Municipi
Piera
CEIP Les Flandes

LES FLANDES: PLANTES AROMÀTIQUES

Hola! Som el col·legi Les Flandes.

Sabeu per què ens diem CEIP Les Flandes?. Perquè els pares, els professors i els alumnes van decidir que era el lloc més bonic de Piera.

Les Flandes són unes muntanyes molt especials: Piera en llatí es deia "castrum apiaria" que significa lloc de les abelles.

Sabeu per què n'hi havia tantes d'abelles?. Doncs per la gran quantitat de plantes aromàtiques que les feien venir. I aquestes plantes es trobaven, i encara hi són, a les muntanyes de Les Flandes.

És per això que hem decidit conèixer-les més de prop.

Vam sortir de l'escola, el divendres 4 de març a les 9 del matí i ens acompanyaven els nostres professors i un convidat especial, el Manolo Lopo (havia treballat a la nostra escola i en sap molt de les plantes aromàtiques de Les Flandes).

Vam passar per La Font del Prat i des d'allí vam arribar a Les Flandes on ens vam separar per grups:

Uns vam estudiar les formes de les muntanyes i els altres les plantes aromàtiques del lloc.

El primer que ens va explicar el Manolo és que hem de tenir cura de les plantes perquè ens fan molt servei: Ens curen de malalties, ens donen aliment,...

Vam prendre apunts de totes les seves explicacions.

Vam observar i olorar tres plantes: La farigola, el romaní i l'orenga.

El Manolo ens va donar molta informació de les diferents utilitats: L'orenga es posa a les pizzes, la farigola serveix per treure l'orina i el romaní estimula el treball de l'estómac i del fetge.

Abans de que collíssim les plantes, el Manolo ens ha explicat que s'assequen cap per avall i en un lloc fosc i que s'han d'arrencar d'una sola branca i amb molt de compte.

De tornada cap a l'escola vam parar a observar Les Flandes des de lluny, i ens va agradar molt el paisatge.

Índex

Avaluació