PANALLETS DE TOTS SANTS

Ingredients per 1kg de panallets:

• 1/2 kg de farina d'ametlla (ametlla crua de la millor qualitat, molta)
  • 1/2 kg de sucre (no cal que sigui fi)
  • Una patata petita bullida
  • Una mica de sal per a la patata
  • Mitja cullerada de pela de llimona picada ben fina
  • Algun ingredient a escollir per donar-los gust: pot ser cafè soluble en pols, coco, cireres confites picades, membrillo, suc de llimona o de taronja,...
  • Una mica de sucre fi per escampar sobre el taulell de treball i la plata d'anar al forn

Treball:

Elaboració del massapà:

En una conca fonda, desfem la patata bullida amb una mica de sal, un pols de pela de llimona picada ben fina, i una cullarada petita de clara d'ou batuda. Hi afegim el sucre, remenant tota l'estona amb una cullera. Hi afegim a poc a poc la farina d'ametlla, sense deixar de remenar, fins que queda una pasta ben homogènia.

Per acabar el massapà:

Si el massapà queda molt dur, si el volem pels panallets de coco, caldrà afegir-hi unes gotes d'aigua, sense passar-nos, que no quedi massa moll. Si volem el massapà per fer panallets de cirera, ja podem afegir-hi, enlloc de l'aigua, les cireres ben trinxades (no massa quantitat).

Donem forma als panallets:

Posem el massapà sobre el taulell enfarinat de sucre fi i amb les mans li donem la forma d'una llarga butifarra que tallerem amb un ganivet a talls petits. De cada tall fem una bola amb la forma que volem donar al panallet.

Passem els panallets pel forn:

Ben posats en una safata enfarinada de sucre fi, es posen a coure al forn el temps just perquè quedin cruixents per fora i tous per dins. Els de coco s'han de gratinar lleugerament per tal que quedin rossos de sobre.

El toc final:

És la presentació estètica. Una safata bonica i una blonda de paper són detalls que s'agraeixen.

S'ha dut a terme aquest taller en dues sessions de 20 alumnes i 1h i mitja de duració cada una, durant la jornada del 30-10-98, amb motiu de la festa de la Castanyada.
La professora encarregada del mateix ha sigut: Victòria Oliu, amb la col·laboració d'altres professors i professores del centre.
Local: laboratori de química del IESI la Bisbal.
Estris de cuina: deixats pels Menjadors del Col·legi Joan de Margarit.
Molts agraïments a tots els col·laboradors.

[ Portada | Introducció | El Centre | Història |
| Caixa dels Trons | Anuncis | Estudis en preparació | Activitats Normals |