Visita al centre de recuperació de fauna de Vallcalent i a CaixaFòrum de Lleida

El dia 12 de desembre vam fer una sortida a Lleida amb els alumnes de 3r d’ESO.

Al matí vam fer una visita guiada al Centre de recuperació de fauna salvatge de Vallcalent. L’objectiu d’aquesta activitat és la sensibilització dels alumnes sobre alguns problemes ambientals que afecten directament la vida d'alguns animals i al mateix temps vam poder veure alguns animals endèmics del nostre país.

A la tarda vam visitar l’exposició de CaixaForum: Energia. Per un futur sostenible. Aquesta activitat va servir per apropar els alumnes al gran problema que s’enfronta la humanitat amb el model no sostenible de consum de recursos energètics.

Notícies i activitats del 1r trimestre

Curs 2013 - 14

Curs 2010-11

Curs 2011-12

Curs 2012-13

Viu la ciència!

Com cada any, al novembre se celebra una setmana dedicada a la Ciència. Aquest any va ser del 15 al 24 de novembre, i hi van participar molts centres d’ensenyament secundari amb diferents activitats per potenciar l’esperit científic entre l’alumnat i conèixer els temes i metodologies de treball dels investigadors.

Al nostre institut, el dia 20 es va fer la conferència: En què s’assembla un terratrèmol a un meteorit? O el que la sismologia pot fer per l’astronomia.

Va ser molt interessant i vam aprendre com l’estudi de les ones sonores ens pot donar informació de fenòmens tan diferents com els terratrèmols i els meteorits.

La va impartir la doctora en Sismologia per la UPC Sra. Mar Tàpia, qui actualment coordina el Laboratori d’estudis geofísics Eduard Fontseré de l’IEC.

Hi van assistir els alumnes de 1r. de Batxillerat i els de 4t. d’ESO i 2n. de Batxillerat de Ciències.

El Parc Nacional d'Aigüestortes: la Vall Fosca

El dia 8 d’octubre d’enguany vam fer una sortida al Parc Nacional amb els alumnes de 4t d’ESO.

Aquest any el destí va ser la Vall Fosca. Vam començar l’itinerari a l’estany de Sallente, vam pujar fins l’estany Gento pel caminet i ens vam arribar fins l'estany Tort.

Per conèixer els aspectes biològics i geològics d’aquesta zona protegida vam comptar amb la col·laboració dels tècnics del Parc Nacional en Josep Maria Rispa i en Jaume Comas.

Aquesta sortida forma part del projecte del Departament de Ciències de coneixement del Parc Nacional d’Aigüestortes per part del nostre alumnat.