© sanfranciscojavier
Característiques de l'etapa | |||||||||||||||||||||||||||
L'Educació Primària és la primera
etapa de l'ensenyament obligatori, per tant els nens s'han d'incorporar
l'any natural en què compleixen 6 anys, independentment si han
estat escolaritzats a l'Educació Infantil. Comprèn sis
cursos acadèmics ( de 6 a 12 anys ) estructurats en tres cicles
de dos cursos cadascun:
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
La finalitat de l'Educació
Primària serà proporcionar a tots els alumnes una formació comuna que faci possible el desenvolupament de les capacitats individuals motrius, d'equilibri personal, de relació i d'actuació social amb l'adquisició dels elements bàsics culturals, els aprenentatges relatius a l'expressió oral, a la lectura, a l'escriptura i al càlcul aritmètic, com també una progressiva autonomia d'acció en el seu medi. |
|||||||||||||||||||||||||||
L'organització i l'enfocament
de les àrees de l'educació primària tenen un caràcter
global i integrador. |
Dins l'àrea de llengües estrangeres, tots els alumnes en cursen obligatòriament una (Llengua anglesa). | ||
Els alumnes poden optar entre l'àrea de Religió o activitats alternatives. | ||
A cada curs els nens i nenes estan atesos pel mateix/a tutor/a i grup de professors de les diferents especialitats ( Llengua anglesa, Educació Física i Educació Musical). |
![]() |
Metodologia i avaluació | ||
Atenent la diversitat dels nens i nenes, la metodologia didàctica emprada és personalitzada: adaptada a les necessitats i als diferents ritmes d'aprenentatge de cada alumne/a per tal de desenvolupar al màxim les seves capacitats. | |||
L'avaluació dels processos d'aprenentatge dels alumnes és contínua i global. L'avaluació d'aquest procés d'aprenentatge la realitzen tots els mestres que hi intervenen i, al final del cicle, les decisions s'adopten de forma col·legiada. |
![]() |
Horaris |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Només es pot repetir un curs al llarg de tota l'etapa d'Educació Primària. Si un alumne/a no supera un cicle i promociona de cicle, l'equip de mestres responsables del seu aprenentatge, establirà les estratègies de reforç i/o adaptacions curriculars que calguin per tal de desenvolupar les seves capacitats en cursos posteriors. | ||
Per a l'avaluació dels aprenentatges dels alumnes tenim en compte el progrés de l'alumne a partir de la seva situació inicial i el seu ritme d'aprenentatge, com també el desenvolupament de les seves capacitats cognoscitives o intel·lectuals, motrius, d'equilibri personal, de relació interpersonal i d'inserció i actuació social. | |
El responsable del seguiment del procés d'aprenentatge de l'alumne/a és el seu tutor. Serà el responsable de coordinar les diverses informacions, actuacions i decisions, relatives a l'avaluació de l'alumne/a, de tots els professors que hi participen en aquest aprenentatge. Del seguiment d'aquest procés informarà els pares de l'alumne/a, i si cal, establir estratègies conjuntes que afectin a aquest procés. |
El responsable del seguiment del procés d'aprenentatge de l'alumne/a és el seu tutor. Serà el responsable de coordinar les diverses informacions, actuacions i decisions, relatives a l'avaluació de l'alumne/a, de tots els professors que hi participen en aquest aprenentatge. Del seguiment d'aquest procés informarà els pares de l'alumne/a, i si cal, establir estratègies conjuntes que afectin a aquest procés. | |||
L´ atenció a la diversitat implica atendre les diferències que presenten els alumnes. Aquestes diferències provenen de les seves característiques personals, de les diferències de context i de les distintes possibilitats socials i culturals. | ||
La resposta a la integració de qualsevol alumne implica tenir present l´adequació del currículum a les necessitats de cada alumne. En el nostre Projecte Educatiu contemplem: |
La resposta a la integració de qualsevol alumne implica tenir present l´adequació del currículum a les necessitats de cada alumne. En el nostre Projecte Educatiu contemplem: | ||
![]() |
L´atenció a la diversitat com element fonamental. | |
![]() |
Les funcions dels diferents professors implicats en el procés educatiu, així com la seva | |
coordinació. | ||
![]() |
Els canvis organitzatius que cal introduir per facilitar la resposta educativa. | |
![]() |
El procés d´elaboració de les adaptacions curriculars. | |