www.iesRamonBerenguerIV.es
CALENDARI
inici
       
     INTRODUCCIÓ    
     
     OBJECTIUS    
     
     CALENDARI 2008/2009    
       
 

INTRODUCCIÓ

Per a la confecció d'un treball d'aquest tipus no hi ha un model perfecte ni un conjunt d'estratègies únic i que respongui al tema proposat. El que et volem presentar és un guió perquè el puguis adaptar a les característiques del teu treball i a les necessitats del teu tema.

A grans trets, el teu treball ha de tenir tot un seguit d'exigències:

1. Relació amb el tema. El teu treball s'ha de centrar essencialment en el tema que has     proposat, tot incloent-hi les idees     secundàries que hi puguin estar relacionades. Has     d'evitar, per tant, d'allunyar-te de l'eix central.

2. Utilització de les fonts escrites. El treball ha de ser el resultat d'una lectura profunda. No és     suficient un simple resum     de llibres o articles, ni tampoc limitar-se a descriure o narrar     fets. Es tracta d'analitzar materials, elaborar-los,     criticar-los, argumentar-los, etc.

3. Argumentació raonada. El material recollit s'estructura de manera que les idees quedin     enllaçades, assegurant la     coherència i consistència de cada apartat. És convenient     il·lustrar el contingut amb citacionss, exemples, etc.

4. Presentació formal. El treball ha de respectar uns criteris bàsics de correcció gramatical,    d'estructura, de format, de     referències bibliogràfiques… D'altra banda s'hi ha de veure    un estil propi i adequat al tema treballat.

tornar

 

OBJECTIUS

El treball de recerca té com a objectius bàsics que vosaltres sigueu capaços de:

1. Planificar de manera rigorosa la feina.

2. Seleccionar les fonts d'informació adequades.

3. Utilitzar les diverses metodologies i tècniques apreses de manera selectiva, flexible i    interdisciplinar.

4. Observar els fets de manera crítica i objectiva.

5. Identificar les qüestions i dades fonamentals o suficientment valuoses per a l'elaboració del     treball.

6. Analitzar, classificar i donar tractament adient a la informació obtinguda.

7. Seleccionar i manejar la documentació bibliogràfica amb esperit crític.

8. Interpretar els resultats obtinguts a partir de la reflexió i el judici.

9. Formular hipòtesis estructurades davant fets complexos.

10. Comparar dades i opinions contraposades de manera objectiva i crítica.

11. Exposar les pròpies idees amb coherència i estructuració correcta, utilitzant un llenguatge      adient.

12. Distingir les característiques principals dels treballs de síntesi i dels treballs d'anàlisi.

13. Analitzar els diversos criteris, objectius i subjectius, que intervenen en la selecció d'un       tema o línia de treball.

14. Treure conclusions sobre els factors que fan que un calendari de treball estigui ajustat a       la realitat.

15. Definir les línies i els mètodes més adients que cal emprar en una tasca relacionada amb       una recerca de certa complexitat.

16. Escollir les estratègies adequades a cadascuna de les etapes del treball.

17. Delimitar els aspectes que determinen els camps bàsics d'intervenció.

18. Seleccionar els criteris per establir l'organització dels mitjans de treball.

19. Ponderar la diversitat qualitativa i quantitativa de les fonts d'informació.

20. Aplicar els principis bàsics, formals i no formals, a l'exposició d'un tema.

21. Actuar amb consciència de les capacitats i limitacions pròpies en l'establiment de les fites       que s'han d'aconseguir.

22. Mostrar iniciativa en l'organització del procés de treball.

23. Manifestar una disposició intel·lectual oberta i receptiva davant les diverses aportacions.

24. Mantenir una actitud crítica basada en el coneixement i la reflexió com a eina bàsica en el      desenvolupament de la investigació.

25. Manifestar interès en la recerca de solucions noves.

26. Actuar amb perseverància en el procés de realització.

27. Apreciar el rigor en el desenvolupament de les pròpies activitats.

28. Avaluar positivament les dades i opinions obtingudes de forma analítica.

29. Mostrar responsabilitat en la conservació del material propi o aliè que s'utilitzi.

30. Valorar positivament una presentació correcta en l'aspecte formal i coherent en el      contingut dels resultats obtinguts.

31. Comentar els aspectes diferents que intervenen en l'estructuració d'un treball de recerca i      defensar la línia del treball realitzat.

tornar

 
CALENDARI 2008/2009
1r CRÈDIT
Activitat
Temporització
Informació del tutor del grup
Maig
Enquesta als alumnes: preferències i elecció del tema del treball
Adjudicació dels tutors de treball de recerca
Treball d'aspectes generals amb el tutor del grup

Amb l'assessorament del tutor del treball de recerca l'alumne:

  • dissenya els primers guions
  • estableix i consulta fonts d'informació
  • recull dades
  • elabora fitxes
  • esquematitza resultats parcials
  • analitza i reorienta el treball
  • ordena el material· inicia la redacció d'alguns esborranys parcials
Juny
Treball d'aspectes generals amb el coordinador de batxillerat
Setembre
Presenta al tutor del treball de recerca una memòria del treball realitzat fins aleshores
Octubre
Lliurament de la memòria a l'alumne amb els comentaris i suggeriments del professor que l'ha revisada
2n CRÈDIT
Activitat
Temporització
Nova presentació del treball realitzat fins aleshores.
Novembre
Redacció i correcció de l'esborrany. Revisió conjunta amb el professor encarregat
Lliurament de la redacció definitiva del treball.
Desembre
Revisió amb el professor encarregat i correcció definitiva
Lliurament del treball per triplicat
segona quinzena de Gener
Exposició oral dels treballs
segona quinzena de Gener
tornar