Oferim una educació nascuda de la intuïció de la Beata
Anna Maria Janer fundadora de l'Institut de Germanes de la Sagrada Família
d'Urgell, que va aportar els trets que donen consistència a la nostra identitat:
- La
relació senzilla i propera amb un ambient de família
- El tracte acollidor i sense
distincions de cultures
- La pedagogia fonamentada en l’amor
- L’atenció personalitzada
- L’ambient de llibertat i de
treball
Aquests trets
permeten assolir l’objectiu prioritari que és promoure la formació integral de
l'alumnat d'acord amb una concepció cristiana de la persona, de la vida i del
món, per tal que arribin a ser persones lliures, responsables i solidàries en
la transformació d'un món més just i fratern.
Com a centre
cristià que som, volem:
- Crear un ambient que afavoreixi la
convivència cristiana
- Promoure valors com l'acolliment,
l'esperança, l'alegria i l'amor al treball
- Educar per a la llibertat, la
justícia, la solidaritat i la pau
- Afavorir la coherència entre la fe
i el conjunt de sabers
- Aprofundir en la vivència
comunitària i la celebració de la fe en un marc
de respecte i llibertat
- Desenvolupar el treball
intel·lectual amb una metodologia didàctica
individualitzada, oberta i
flexible
- Dotar l'alumnat de la capacitat
crítica envers la societat en la que viuen
- Tenir la sostenibilitat com un
valor, basat en el respecte al medi
ambient
Al Col·legi treballem
la millora continuada de totes les activitats amb eines de qualitat i
realitzant avaluacions internes i externes per adequar l'acció educativa als interessos
de les famílies que ens confieu l’educació dels vostres fills i filles.
El Centre té
l'última autorització d'obertura segons Resolució EDC/253/2005, de 12 de gener:
- Pissarres
digitals interactives a Parvulari, Primària i ESO (12)
- Patis exclusius
per a Llar d'Infants i Parvulari
- Patis exteriors
assolellats i ombrejats (3400 m2)
- Galeries cobertes
(4)
- Aules de Tecnologia,
Plàstica, Informàtica (2), Música
- Biblioteca
- Capella (celebració
de la Primera Comunió)
- Cuina pròpia i
dos menjadors
- Gimnàs (2 espais)
- Laboratoris
- Sala d'actes (306
persones)
- Sala d'usos múltiples
- Base de dades
Qualiteasy per a la gestió del Projecte Qualitat
- Plataforma de
gestió integral ALEXIA
- Armariets per a
l'alumnat d'ESO
Professorat i programes aplicats
- El Centre disposa
de professorat adequat per impartir els ensenyaments abans esmentats i amb les
seves respectives titulacions es troben ressenyats en els fulls de Dades Anuals
del Centre de Llar d’Infants, Parvulari, Educació Primària, ESO i Batxillerats
del Departament d’Ensenyament
- L'organització
general del Centre amb el Manual de
Qualitat i el Mapa global de processos s'acredita a partir de la certificació ISO 9001:2008 des de
l'any 2006. És el Projecte Qualitat.
- L'Equip de
Pastoral programa les activitats adequades perquè el lema ESTIMAR-TE I SERVIR-TE SEMPRE I EN TOT, faci realitat
l'estil educatiu de la Beata Anna Maria Janer que s'expressa en la CARITAT FETA
SERVEI, que en el camp educatiu marca un estil propi:
"Tracteu
bé tothom amb respecte i amor".
"Fermesa en l'obrar, si
convé; duresa mai; dolcesa i caritat sempre i en tot".
- El
Servei d'Orientació Psicopedagògica (SOP) coordina
entre altres tasques l'atenció a la diversitat de l'alumnat: l'Aula de Suport
(AS), els Agrupaments Flexibles d'alumnat (AF), l'Aula d'Acollida (AA), ...
- La
coordinació pedagògica es realitza amb el
Pla Estratègic Pedagògic, des de l'any 2010, amb l'adequació del procés
d'ensenyament-aprenentatge a les competències bàsiques.
- El projecte d'Impuls a la Lectura (ILEC)
des de 2013
- La progressiva
implantació de pissarres digitals interactives (PDI) a les aules per al treball
de continguts digitals.
- El Projecte Escola Multilingüe amb la
cada vegada més considerable inversió d'hores en l'aprenentage de l'anglès
(Psicomotricitat, Plàstica, EF, Auxiliar de conversa, ...). El Centre comença l'aprenentatge de l'Anglès a 3 anys. Les dues hores per
curs del Taller d’Expressió Corporal de Parvulari (P3, P4 i P5) es fan en
anglès. Tots els cursos d’EP tenen afegida una hora
més d’Anglès. L’àrea de Plàstica d’EP s’imparteix en
anglès. L’àrea de Plàstica a l’ESO s’impartex en anglès. Un conveni entre FECC i Cambridge
possibilita que l'alumnat del Centre en col·laboració amb l’AMPA
es pugui presentar als exàmens oficials de Cambridge a Lleida en condicions
avantatjoses econòmicament.
- El repàs gratuït a l'ESO.
- El Programa Salut i Escola a l'ESO.
- L'Agenda 21 escolar de Lleida.
- El Projecte
Lingüístic del Centre disposa que la llengua catalana és el
vehicle d'expressió del Centre, tant en les activitats internes com en les de
projecció externa. La llengua de les explicacions de les matèries a classe és
el català a excepció de les àrees de Llengua Castellana i Llengua Anglesa. La
llengua de les comunicacions externes amb les famílies és el català excepte en
el casos que es demana que sigui el castellà.
-El programa "FAMÍLIA-ESCOLA, acció
compartida" (FEAC) adreçat a mares, pares i professorat de totes les
etapes des de 2001. Consta d'uns butlletins accessibles des de la pàgina web i
4 sessions de diàleg en grups reduïts i dinamitzats per professorat
especialitzat.
- Per la seva
ubicació, el Centre té una àrea d'influència molt variada. La major part
d'alumnes provenen de les zones urbanes més pròximes, també de la resta de
Lleida i d'alguns pobles de les rodalies. El nivell socioeconòmic de les
famílies del Centre és de classe mitjana tot i que n'hi acudeixen de tots els
estatus socials.
- El Servei
d’Orientació Psicopedagògica (SOP), entre altres tasques, atén les demandes
d'intervenció de pares i mares, professorat i alumnat per afavorir el procés d’ensenyament-aprenentatge; fa l’orientació acadèmica i
professional dels alumnes de 6è d'EP i 4t d’ESO; fa
seguiment psicopedagògic individualitzat de l'alumnat i coordina els serveis externs
del Departament d’Ensenyament i altres departaments i entitats.
- Les classes de
Parvulari disposen de 12 hores setmanals amb una segona mestra per
atendre la diversitat.
- Totes les hores
de Llengua i Matemàtiques d’EP i d'ESO es fan en agrupaments
flexibles la qual cosa possibilita impartir aquestes àrees a tres nivells
segons les capacitats de l'alumnat.
- L'Aula de
Suport d'EP, atesa per una mestra especialista amb jornada completa,
disposa d'autorització d'obertura des del 9-3-1983, atén una vintena de nens i
nenes amb retards d'aprenentatge o discapacitats psíquiques, motrius o sensorials-visuals amb dictamen de l'EAP
o sense i assessora els tutors/es per atendre la diversitat a l'Aula Ordinària.
- Les Hores de
Suport d'ESO són ateses pel Servei d'Orientació Psicopedagògica amb una dotzena de nois i noies amb retards
d'aprenentatge o discapacitats psíquiques, motrius o sensorials-visuals
amb dictamen de l'EAP o sense i assessora els
tutors/es per atendre la diversitat a l'Aula Ordinària.
- L’Aula d’Acollida a EP i ESO per a l'alumnat nouvinguts al
sistema educatiu de Catalunya, que des del curs 2006-07 suposa la dedicació
d’un professor més al Centre.
- El repàs
gratuït a l'ESO.
- Diversos alumnes d'EI, EP i ESO reben beques de menjador escolar i ajuts per a les hores complementàries.
Activitats escolars complementàries a Parvulari, Primària i ESO
Aquestes activitats estan incloses dins l'horari escolar de l'alumnat. Les elabora l'Equip Directiu. La Titular en calcula el cost i les quotes. La Titular en demana al Departament d'Ensenyament l'autorització i la percepció de les quotes aprovades pel Consell Escolar.
El calendari de totes aquestes
activitats és inclòs a
Activitats educatives extraescolars
Activitats educatives extraescolars organitzades pel Col·legi
- Aula de Música
del Col·legi Sagrada Família (AMCSF) que neix d'un conveni signat entre
l’Escola de Música de l’Orfeó Lleidatà (EMOL) i el Col·legi Sagrada Família a l’inici del curs 2009-2010 possibilita que prop d'un
centenar d’alumnes del Centre a partir dels 2 anys rebi classes de Música i
aprengui a tocar diversos instruments des de l’inici
del curs fins al final del mateix amb titulacions oficials.
Activitats educatives extraescolars organitzades per l'AMPA
Activitats organitzades per l'AMPA
Breu història del nostre Centre.
El Col·legi Sagrada Família de Lleida va ser creat per
les Germanes de la Sagrada Família d'Urgell el 26 de setembre de 1889 i s'ubicà
en un pis de la plaça de Sant Joan de Lleida.
L'edifici principal, que tenia forma de H i que ara està
ubicat al carrer Democràcia 20 de Lleida, el dissenyà l'arquitecte Celestí
Campmany i es va inaugurar el 9 d'octubre de 1910.
El Col·legi va ser requisat, es va convertir en local de
la UGT i va patir lleugeres modificacions el 1936, durant la Guerra Civil
espanyola.
El 1939 es va restaurar l’edifici, es va ampliar el solar
destinat a pati d’esbarjo i es va reprendre la tasca docent i el servei
d’internat.
La capella i la sala d’actes es van inaugurar el 1951.
El Col·legi va adquirir el pati adjunt, antic dipòsit
d’armes de l’exèrcit republicà durant la Guerra Civil espanyola, el 1960.
Es va fer una nova ampliació del pati i es va construir
l’edifici de Lurdes el 1965.
L’Associació de
Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) es va constituir el 23 de maig de 1973.
L’internat, que havia funcionat amb capacitat de fins a cent persones, es va
clausurar el juny de 1979.
La coeducació es va
iniciar el setembre de 1979.
El primer número de
la revista Xivarri, va aparèixer el Nadal de 1981.
El primer Consell
Escolar es va constituir el desembre de 1986.
Els anys 1988 i 1989 es va remodelar la tercera i quarta planta
de l’edifici principal per impartir l’ESO.
El Col·legi va
celebrar el seu Centenari el 26 de setembre de 1989 i durant tot el curs
1989-90 es van realitzar actes commemoratius.
Durant l’any 2003 es van construir noves aules de Llar
d’Infants, de Parvulari i d’Educació Primària amb una nova planta entre la
planta baixa i la primera planta de l’edifici principal.
A partir del curs 2007/08 va entrar en funcionament un
nou gimnàs de