són els nous currículums, aquest any comencem a cicle inicial, l'any que ve a C. Mitjà i el següent a C. Superior. Potser des de fora no veureu gaires canvis, però sí que cal esmentar que els objectius que ens marquem estaran supeditats a les competències bàsiques. El desenvolupament competencial implica la capacitat d'utilitzar els coneixements i habilitats, de manera transversal i interactiva, en contextos i situacions que requereixen la intervenció de coneixements vinculats a diferents sabers, cosa que implica la comprensió, la reflexió i el discerniment tenint en compte la dimensió social de cada situació. Per avançar en l'assoliment de les competències bàsiques és fonamental emmarcar els processos d'ensenyament i d'aprenentatge entorn als quatre eixos següents:
- Aprendre a ser i actuar de manera autònoma.
- Aprendre a pensar i comunicar.
- Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
- Aprendre a conviure i habitar el món.
Des d'una vessant més pràctica veureu a final de cicle que els vostres fills juntament amb l'informe de cada una de les àrees també hi haurà les inicials d' Insuficient, Suficient, Bé, Notable i Excel·lent. També a patir d'aquest curs es suprimiran els llibres d'escolaritat. Aquest llibres s'obrien a 1r. de primària i anaven seguint amb els alumnes amb les avaluacions de cada cicle fins acabar la secundària. Ara quedaran reduïdes a les actes d'avaluació. Un dels motius principals d'aquest canvi és per informatitzar tot el procés d'informació del procés d'aprenentatge dels alumnes. A l'escola sembla com si haguéssim perdut la perla del recull de dades dels nostres alumnes. Amb tots els canvis que comencem a tenir , i els que han de venir amb el desenvolupament de la LOE, cal que els mestres i pares caminem tots cap a la mateixa direcció amb confiança mútua i amb més implicació i esforç per part de tots.