BIBLIOTECA ESCOLAR

Què és la biblioteca del centre?

Des del curs passat 2009/2010 s’ha reprès l’organització i l’activitat de la biblioteca per tal de fomentar-ne el seu paper en el conjunt d’etapes educatives del centre. La biblioteca del centre es considera un espai multifuncional ja que és un:

• Espai de lectura
  • Espai de recursos i de cerca d’informació
  • Espai d’ aprenentatge i coneixement.
  • Espai TIC i TAC on es duen a terme diferents activitats educatives que s’enllacen amb l’ús de les noves tecnologies de la informació (connexió a la xarxa, ordinadors de treball, pissarra digital, projector, entre d’altres).
  • Espai de reunió per a l’equip docent i directiu o alumnat del centre.
  • Espai d’exposició, celebració de xerrades o conferències.

Quins serveis ofereix?

• Servei de préstec.
  • Servei de consulta.
  • Servei de repàs per als cursos de Batxillerat (dilluns i dimecres de 15:15 a 16:15)
  • Serveis extraescolars: abans o després de l’horari escolar es realitzen diverses activitats per a l’alumnat que així ho escull.
  • Activitats puntuals (des de diferents àrees i etapes educatives)

Horari d’atenció als usuaris

L’horari de consulta, préstec i retorn del material disponible a la biblioteca és:

Dilluns tarda:  17:15 - 18:15

Quin material es pot trobar a la biblioteca?
  • Llibres de lectura: llengua catalana, llengua castellana i llengua anglesa, agrupats per diferents nivells (des d’infantil fins a batxillerat)
  • Llibres de text: etapes educatives
  • Llibres temàtics: fons documental de les diferents matèries (religió, ciències socials, llengües, Ciències naturals, ciències aplicades, història de l’art, història, geografia, literatura...)
  • CD-ROM:
  • DVD: educatius i pel·lícules
  • VHS: educatius i pel·lícules
  • Diccionaris i enciclopèdies
  • Revistes: revista de l’escola i altres
  • Treballs de Recerca
Quines activitats extraordinàries s'organitzen des de la biblioteca?
  •  Roda de lletres: en els darrers anys, el col·legi Sagrada Família ha participat en el projecte Roda de Lletres i ha gaudit de la visita dels escriptors:
    • Ramon Rubinat
    • Ramon Usall
    • Laura Bernis
  • Organització del Certamen Literari
  • Participació a la I Jornada de Biblioteques Escolars de les comarques de Lleida
  • Treball a l’aula amb les maletes viatgeres (5è primària)
  • Projecte Petit Príncep a l’Aula d’Acollida
  • Lectura lliure en diferents cursos de l’ESO
  • Assistència a la Jornada d’Intercanvi d’experiències didàctiques
  • Integració de la Biblioteca del centre a la Xarxa de Biblioteques de les Terres de Lleida.