Secundària
Visita a l'Institut de Recerca Biomèdica (4t ESO)

Fotos...                 IRB...
Crèdit de Síntesi ESO
"Any Internacional de la Llum"
Festa del Col·legi: Fotos
Diada de Sant Jordi: Fotos
Visita de l'escriptor Pep Coll
XI Certamen de Lectura en veu alta

El XI Certamen de Lectura en veu alta a la Fundació la Caixa es va celebrar a la ciutat de Lleida els dies 8 i 9 d’abril. Els concursants van haver de llegir lectures de llibres de lectura seleccionades pel jurat. Aquest any els participants van ser el Marcel M., 4t de primària; la Núria V., 6è de primària; el Pol Ch., 2n d’ESO); l’Andrea M., 3r d’ESO; i, finalment, la Júlia M. i la Caterina P. de 4t d’ESO. Tots ells coincideixen en què es sentien nerviosos abans de llegir i, un cop van començar la lectura, ja es van trobar més còmodes. Finalment, els participants recomanen aquesta experiència i la descriuen com enriquidora i positiva.
Mobile History Map (MHM)

Enllaç a Mobile History Map

Els alumnes de 2n d’ESO de la matèria optativa Lliguem Lletres han participat en un projecte pioner del programa mSchools que pretén fomentar el treball de les noves tecnologies, concretament de les aplicacions mòbils. L’objectiu ha estat crear dues geolocalitzacions de la nostra ciutat: la Seu Nova o Catedral de Lleida i l’Església de Sant Llorenç. Aquestes referències o aportacions que l’alumnat ha redactat a partir d’un treball de camp i cerca de fonts també ha estat complementada amb la traducció al castellà i l’anglès i amb l’edició d’imatges, vídeos i àudios.
EL DEBAT (Activitat competencial 2n d’ESO)

Els alumnes han treballat de manera competencial la preparació, organització i desenvolupament d’un debat. La classe es va organitzar en dos grups per tal de cercar i informar-se sobre la qüestió a debatre. Un cop seleccionada la informació van redactar els arguments i les idees que el dia del debat van exposar de manera oral amb la finalitat de defensar la seva posició. Finalment, el dia de la realització del debat, una part dels alumnes van avaluar els seus companys mitjançant unes rúbriques.
PAU ROMERO: Xerrada sobre “sortides professionals de la música”

Llegir...          Fotos...
Ens visita el Síndic de Greuges de Lleida (3r ESO)
El dia 6 de març, els alumnes de 3r d’ESO van rebre la visita del Síndic de Greuges de Lleida, el Sr. Josep Giné Badia. D’aquesta manera, van poder conèixer amb més detall les actuacions i intervencions que aquesta institució fa a la nostra ciutat.
    Fotos ...
CARNAVAL 2015 - ESO
Sortida a Barcelona - ESO

Els alumnes de l’ESO van anar a la ciutat de Barcelona el 28 de gener. Per una banda, els de 1r i 2n d’ESO van visitar l’exposició ‘’Human Boddies’’, un viatge a través de l’interior del cos humà. Per una altra banda, els de 3r i 4t d’ESO van visitar els estudis de TV3 pel matí. Després, tots es van trobar al Maremàgnum on van dinar. Finalment, la sortida cultural va finalitzar al teatre Victòria on es va gaudir de l’obra "Mar i Cel".
Lectura de contes nadalencs
(Activitat competencial de 2n de ESO)
Visitem l’Exposició Joan Oró

A la ciutat de Lleida es celebra l’Any Oró i per aquest motiu l’alumnat d’ESO va visitar l’exposició de l’any Oró que es troba ubicada al soterrani de l’Auditori Municipal Enric Granados. La mostra ofereix la possibilitat de conèixer la vida i l’obra del bioquímic lleidatà vinculat a la divulgació científica.
Ens ha visitat l’escriptor Emili Bayo

El passat 5 de juny ens va visitar l’escriptor i també professor d’institut Emili Bayo. Els alumnes de 1r d’ESO han llegit durant aquest curs una de les seves novel·les Premonicions i, per aquest motiu, l’Emili els va oferir una visió més profunda del seu llibre. Un dels elements que més agrada a l’autor és el final obert d’aquesta història; d’aquesta manera, dóna al lector l’oportunitat de poder imaginar-se un final al seu gust. A més a més, també va explicar alguns detalls personals i professionals sobre la seva carrera professional com a escriptor. És una persona a qui agrada molt llegir i la seva primera novel·la va tardar sis anys a acabar-la. L’experiència d’escriure la considera impagable. No solament va ser una sessió d’intercanvi d’experiències literàries sinó que també l’alumnat va poder conèixer de primera mà el procés de redacció, edició i publicació d’una novel·la. A l’acabar, l’Emili va signar la novel·la Premonicions a tots aquells alumnes que van voler.
Alumnes de 2n d’ESO, matèria optativa Lliguem Lletres.
Planifiquem la nostra empresa (MO - Emprenedoria)

Aquest any hem gaudit de l’experiència de ser emprenedors, de simular com seria l’empresa que hem descrit i dissenyat al llarg del curs. Per això, a final d’aquest darrer trimestre, els alumnes de 3r d’ESO de la matèria optativa d’Emprenedoria hem volgut ensenyar una petita mostra d’allò que representa la “nostra empresa”.
Mateo Gallego i Jaume Mesull, 3r d’ESO B.
THE FONIX (Concurs d'anglès)

EL passat divendres 24 de maig la Casiana Simon va anar a Barcelona amb motiu de la cerimònia de lliurament de diplomes i premis per a tots els finalistes de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona. Recordem que la Casiana va quedar en primera posició en la fase territorial.
Volem donar-li la enhorabona.
CONGRATULATIONS CASIANA!
SORTIDA AL PORT DEL COMTE (ESO)

Els dies 8 i 9 de maig els alumnes secundàreia vam anar d’excursió al Port del Comte a fer esport d’aventura. El primer dia a l’arribar, els monitors ens van preparar una excursió de 4 Km on havíem de buscar un tresor i, a la vegada, fèiem jocs. A l’arribar a la casa vam deixar les maletes a l’habitació i vam anar a dinar. A la tarda ens van dividir en grups i vam començar les activitats: tubbyes, tir amb arc, rocòdrom i parc d’aventura.
Després, ja cap al tard, vam anar a la piscina i, per cert, va ser una de les millors estones. A la nit, després de sopar els monitors van preparar un concurs de nois contra noies cantant, ballant... i finalment, van donar pas a la “disco”. Al dia següent, vam continuar amb les activitats d’aventura. Ens ho vam passar bastant bé i sobretot vam riure molt!
Andrea Monroy, 2n d’ESO A
La Festa del Cole (ESO)

Després de menjar xocolata desfeta, al llarg de tot el matí tota l’ESO ha participat en les diferents activitats que s’han preparat: jocs de taula, karaoke, la partida de la SAFA, gimcana, twister… També, s’ha pintat amb l’ajuda dels alumnes d ‘ESO un mural a la paret de fora de l’escola. Al migdia hem fet un dinar popular i a la tarda una gimcana esportiva. Durant tot el dia, els alumnes de 4t d’ESO han obert el bar per recaptar diners per al viatge de final de curs.
Protagonitzem un debat!

Des de la matèria de Llengua Catalana, els alumnes de 2n d’ESO han preparat i realitzat un debat sobre una temàtica en concret. Aquesta activitat competencial s’ha desenvolupat en diferents fases. En primer lloc, els alumnes s’han organitzat en grups i han cercat i seleccionat la informació necessària per a fer el debat. En segon lloc, s’han distribuït les funcions a seguir al llarg del debat juntament amb la preparació de les intervencions. Finalment, a l’aula es va dur a terme el debat i una avaluació final, feta pels mateixos alumnes. Va ser una experiència molt enriquidora per als professors i alumnes.
Concurs de Relat Breu Coca-Cola
El passat 29 de març, uns alumnes de 2n d’ESO vam participar en un concurs de relat breu en català. Vam anar a la Universitat de Lleida i allí ens van donar a conèixer la idea que havíem de tractar a la nostra redacció Avui comença el primer dia de la resta de la meva vida.

El concurs es va celebrar en una aula de la universitat on estàvem els alumnes de 2n d’ESO de diferents instituts de Lleida i en una altra aula, estaven els d’altres comarques i Andorra. Va estar molt bé i va ser una experiència molt bonica i agradable.

Sofia Palau, alumna de 2n d’ESO B.
MO 3r ESO: Emprenedoria

Des de la matèria optativa d’Emprenedoria, aquest primer trimestre, hem treballat una sèrie de continguts per tal de conèixer què és l’emprenedoria i les seves habilitats. A la vegada, hem iniciat el nostre propi projecte d’empresa. Cadascú ha ideat quin model d’empresa en un futur fictici voldria dur a terme i així hem començat a treballar les bases de la nostra particular empresa. La nostra valoració sobre el projecte és positiva ja que ens ha agradat molt perquè ha estat interessant i hem fet coses que ens han pogut inspirar en un futur proper. Per ensenyar una mica tot allò que hem treballat hem preparat un mural que hem penjat al passadís de la quarta planta de l’escola.
Celebració d’Advent

Com cada any, els alumnes d’ESO i el professorat organitzem conjuntament la Celebració d’Advent a la capella de l’escola. Cada curs ha preparat i presentat a la resta de companys/es una pregaria i una mostra del lema del curs “Vull estimar-te més”. Al final de la celebració els delegats de cada curs han exposat un comiat i han expressat un desig de nadal.
"Horrific Histories". Teatre en anglès
El passat 6 de novembre els alumnes de l’ESO vam assistir al Teatre de l’Escorxador a Lleida per poder veure una obra de teatre en anglès. L’obra es deia “Horrific Histories” a càrrec de la companyia IPA Productions i tractava d’un professor i tres alumnes que viatjaven en el temps i en cada etapa històrica que visitaven la representaven com si estiguessin en aquella mateixa època cantant i ballant: el segle XVIII, l’any 1900, la primera i la segona guerra mundial, entre d’altres. Utilitzaven disfresses, objectes i instruments que eren representatius de l’època.
L’obra va estar força bé i entretinguda ja que vam aprendre i recordar diferents temes que ja havíem treballat a l’aula. A Lleida, uns 900 alumnes d’ESO han pogut gaudir d’aquesta representació i practicar el seu anglès.
             Alumnes de 2n d’ESO, Matèria Optativa.
ESO - Convivències 2013: "Vull estimar-te més"
Aquest any els alumnes de l’ESO juntament amb el professorat han celebrat les Convivències al Parc de la Mitjana a Lleida. La base d’aquestes convivències ha estat el lema del centre d’aquest curs, Vull estimar-te més, i l’activitat s’ha dividit en dues parts. Per una banda, durant el matí, l’alumnat, per equips, ha participat en una gimcana que consistia a superar diverses proves, totes elles relacionades amb lema del curs. Després, al migdia, alumnat i professorat han compartir l’estona del dinar i finalment, a la tarda, l’activitat de les convivències ha finalitzat al pati de l’escola i amb l’entrega de premis de la gimcana. Entre tots, es va penjar a la recepció de l’escola un mural que recull l’activitat duta a terme pels alumnes.
Programa d'immersió lingüística. Colonies d'Estiu 2013.
Secundària: activitats festa del Col·le
El passat 26 d’abril el Col·legi Sagrada Família va celebrar la seva “festa del cole”. Així, els alumnes van poder gaudir de bon matí d’un bon esmorzar amb coca i xocolata i després ja van participar a les diferents activitats ...

IX Certament Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta
Un grup d’alumnes de la nostra escola ha participat al IX Certament Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta com a finalistes als quarts de final a la demarcació de Lleida...
Visita al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona
Els alumnes de 4t d’ESO i 2n de Batxillerat van poder gaudir d’una visita al Parc de Recerca Biomèdic de Barcelona. Aquest parc està format per set centres que treballen en l’àmbit de la investigació científica...

Els alumnes de MO de 2n ESO i la Diada de Sant Jordi
Els alumnes de 2n d´ESO de la matèria optativa "Lliguem lletres" vam proposar fer una activitat adreçada als nens i nenes de primària...
Visitem l’exposició Mòmies Egípcies
Els alumnes d’ESO i Batxillerat hem visitat l’exposició Mòmies Egípcies al Caixa Fòrum. La visita ha estat guiada i ens han explicat una introducció sobre la cultura egípcia...
SORTIDA A BARCELONA
Com cada any, els alumnes de secundària i batxillerat hem anar d’excursió a Barcelona. Al matí vam visitar el Teatre del Liceu on ens van explicar l’història d’aquest i també vam poder conèixer i veure la funció de les seves sales, com per exemple la Sala dels Miralls. Després, ens van passar un vídeo a tres pantalles on vam veure diferents mostres d’òpera i algunes opinions d’adolescents sobre aquest tema.
Un cop acabada la visita al Liceu, passejant per les Rambles vam veure les famoses “estàtues” i vam arribar al Port. Allí, vam dinar al Maremàgnum i també vam comprar per les botigues i alguns vam anar a passejar.
A la tarda vam visitar el Museu Marítim i mentre uns cursos feien uns tallers, d’altres visitaven el Pailebot, un veler que estava atracat al moll. Finalment vam veure una pel•lícula en 3D a l’Imax, “l’Oceà Salvatge”.
SETMANA DE TALLERS AL CAIXAFÒRUM
Els alumnes de 1r i 2n d’ESO vam anar el dia 26 i 28 de Febrer a un taller sobre l’electricitat al CosmoCaixa de Lleida. En aquest taller vam aprendre les diverses aplicacions que té l’electricitat sobre diferents materials: tant aïllants com conductors. Tot això, ho vam poder comprovar per mitjà d’excercicis que la guia ens feia experimentar a nosaltres mateixos.
Per una altra banda, els alumnes de 4rt d’ESO van asistir a un taller de videocreació organitzat per un especialista en vídeo i so. En aquest taller, es van organitzar en 4 grups. Primerament, van mirar i analitzar una sèrie de vídeos amb so i després, dos grans grups van triar un tema en concret i van crear ells mateixos uns vídeos relacionant imatges i so.