|
Les
persones majors de 18 anys que no tenen el títol
de Graduat en Educació Secundària poden
obtenir-lo seguint aquests estudis mitjançant
la metodologia d'autoformació integrada
|
Tutorització
Cada
estudiant compta amb l'ajuda d'un tutor o tutora
que, des del principi, l'acompanya, l'aconsella i
l'orienta sobre tots els aspectes de la seva formació.
|
Organització
Els ensenyaments
corresponents al Graduat en Educació Secundària
per a persones adultes s'organitzen al voltant de
3 àmbits de coneixement:
- àmbit
de la comunicació
- àmbit
social
- àmbit
científic tecnològic
Cada
àmbit està dividit, per a facilitar-ne
l'estudi, en diferents mòduls, que corresponen
a una mitjana de 35 hores de dedicació i que
es poden cursar en un trimestre.
Cada
trimestre un estudiant sol estudiar cinc o sis mòduls.
|
Inici
dels estudis
En començar
els estudis hi ha una primera entrevista inicial amb
el professorat del Centre a través de la qual
s'elabora l'historial formatiu de cada persona i,
si és el cas, convalidar alguns estudis.
També s'aconsella sobre la conveniència
de realizar una Prova d'avaluació inicial
que, en molts casos, permet acreditar uns coneixements
no documentats.
D'aquesta manera, a través dels estudis realitzats
anteriorment i dels resultats de la Prova d'avaluació
inicial, es pot estalviar temps d'estudi.
Un
cop l'estudiant té assignat el seu tutor o
tutora aquest, a la vista dels estudis convalidats
o acreditats, li elabora un itinerari formatiu
que inclou els mòduls que haurà d'estudiar.
Aquest itinerari, com que pot allargar-se més
d'un curs, es concreta cada trimestre en un Pla
de treball on consten els mòduls que li
recomana estudiar el seu tutor o tutora.
|
L'avaluació
L'avaluació
del procés d'aprenentatge és contínua.
Al llarg del trimestre, i a través del contacte
de cada estudiant amb el seu tutor o el professorat
i dels treballs que va realitzant i lliurant, es comprova
el grau d'assoliment dels objectius de cada mòdul.
Al final de cada trimestre es fa la valoració
de tot el treball realitzat i es veu si se supera
o no cadascun dels mòduls que s'hagin estudiat.
A
la vista dels mòduls superats el tutor elabora
un nou Pla de treball pel proper trimestre fins a
haver superat tots els que consten a l'itinerari formatiu.
Quan un
estudiant ha superat tots els mòduls de què
constava el seu itinerari formatiu obté el
títol de Graduat en Educació Secundària.
|
Horaris
dels grups
Grup |
Horari |
Graduat
d'Educació Secundària I
|
dilluns,
dimarts, dimecres, dijous (tarda) |
Graduat
d'Educació Secundària II
|
dilluns,
dimats, dimecres, dijous (tarda) |
|