Programacions
didàctiques
- Termini:
26 d'octubre de 2020.
- Forma de
lliurament: Penjar-les al DRIVE "Programacions didàctiques
i unitats didàctiques-Institut de l'Arboç"
dins del curs 2020-2021.
- Cada
cap de departament ha de penjar al drive un arxiu comprimit
amb totes les programacions corresponents al departament
que representa.
- Cada
programació didàctica es presentarà
en un arxiu. El nom de l'arxiu tindrà el format següent:
NIVELL_GRUP/AGRUPAMENT(si s'escau)_MATÈRIA.Tot seguit
posem uns exemples:
- La
programació de primer d'ESO del grup E d'anglès
s'ha d'enviar en un arxiu que tindrà per nom:
1ESO_E_ANGLES.doc.
- La
programació del PIM11 de primer d'ESO d'anglès
s'ha d'enviar en un arxiu que tindrà per nom:
1ESO_PIM11_ANGLES.doc.
- La
programació de dibuix tècnic de primer
de batxillerat s'ha d'enviar en un arxiu que tindrà
per nom: 1BAT_DIBUIX_TECNIC.doc.
- IMPORTANT!
A consequència de la pandèmia del COVID19 i el
confinament que vam tenir durant el tercer trimestre del curs
2019/2020, els continguts del curs anterior que no es van poder
donar s'han d'incloure a les programacions didàctiques
d'aquest curs 2020/2021.
- Model de
programació didàctica de l'ESO (accés).
- Model de
programació didàctica de batxillerat.(accés)
- Qui ha
de disposar d'una còpia (digital) de les programacions
didàctiques?
- Cada
professor ha de disposar de les programacions didàctiques
corresponents a les matèries que imparteix.
- Cada
departament ha de custodiar, sota el procediment establert
pel cap de departament, les programacions didàctiques
corresponents al seu departament.
- El
director n'ha de tenir una còpia a disposició
de la Inspecció d'Educació des del començament
del curs.
-
- Repositori
de les programacions didàctiques del curs acadèmic
2020/2021 (accés)
Observacions
relatives a les programacions didàctiques
Recursos
TAC
- Tecnologies
per a l'aprenentatge i el coneixement (TAC).
- La
incorporació generalitzada de les tecnologies de
la informació i la comunicació en els processos
d'ensenyament i aprenentatge es troben recollides tant a
la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació, com
en el desplegament normatiu del currículum (Decrets
142/2007, 143/2007 i 142/2008).
- Serveis
digitals:
- Espai
Moodle de l'Institut de l'Arboç (accés).
- Alexandria:
biblioteca de recursos que permet pujar alguns tipus
de materials educatius digitals, com ara cursos materials
útils per a la pissarra digital o Moodle
(accés).
- ARC:
espai per compartir propostes docents associades a les
competències bàsiques i al currículum
(accés).
- Blogs
XTEC: servei destinat a tots els usuaris de l'XTEC
i als centres educatius que permet crear blogs i afegir-hi
continguts (accés).
- Merlí:
biblioteca i cercador de recursos educatius per a totes
les àrees i etapes (accés).
- La
prestatgeria: permet escriure llibres de manera
col·laborativa a través d'Internet (accés).
- Quaderns
virtuals: entorn d'aprenentatge digital que permet
crear materials amb diferents tipus d'activitats per
tal d'avaluar el progrés i el rendiment dels
alumnes (accés).
- Zona
Clic: conjunt d'aplicacions que permeten crear diversos
tipus d'activitats educatives multimèdia mitjançant
el programa CLIC (accés).
- Xarxa
docent eduCAT: xarxa social per als professors orientada
a compartir experiència i recursos i a la formació
docent entre iguals (accés).
- La
meva XTEC: el compte XTEC incorpora elements i funcionalitats
basats en la tecnologia Google Apps per a l'educació
que ofereixen aplicacions avançades de col·laboració
i comunicació: Correu web, Calendari (Google
Calendar), Drive (Google Drive), Llocs web (Google Sites),
Xat (Google Talk), Grups (Google Grups). Les condicions
d'ús són les mateixes de l'XTEC. Recentment
s'hi han incorporat els serveis Google Vídeo
(YouTube), Fotografia (Picasa) i Mapes (Maps). Tanmateix
cal tenir present que les condicions d'ús d'aquests
tres serveis són les generals de Google. Aquests
serveis s'orienten al treball personal i col·laboratiu
dels professors en l'exercici de la seva tasca. Es recomana
una cura especial en la configuració de la privacitat
dels serveis quan s'utilitzin per al tractament de dades
d'alumnes.
|