La SES de Sant Llorenç de Morunys és una Secció d'Ensenyament Secundari, constituida administrativament des de l'inici del curs escolar 1998-99 i adscrita a l'IES Francesc Ribalta de Solsona, del qual és part integrant.

La titularitat del centre és pública, depenent del Departament d'Educació, i imparteix els ensenyaments del primer i segon curs de la secundària obligatòria (ESO).

El centre acull bàsicament l'alumnat provinent de la Vall de Lord, Sant Llorenç de Morunys, La Coma i La Pedra i Guixers; no obstant això, també ha comptat amb alumnes de Solsona, Berga, Castellar del Riu, Odèn i Cambrils.

Propòsits
La singularitat del centre ofereix la possibilitat de plantejar una educació personalitzada vers l'alumnat, tenint en compte les particularitats de cada un i potenciant-les al màxim per aconseguir ciutadans autònoms en el futur, amb competències i valors, i sensibilitzats per col·laborar, respectar i millorar la societat del s.XXI.

La constant del dia a dia és gaudir de la capacitat que tenim d'aprendre, i aprofitar l'entorn i els recursos que ofereix el centre per assolir uns aprenentatges de qualitat.

El fet de compartir espais i projectes transversals (innovació educativa, potenciació de festes populars...) amb el CEIP Vall de Lord, l'altre centre de la vila, permet una bona coordinació entre primària i secundària i facilita el traspàs dels alumnes a la nova etapa. De la mateixa manera, la SES possibilita el traspàs de l'alumnat cap a l'IES Francesc Ribalta amb diferents activitats, de les quals destaca el Camp d'Aprenentatge de 2n d'ESO.

Serveis
El centre compta amb els següents serveis: aula d'acollida, programa reutilització de llibres, menjador, biblioteca, ordinadors a totes les aules, xarxa inalàmbrica a internet (connexió WiFi), punt verd de reciclatge de residus, guixetes, activitats extraescolars (Associació Esportiva Escolar), pista esportiva exterior i pavelló amb dutxes.

Novetats
Amb l'objectiu d'atendre les necessitats i la diversitat de l'alumnat, el centre disposarà dels següents recursos compartits amb el CEIP Vall de Lord: Aula d'Acollida (AA) orientada a la immersió de l'alumnat nouvingut en horari lectiu i Taller d'Estudi Assistit (TEAS), complement de la tasca docent que proporciona a l'alumnat d'entorns socioculturals desfavorits unes condicions d'estudi fora de l'horari escolar, desenvolupant actituds positives vers l'aprenentatge.

SES de Sant Llorenç de Morunys
Carrer de la Creueta, s/n
25.282 Sant Llorenç de Morunys (Lleida)
Telf. 973 492 009 - Fax 973 492 413