La celebració de les festes populars ens aporta un recurs important per treballar objectius que afavoreixen l'educació integral de l'alumnat, ja que aquest ha de desenvolupar el grau d'autonomia i de treball en equip per assolir un repte.
Altres arguments que ens fan potenciar les festes populars són la socialització i cohesió social entre els alumnes de centre i els de primària, essent un vincle d'unió entre les dues etapes educatives, i el treball interdisciplinar que s'origina amb l'organització d'aquestes, ja que des de diferents àrees s'ha de treballar com si es tractés d'un treball de síntesi vers la tradició i costums de Catalunya.
Tal i com consta en la programació general de centre, es treballen les festes de la castanyada i carnestoltes conjuntament amb el CEIP Vall de Lord, mentre que Nadal i Sant Jordi es preparen activitats per al propi centre.

Castanyada
Es celebra la vigília de Tots Sants i consisteix a ambientalitzar la festa i organitzar una sèrie de cucanyes per a l'alumnat de primària. Finalment els castanyers i castanyeres reparteixen panellets i castanyes per a tothom.

Nadal
La festa de Nadal pretén ser quelcom diferent, en consonància a les dates tan especials que s'inicien amb la cloenda del periode escolar. Els preparatius ja s'inicien amb el pont de la Constitució, moment que s'engalana el centre amb el tradicional pessebre i a la vegada arriben les primeres pistes de l'amic invisible. El darrer dia de classe, es participa en una cantada de nadales a la residència d'avis, conjuntament amb el CEIP Vall de Lord, acte molt emotiu i que obsequia als avis amb unes postals de nadal. A continuació, alumnat i professorat del centre gaudeix de les proves de l'amic invisible, les quals cal superar si es vol conèixer la identitat de l'amic misteriós.

Carnestoltes
Es tracta d'una festa molt popular arreu del món i també al Solsonès, la qual precedeix l'austeritat i la penitència de la Quaresma.
La celebració al nostre centre comença el dijous gras, amb la cantada de Romeus, el dimarts següent s'organitza una gimcana pel matí, on hi participa l'alumnat del CEIP i per la tarda, després del dinar de Romeus, se celebra la tradicional Rua pels carrers del poble. A l'endemà, dimecres de cendra, s'acaba la festa de la disbauxa amb el testament i posterior cremada del Carnestoltes i, finalment com mana la tradició, amb l'enterrament de la sardina que simbolitza l'acabament de la gresca i l'inici de la Quaresma
(falten quaranta dies per Pasqua).
Veure història Carnestoltes
. + info Romeus.

Sant Jordi
La festa del llibre i la rosa suposa un bon motiu per treballar activitats vinculades amb la cultura i la literatura. És per aquest motiu, que passada la Diada del Patró de Catalunya, s'organitza la setmana cultural, orientada vers un centre d'interès i que té com a propòsit potenciar l'expressió oral en les diferents llengües i fomentar el gust per la lectura. Destacar la jornada literària com a acte culminant de la setmana cultural.

SES de Sant Llorenç de Morunys
Carrer de la Creueta, s/n
25.282 Sant Llorenç de Morunys (Lleida)
Telf. 973 492 009 - Fax 973 492 413