PRESENTACIÓ DEL CENTRE

La nostra oferta educativa

Oferim una educació nascuda de la intuïció de la Beata Anna Maria Janer fundadora de l'Institut de Germanes de la Sagrada Família d'Urgell, que va aportar els trets que donen consistència a la nostra identitat:

            - La relació senzilla i propera amb un ambient de família

            - El tracte acollidor i sense distincions de cultures

            - La pedagogia fonamentada en l’amor

            - L’atenció personalitzada 

            - L’ambient de llibertat i de treball

Aquests trets permeten assolir l’objectiu prioritari que és promoure la formació integral de l'alumnat d'acord amb una concepció cristiana de la persona, de la vida i del món, per tal que arribin a ser persones lliures, responsables i solidàries en la transformació d'un món més just i fratern.

Com a centre cristià que som, volem:

            - Crear un ambient que afavoreixi la convivència cristiana

            - Promoure valors com l'acolliment, l'esperança, l'alegria i l'amor al treball

            - Educar per a la llibertat, la justícia, la solidaritat i la pau

            - Afavorir la coherència entre la fe i el conjunt de sabers

            - Aprofundir en la vivència comunitària i la celebració de la fe en un marc

              de respecte i llibertat

            - Desenvolupar el treball intel·lectual amb una metodologia didàctica

             individualitzada, oberta i flexible

            - Dotar l'alumnat de la capacitat crítica envers la societat en la que viuen

            - Tenir la sostenibilitat com un valor, basat en el respecte al medi

             ambient

Al Col·legi treballem la millora continuada de totes les activitats amb eines de qualitat i realitzant avaluacions internes i externes per adequar l'acció educativa als interessos de les famílies que ens confieu l’educació dels vostres fills i filles.

 TORNAR

Nivells educatius

El Centre té l'última autorització d'obertura segons Resolució EDC/253/2005, de 12 de gener:

- Llar d'Infants (nadons, 1 i 2 anys) 7 unitats amb 102 llocs escolars
 
- Parvulari (3, 4 i 5 anys) 6 unitats i 150 llocs escolars
  (Nivell concertat per la Generalitat de Catalunya)
 
- Educació Primària (6-12 anys) 12 unitats i 300 llocs escolars
  (Nivell obligatori concertat per la Generalitat de Catalunya)
 
- ESO (12-16 anys) 8 unitats i 240 llocs escolars
  (Nivell obligatori concertat per la Generalitat de Catalunya)
 
- Batxillerats (16-18 anys) en les modalitats Ciències i Tecnologia 2 unitats amb 70 llocs escolars, Humanitats i Ciències Socials 2 unitats amb 70 llocs escolars, a més de 5 aules de desdoblament.

 TORNAR

Serveis

- Acollida matinal                (de 7.45 a 9 h)
- Entrepans per a esmorzar
- Mitja pensió:  menjador escolar amb cuina pròpia
                            monitors especialitzats
                            estudi vigilat a EP i ESO
- Guarderia de tarda           (de 17.05 a 18.45 h)
- Permanència al Centre   (de 17.05 a 18.45 h)
- Juliol a l'escola:  Llar d'Infants
                                   Parvulari
                                   Educació Primària
- Assegurança escolar
- Implantació de noves tecnologies

 TORNAR

Equipaments

- Pissarres digitals interactives a Parvulari, Primària i ESO (12)

- Patis exclusius per a Llar d'Infants i Parvulari

- Patis exteriors assolellats i ombrejats (3400 m2)

- Galeries cobertes (4)

- Aules de Tecnologia, Plàstica, Informàtica (2), Música

- Biblioteca

- Capella (celebració de la Primera Comunió)

- Cuina pròpia i dos menjadors

- Gimnàs (2 espais)

- Laboratoris

- Sala d'actes (306 persones)

- Sala d'usos múltiples

- Base de dades Qualiteasy per a la gestió del Projecte Qualitat

- Plataforma de gestió integral ALEXIA

- Armariets per a l'alumnat d'ESO

TORNAR

Professorat i programes aplicats

- El Centre disposa de professorat adequat per impartir els ensenyaments abans esmentats i amb les seves respectives titulacions es troben ressenyats en els fulls de Dades Anuals del Centre de Llar d’Infants, Parvulari, Educació Primària, ESO i Batxillerats del Departament d’Ensenyament

- L'organització general del Centre amb el Manual de Qualitat i el Mapa global de processos s'acredita a partir de la certificació ISO 9001:2008 des de l'any 2006. És el Projecte Qualitat.

- L'Equip de Pastoral programa les activitats adequades perquè el lema ESTIMAR-TE I SERVIR-TE SEMPRE I EN TOT, faci realitat l'estil educatiu de la Beata Anna Maria Janer que s'expressa en la CARITAT FETA SERVEI, que en el camp educatiu marca un estil propi:

      "Tracteu bé tothom amb respecte i amor".

      "Fermesa en l'obrar, si convé; duresa mai; dolcesa i caritat sempre i en tot".

- El Servei d'Orientació Psicopedagògica (SOP) coordina entre altres tasques l'atenció a la diversitat de l'alumnat: l'Aula de Suport (AS), els Agrupaments Flexibles d'alumnat (AF), l'Aula d'Acollida (AA), ...

- La coordinació pedagògica es realitza amb el Pla Estratègic Pedagògic, des de l'any 2010, amb l'adequació del procés d'ensenyament-aprenentatge a les competències bàsiques.

- El projecte d'Impuls a la Lectura (ILEC) des de 2013

- La progressiva implantació de pissarres digitals interactives (PDI) a les aules per al treball de continguts digitals.

- El Projecte Escola Multilingüe amb la cada vegada més considerable inversió d'hores en l'aprenentage de l'anglès (Psicomotricitat, Plàstica, EF, Auxiliar de conversa, ...). El Centre comença l'aprenentatge de l'Anglès a 3 anys. Les dues hores per curs del Taller d’Expressió Corporal de Parvulari (P3, P4 i P5) es fan en anglès. Tots els cursos d’EP tenen afegida una hora més d’Anglès. L’àrea de Plàstica d’EP s’imparteix en anglès. L’àrea de Plàstica a l’ESO s’impartex en anglès. Un conveni entre FECC i Cambridge possibilita que l'alumnat del Centre en col·laboració amb l’AMPA es pugui presentar als exàmens oficials de Cambridge a Lleida en condicions avantatjoses econòmicament.

- El repàs gratuït a l'ESO.

- El Programa Salut i Escola a l'ESO.

- L'Agenda 21 escolar de Lleida.

- El Projecte Lingüístic del Centre disposa que la llengua catalana és el vehicle d'expressió del Centre, tant en les activitats internes com en les de projecció externa. La llengua de les explicacions de les matèries a classe és el català a excepció de les àrees de Llengua Castellana i Llengua Anglesa. La llengua de les comunicacions externes amb les famílies és el català excepte en el casos que es demana que sigui el castellà.

-El programa "FAMÍLIA-ESCOLA, acció compartida" (FEAC) adreçat a mares, pares i professorat de totes les etapes des de 2001. Consta d'uns butlletins accessibles des de la pàgina web i 4 sessions de diàleg en grups reduïts i dinamitzats per professorat especialitzat.

 TORNAR

Alumnat i atenció a la diversitat

- Per la seva ubicació, el Centre té una àrea d'influència molt variada. La major part d'alumnes provenen de les zones urbanes més pròximes, també de la resta de Lleida i d'alguns pobles de les rodalies. El nivell socioeconòmic de les famílies del Centre és de classe mitjana tot i que n'hi acudeixen de tots els estatus socials.

- El Servei d’Orientació Psicopedagògica (SOP), entre altres tasques, atén les demandes d'intervenció de pares i mares, professorat i alumnat per afavorir el procés d’ensenyament-aprenentatge; fa l’orientació acadèmica i professional dels alumnes de 6è d'EP i 4t d’ESO; fa seguiment psicopedagògic individualitzat de l'alumnat i coordina els serveis externs del Departament d’Ensenyament i altres departaments i entitats.

- Les classes de Parvulari disposen de 12 hores setmanals amb una segona mestra per atendre la diversitat.

- Totes les hores de Llengua i Matemàtiques d’EP i d'ESO es fan en agrupaments flexibles la qual cosa possibilita impartir aquestes àrees a tres nivells segons les capacitats de l'alumnat.

- L'Aula de Suport d'EP, atesa per una mestra especialista amb jornada completa, disposa d'autorització d'obertura des del 9-3-1983, atén una vintena de nens i nenes amb retards d'aprenentatge o discapacitats psíquiques, motrius o sensorials-visuals amb dictamen de l'EAP o sense i assessora els tutors/es per atendre la diversitat a l'Aula Ordinària.

- Les Hores de Suport d'ESO són ateses pel Servei d'Orientació Psicopedagògica  amb una dotzena de nois i noies amb retards d'aprenentatge o discapacitats psíquiques, motrius o sensorials-visuals amb dictamen de l'EAP o sense i assessora els tutors/es per atendre la diversitat a l'Aula Ordinària.

- L’Aula d’Acollida a EP i ESO per a l'alumnat nouvinguts al sistema educatiu de Catalunya, que des del curs 2006-07 suposa la dedicació d’un professor més al Centre.

- El repàs gratuït a l'ESO.

- Diversos alumnes d'EI, EP i ESO reben beques de menjador escolar i ajuts per a les hores complementàries.

TORNAR

Activitats escolars complementàries a Parvulari, Primària i ESO

- Anglès a partir de 3 anys
- Informàtica a partir de 3 anys amb pissarres digitals interactives (PDI)
- Expressió corporal
- Música i cançons
- Programa d'acció tutorial
- Activitats de formació religiosa
- Tallers de llengua, matemàtiques i anglès

Aquestes activitats estan incloses dins l'horari escolar de l'alumnat. Les elabora l'Equip Directiu. La Titular en calcula el cost i les quotes. La Titular en demana al Departament d'Ensenyament l'autorització i la percepció de les quotes aprovades pel Consell Escolar.

TORNAR

Altres activitats

- Natació
- Sortides al teatre
- Audicions musicals
- Sortides mediambientals
- Trobades intercol·legials
-.Convivències
- Sortides de final de curs
- Castanyada
- Rua de carnaval
- Setmana d'Anna Maria Janer
- Xerrades d'Autors de Ponent
- Pessebre vivent
- Participació en campanyes humanitàries
- Festa del Col·legi
- Celebracions de l'eucaristia obertes a tothom
- Estades d'estiu en anglès
- Estades a l'estranger
- Revista XIVARRI
- Xerrades formatives a les famílies
- Concert de Nadal a l'Auditori
- Berenar solidari
- Acte acadèmic d'ESO
- Jornada de Portes Obertes

El calendari de totes aquestes activitats és inclòs a la Programació General de Centre del present curs escolar.

TORNAR

Activitats educatives extraescolars

Activitats educatives extraescolars organitzades pel Col·legi

- Aula de Música del Col·legi Sagrada Família (AMCSF) que neix d'un conveni signat entre l’Escola de Música de l’Orfeó Lleidatà (EMOL) i el Col·legi Sagrada Família a l’inici del curs 2009-2010 possibilita que prop d'un centenar d’alumnes del Centre a partir dels 2 anys rebi classes de Música i aprengui a tocar diversos instruments des de l’inici del curs fins al final del mateix amb titulacions oficials.

- Grups AMJ (Anna Maria Janer)
            . Trobades intercol·legials
            . Catequesi i celebració de la Primera Comunió
            . Catequesi per a la celebració de la Confirmació

TORNAR

Activitats educatives extraescolars organitzades per l'AMPA

- Teatre
- Funky
- Creixem creativament
- Activitats gimnàstiques
- Natació
- Escola esportiva
- Multiesport
- Hípica
- Karate
- Patinatge
- Futbol sala
- Bàsquet
- Handbol
- Anglès oral (Amb exàmens oficials Cambridge)
- Programa ALOHA

TORNAR

Activitats organitzades per l'AMPA

- Reunions mensuals de la Junta de l'AMPA
- Llibres de text: aportació extraordinària per als socis
- Compra de material esportiu i didàctic per al Col·legi
- Aplec
- Revetlla
- Festa de cloenda de les activitats extraescolars
- Loteria de Nadal
- Pessebre tradicional
- Col·laboració amb el Pessebre vivent
- Rua de carnaval

TORNAR

Breu història del nostre Centre.

El Col·legi Sagrada Família de Lleida va ser creat per les Germanes de la Sagrada Família d'Urgell el 26 de setembre de 1889 i s'ubicà en un pis de la plaça de Sant Joan de Lleida.

L'edifici principal, que tenia forma de H i que ara està ubicat al carrer Democràcia 20 de Lleida, el dissenyà l'arquitecte Celestí Campmany i es va inaugurar el 9 d'octubre de 1910.

El Col·legi va ser requisat, es va convertir en local de la UGT i va patir lleugeres modificacions el 1936, durant la Guerra Civil espanyola.

El 1939 es va restaurar l’edifici, es va ampliar el solar destinat a pati d’esbarjo i es va reprendre la tasca docent i el servei d’internat.

La capella i la sala d’actes es van inaugurar el 1951.

El Col·legi va adquirir el pati adjunt, antic dipòsit d’armes de l’exèrcit republicà durant la Guerra Civil espanyola, el 1960.

Es va fer una nova ampliació del pati i es va construir l’edifici de Lurdes el 1965.

L’Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) es va constituir el 23 de maig de 1973.

L’internat, que havia funcionat amb capacitat de fins a cent persones, es va clausurar el juny de 1979.

La coeducació es va iniciar el setembre de 1979.

El primer número de la revista Xivarri, va aparèixer el Nadal de 1981.

El primer Consell Escolar es va constituir el desembre de 1986.

Els anys 1988 i 1989 es va remodelar la tercera i quarta planta de l’edifici principal per impartir l’ESO.

El Col·legi va celebrar el seu Centenari el 26 de setembre de 1989 i durant tot el curs 1989-90 es van realitzar actes commemoratius.

Durant l’any 2003 es van construir noves aules de Llar d’Infants, de Parvulari i d’Educació Primària amb una nova planta entre la planta baixa i la primera planta de l’edifici principal.

A partir del curs 2007/08 va entrar en funcionament un nou gimnàs de 350 m2. El curs 2010/2011 es va construir un nou pati per a Educació Infantil.

TORNAR