Barri d'Aragó s/n. El Pont de Suert 25520 (Lleida) Tel. 973 690 040 Fax 973 690 383

Notícies i activitats del 2n trimestre

Notícies 1r trimestre

Eleccions al Consell escolar

Cada dos anys cal renovar parcialment la composició del nostre màxim òrgan de gestió: el consell escolar. En concret, aquest curs calia escollir els següents representants: 1 alumne/a, 1 pare o mare i 3 professors o professores. Els dies 15 i 16 de gener van tenir lloc les votacions amb els següents resultats:

Sector professorat: Antonieta Comet, Esperança Florit i Rosa Noray van renovar els seus càrrecs.

Sector alumnat: Dels tres candidats presentats, el Paco Garcia, de 1r de batxillerat, va ser l'escollit per omplir el lloc de l'Andreu Bordas, que deixava el càrrec.

Sector mares i pares: La Rosa Marsol va renovar el seu càrrec.

Aquesta és la nova composició del Consell.

Des d'aquí volem felicitar els elegits tot esperant que ajudin el màxim possible a la bona gestió del nostre centre. Dintre de dos anys tornarem a tenir eleccions i esperem una major participació de tots els sectors tant a l'hora de presentar candidatures com a l'hora d'exercir el dret democràtic al vot.

2ª Cursa de muntanya amb barra direccional per a discapacitats visuals

Com el curs passat, els alumnes de segon curs del cicle mitjà d'explotació d'estacions d'esquí ens estan preparant aquesta activitat. Es tracta d'organitzar una cursa de muntanya en què participin discapacitats visuals provinents de l'associació ONCE de Lleida. Els alumnes d'aquest cicle, amb la supervisió del seu professorat, s'encarregaran de l'organització de la cursa. Per dur-la a terme comptaran amb la col·laboració de l'alumnat de 3r d'ESO, que tindran la labor de fer de guies dels discapacitats visuals durant la cursa.

Si voleu saber les dates, el recorregut, les bases i molta més informació sobre aquesta activitat cliqueu aquí.

Curs de poda en alçada

Els dies 31 de gener i 1 de febrer els alumnes de cicles formatius de forestals, van participar en un Curs de poda en alçada.

Van practicar esporga en arbres de més de 20 m d'alçada per ampliar experiència en una de les activitats de manteniment de jardins, que és una de les possibles sortides professionals dels alumnes.

Xerrades sobre orientació a 4t d'ESO

Durant un parell de setmanes, l'alumnat de 4t ESO ha assistit a les xerrades de joves professionals de la comarca que han explicat la seva realitat acadèmica i professional després dels seus estudis a l’Institut del Pont de Suert. Han estat unes sessions molt enriquidores, ja que les situacions han estat molt diverses, tant des del punt de vista acadèmic com del professional. Què han estudiat? Com hi han accedit? On han estudiat? Com han viscut: pis,residència, família? Han canviat d’estudis? Com han buscat feina desprès? On? quines feines han fet?, etc. L’alumnat ha pogut establir un col·loqui amb els joves professionals .

Els objectius d’aquestes xerrades són:

- Relacionar l’alumnat amb joves que han sortit del centre, han estudiat fora i han tornat a treballar a la comarca.

- Motivar l’alumnat a continuar els seus estudis coneixent de primera mà situacions amb les que es poden sentir identificats .

- Identificar pors, dubtes, neguits de l’alumnat de cara a la seva tria acadèmica desprès de 4t ESO.

- Establir debat entre l’alumnat i els professionals per millorar el coneixement dels diferents recorreguts acadèmics d’aquests joves.

- Conèixer diferents opcions de tria dels estudis i posteriors correspondències amb el món laboral.

- Relacionar la millora professional amb la formació continuada (idiomes, màsters, cursos específics...).

Volem donar les gràcies als joves que desinteressadament han participat en aquesta iniciativa: Laia Girón, Elena Rodríguez, Aitana Castell, Marc Garcia, Eloy Porté, Oriol Faidella i Tito Pueyo, tots ells exalumnes del nostre centre.

Dies blancs

El dimecres 27 i el dijous 28 de febrer el centre va organitzar una sèrie d'activitats d'hivern a l'aire lliure. Els alumnes i professors van triar entre tres possibilitats per a tots els gustos.

La primera oferta consistia en desplaçar-se els dos dies a les pistes d'esquí de Boí-Taüll des de les 9 fins a les 16 hores i prendre part en un curs de dues hores. La resta del temps era lliure perquè cadascú pogués esquiar d'acord amb les seves possibilitats i ganes.

Per als alumnes i professors que no gaudeixen de l'esquí es van proposar dues possibles activitats assequibles a tothom.

La primera consistia en fer dues caminades amb raquetes, el dimecres al Parc Nacional -des del pàrquing de La Farga fins al llac de Llebreta i tornada- i el dijous per la vall del riu Sant Martí amb la intenció d'arribar prop del Port de Rus i tornar. Aquestes dues caminades van ser guiades per Josep Maria Rispa, guia professional del parc.

La segona possibilitat consistia en dues caminades de trekking. El dimecres es va anar en autobús cap a la cua del pantà de Canelles, des d'on es va visitar el Congost de Monrebei. El dijous es va sortir des del mateix centre per fer la pujada a la muntanya del Miravet.