Curs 2011-2012 Número 5 - juny 2012
Versió per a descarregar o imprimir :
Notícies d'interès
Sol·licitud d’activitats - Pla de Formació de Zona 2012-2013
X Trobada de corals de Primària, a Palafrugell
Sessió d'Intercanvi d'Experiències - SDTAC 2011-2012
II Jornada d'Educació Infantil del Baix Empordà
I Fòrum de Treballs de Recerca de Batxillerat del Baix Empordà
Novetats per llegir, mirar, crear...
Llibres i altres recursos
Novetats per mirar, reflexionar, aprendre....
Cinema per a petits i grans
Des dels centres
Rodajoc a la Vall d'Aro
Haikus i sinestèsies a l'INS Puig Cargol
Trobada de Comités Ambientals d'Escoles Verdes
Concurs FemMates 2012
Olimpíades del pagès valent a l'ESC El Rodonell de Corçà
Presentació dels plans d'empresa de les Cooperatives Escolars
Des del LIC
Impuls de la lectura
Des de l'EAP
Projecte ESCOLTA'M
 

Notícies d'interés
  • Sol·licitud d’activitats per al Pla de Formació de Zona 2012-2013
    Fins el proper 10 de juny es poden sol·licitar activitats de formació per al Pla de Formació de Zona (PFZ) del curs 2012-2013 a través del formulari que podreu trobar a partir de la següent adreça:
    http://www.xtec.cat/crp-baixemporda/formacio/pfz1213_deteccio.htm

    De la informació que han rebut els centres respecte a les novetats d’aquest PFZ (a través de la circular del director dels Serveis Territorials i de la xerrada informativa de dimecres passat a Palafrugell adreçada a equips directius) se’n poden destacar els següents punts:
    • Pràcticament la totalitat de les activitats s'hauran de fer sense cost econòmic associat
    • Els centres podran proposar activitats sense cost per al Departament.
    • En el formulari de sol·licitud només es poden demanar:
          ·Formació en centre: assessoraments o taller a centre (s'ha de garantir la transferència a l'aula)
          ·Formació per a diversos centres: seminaris de coordinació o grups de treball.
    • Hi haurà una nova modalitat de formació: la formació interna de centre, que estarà preparada per a demanar a partir de l'inici del proper curs.

    Podeu trobar més informació a través de la pàgina web esmentada abans.

  • X Trobada de corals de Primària, a Palafrugell
    Com en els últims anys, el Departament d’Educació ha convocat la X Trobada de Corals de Primària, amb l’objectiu de difondre la pràctica i la creació musical dels alumnes d’educació Infantil i Primària.
    Enguany, una de les tres seus de les comarques gironines on s’ha realitzat la trobada ha estat Palafrugell. Concretament ha tingut lloc el matí del dijous 24 de maig al Teatre Municipal d’aquesta localitat.
    Les escoles que hi han participat amb la seva coral han estat: el Pere Rosselló de Calonge, el Llagut de Sant Pere Pescador, el Vila-romà de Palamós, el Sant Jordi de Palafrugell i el Torres Jonama de Mont-ràs. Primer, cadascuna de les corals ha interpretat amb gran encert dues cançons, una popular catalana i una altra de caire intercultural.
    Al final, totes plegades han cantat conjuntament les cançons El titella groc (Maite Solà), El ball de Sant Ferriol (popular catalana) i El cant per a les trobades de Primària (Text: E. Serrat i Música: Constantí Sotelo).
    Des d’aquí volem felicitar a totes les corals per la seva actuació i per la tasca que estan duent a terme en favor de la música.
    Aquí podeu consultar tota la informació d’aquesta Trobada de Corals, amb un vídeo i un recull de fotografies de l'acte:
    http://www.xtec.cat/crp-baixemporda/dinamitzacio/activitats/10_trobada_corals.htm
  • Sessió d'Intercanvi d'Experiències dels SDTAC del curs 2011-2012
    El passat dilluns 4 de juny va tenir lloc a l’aula d’informàtica de l’Escola Barceló i Matas de Palafrugell la 5a i última sessió del Seminaris de Dinamització de les Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement per a Coordinadors d’Informàtica i Audiovisuals dels centres de Primària del Baix Empordà d’enguany, dedicada específicament a l’Intercanvi d’experiències en TIC i Mitjans Audiovisuals.
    Com en altres anys, en aquesta sessió es van presentar un bon grapat d’experiències, que s’han portat a terme en els centres de la nostra comarca, en les quals tenen un paper destacat la utilització didàctica de les noves tecnologies. Des d’aquí volem agrair la dedicació de tota la gent que ha participat en aquesta sessió presentant alguna experiència, per la seva col·laboració desinteressada.
    En l'enllaç següent trobareu el guió d’aquesta última sessió d'enguany, del Seminari de dinamització TAC de la nostra comarca, amb els enllaços a les experiències i els projectes presentats a la sessió:
    https://sites.google.com/a/xtec.cat/sdtac-baix-emporda-2011-2012/5a-sessio#TOC-3.-Intercanvi-d-Experi-ncies
    I en aquest altre, podreu accedir a la taula amb el llistat de totes les experiències entrades pels assistents a l'SDTAC: https://sites.google.com/a/xtec.cat/sdtac-baix-emporda-2011-2012/experiencies-centres-sdtac-baix-emporda-2011-2012
    Esperem que en pugueu treure profit !

 

 

   
Tornar a l'índex
Novetats
Per llegir, mirar, crear...









Llibres i altres recursos

  • Cuando la escuela pretende preparar para la vida. El llibre planteja les reflexions de l'autor al voltant dels programes escolars orientats al desenvolupament de competències. Partint del fet que molts països fan reformes educatives perquè constaten que l'escola no prepara suficientment per a la vida, l'autor es pregunta si els sabers que s'ensenyen a l'escola són els més pertinents per entendre el món i actuar. Quina és la finalitat de l'educació obligatòria, desenvolupar competències o ensenyar altres coneixements? Preparar per als estudis superiors o per a la vida? Què hem de pensar de l'absència de coneixements com ara el dret, l'economia, les ciències polítiques o la psicologia en els programes escolars? Cap d'aquestes preguntes té una resposta senzilla, i encara menys consensuada, però la sociologia del currículum permet plantejar-les i,potser, induir-nos a un debat seriós.
  • Aprendre ciències a l'educació primària. Aquest llibre es dirigeix principalment als mestres d'educació primària, i als estudiants de mestre, i té com a principal propòsit actuar de tornaveu del conjunt de reflexions, models teòrics i resultats empírics procedents de la investigació educativa, que sovint queden allunyats dels mestres i les mestres que estan a l'aula. D'aquesta manera vol contribuir a l'actualització del seu coneixement didàctic, al mateix temps que aspira a estimular una necessària, i fins i tot urgent, avaluació crítica de les concepcions i els models d'ensenyament de les ciències que encara predominen a primària. Tot i que ric en exemples, es tracta bàsicament d'un "llibre de teoria".
  • 2 nous llibres coordinats per l’inspector del Baix Empordà, Àngel Guirado:
  • Altas Capacidades intelectuales. Aquest volum que pertany a la col·lecció Crítica y Fundamentos de Graó, recull de forma ordenada i sistemàtica tota aquella informació que ha de ser útil per entendre tota la diversitat de l'aula. Dins de l'aula existeix alumnat que també presenta necessitats educatives a atendre "per la part de dalt" i que massa sovint és ignorat. Des del model inclusiu, i per tant per a tots els alumnes, es donen pautes per a la detecció, avaluació i orientació educativa, amb models de recollida d'informació i estratègies d'intervenció. De la seva lectura es desprèn una idea fonamental: que totes les pautes que es recullen en aquest llibre serveixen per a tots els alumnes. Finalment es reflexiona sobre els obstacles que impedeixen la igualtat d'oportunitats educatives en forma de prejudicis i informacions contradictòries que envolten els talents i els potencials d'aprenentatge. Sols a partir d'aquí és possible el canvi.
  • La Creativitat. La creativitat és avui un concepte que es reinventa constantment com a resultat de la importància que té la innovació i la cerca de respostes noves en un moment de crisi econòmica, social, educativa i política. Per la complexitat del tema el llibre tracta d'analitzar la Creativitat des d'algunes de les perspectives possibles. Dues són indispensables: El marc teòric i la fonamentació neurobiològica en la que se sustenta el fet creatiu. Les altres perspectives han estat escollides des d'un interés divulgatiu: Són més creatives les noies que els nois? , Quin grau de creativitat expressen els nens amb dèficits de desenvolupament?, Qué cal o quins factors fan possible que la capacitat creativa esdevingui una professió artisticopictòrica?, i Com podem educar en i per a la creativitat tant a l'escola con a la família?. Són preguntes i algunes respostes que es troben en cada un dels sis capítols del llibre.
  • Prova de lectura. Consta d’un sol llibre en format A4 apaïsat, a tot color i espiralitzat per facilitar l’activitat avaluativa individualitzada mestre-alumne. El llibre conté les orientacions i pautes d’avaluació, les activitats avaluatives i les graelles per al registre d’observacions; aquestes graelles són també descarregables gratuïtament de la pàgina web www.alber.cat.
  • Guia per ajudar els nens a viure el dol. Carpeta de materials dirigida a famílies, educadors i professionals sanitaris. Consta de 3 dossiers amb informació bàsica, activitats i fitxes, i el conte: “Bufa un t’estimo”, amb l’objectiu d’orientar sobre quines són les actuacions bàsiques a realitzar en el moment de la mort per ajudar al nen davant d’aquesta situació.
  • Jocs per als racons d’EI (dossier i CD). Material elaborat per diferents escoles del Baix Empordà que han participat en el Grup de treball: “Treball per racons”. Un recull de jocs i activitats per treballar en els racons de Llengua, de Matemàtiques i de Descoberta d’un mateix.
  • Contes silenciosos. Magnífic llibre il·lustrat en tres dimensions. L’autor fa un particular homenatge als seus contes preferits tot donant-los vida i volum d’una manera sorprenent. Els objectius d’aquests contes són: aprendre a escoltar i a gaudir amb la lectura d’imatges; expressar verbalment el contingut; enriquir la capacitat d’imaginar i expressar somnis; saber formular hipòtesis sobre què pot passar, quin conte pot ser...; saber transmetre sensacions plàsticament....
    Vídeo sobre el llibre.
  • Los elementos del Pop-Up. Un llibre que revela tots els secrets de la ingenieria del paper. En aquest llibre s'explica pas a pas i de manera clara tots els elements que intervenen en la creació d'un pop-up. A cada pàgina es mostren i es descriuen en detall les formes bàsiques per descobrir tots els mecanismes, des del més senzill al més complex. Inclou un glosari i una breu història sobre els llibres pop-up. Una guia perfecta per a qui vulgui iniciar-se en el món fascinant de les construccions de paper.






 
Tornar a l'índex
Per mirar, reflexionar, aprendre....













Cinema per a petits i grans
  • Precious. Jones és una noia afroamericana de 16 anys que viu al barri de Harlem, una de les zones més degradades de la ciutat de Nova York, amb una família completament trencada. El seu propi pare la va violar i deixar embarassada quan tenia dotze anys, i la seva mare es dedica a devorar el menjar que Precious li prepara i a sotmetre-la a constants abusos físics i psíquics. Ara, mentre el seu primer fill amb Síndrome de Down és cuidat per la seva àvia, n'espera el seu segon i l'escola la força a deixar els estudis per enviar-la a un Centre Alternatiu. Allà coneix a una professora que li ofereix un altre punt de vista sobre el món i l’ajuda a recuperar l'autoestima. (igualtat d'oportunitats; autoestima; relacions interpersonals; integració social).
  • Robinson Crusoe. Adaptació de la novel·la de Daniel Defoe. Robinson Crusoe naufraga durant un viatge en vaixell i és arrossegat fins a una illa tropical a prop de la desembocadura del riu Orinoco, on viurà durant 28 anys. La por a allò desconegut envaeix el mariner, que es construeix un refugi per defensar-se dels enemics i inicia un viatge de descoberta de l'illa. Un dia salva Samuel Marchbanks de morir sacrificat per uns caníbals que usen l'illa com a espai ritual. Robinson li posa el nom de Divendres i l’educa com a un nen petit. Tots dos junts alliberen uns anglesos de la mort en mans dels caníbals i aconsegueixen la seva llibertat. (solitud; supervivència; cinema d'aventures).
  • Astérix y Obélix contra César. Astèrix, Obèlix i tots els personatges creats per Uderzo i Goscinny, són persones de carn i ossos en aquesta pel·lícula on no hi falten els romans. Els druides gals es reuneixen per mostrar els seus poders i, el millor d'ells s'endurà la Falç d'Or. Panoràmix concursa amb la seva poció màgica, però no sap que entre els seus col·legues hi ha amagat el cap romà Detritus, disposat a fer-se amb la cobejada fórmula. A la pel·lícula no hi falten baralles a cops de peix amb els romans ni la festa final a l'entorn de la foguera. (aventures; història de Roma).
  • La niñera màgica. Divertida i enginyosa faula en la que una mainadera d'aspecte una mica tenebrós i amb poders màgics arriba a la llar del vidu Sr. Brown i els seus 7 insuportables fills. Liderats pel germà gran, els set germans han aconseguit que les mainaderes que han tingut marxessin cames ajudeu-me. Els germans estan convençuts que aconseguiran espantar la nova mainadera, però quan Nanny Mcphee es fa càrrec de la situació comencen a veure que el seu mal comportament té ràpides, màgiques i inesperades conseqüències. Curiosament, a mesura que el comportament dels nens va canviant, canvia també l'aspecte de la mainadera que es torna menys tenebrós i més tendre i amable. (educació moral i cívica).
  • El niño que quería ser un oso. En un cau, una ossa polar pareix un cadell que neix mor, al mateix temps que en una cabana una mica apartada del cau, una dona pareix un nadó que neix sa i fort. L'ossa polar està tan trista per la mort de la seva cria, que decideix deixar-se morir sobre del gel; aleshores el seu company, per consolar-la, roba el nadó de la dona i li porta a l'ossa. El nen creix amb la mare ossa i aprèn totes les habilitats que un os ha de tenir, tot i que no li resulta gens fàcil.
  • El diario de Bridget Jones. Bridget és una noia a la que li agraden les aventures. Ha complert trenta-dos anys i considera que ja és hora de fer la seva pròpia vida. La seva relació amb els homes és força caòtica. Decideix començar una nova vida i comença a escriure el seu diari. Es converteix en el llibre més provocador, eròtic, i neuròtic que s'ha escrit mai. És una pel·lícula entretinguda i divertida. (autopercepció; amistat; relacions interpersonals).
  • El hombre bicentenario. Pel·lícula basada en la novel·la d'Isaac Asimov, “The positronic man”, escrita al 1976 en motiu del dos-cents aniversari dels Estats Units. Relata l'extraordinari procés d'un robot al llarg de 200 anys fins que arriba a ser una persona normal. En la seva doblement centenària vida, aquest robot observa i coneix a fons el pensament humà més complex que el de qualsevol computadora. (psicologia; emocions; ètica).
  • Bullying. L'assetjament psicològic a l'escola. Jordi és un adolescent que ha perdut al seu pare i que amb la seva mare decideixen canviar de ciutat per començar una nova vida. Al principi tot va bé, però quan entra en el nou institut comença el seu pitjor malson.
  • Mary Poppins. Tracta de la vida d’una família anglesa de l’època del rei Eduard, formada per un pare banquer, una mare sufragista i d’un nen i una nena bastant rebels, que pretenien cridar l’atenció del seu pare fent impossible la vida de totes les mainaderes. Aquesta situació canvia amb l’arribada de Mary Poppins, una institutriu molt especial que arriba dels núvols aterrant amb el seu paraigua com a paracaigudes. Inclou dos DVD: la pel·lícula i un altre de jocs i activitats, música i curiositats.
  • Mi tío. Monsieur Hulot és un personatge amable i extravagant que viu en un barri humil. De tant en tant, va a visitar a la seva germana que viu en una mansió ultramoderna. El seu nebot Gérard, adora al seu tiet però el seu pare no veu amb bons ulls l'estreta relació que té amb el seu extravagant cunyat. (vida quotidiana; tolerància; respecte).
  • Toy Story. Caixa amb el dvd i el conte. Tracta de les joguines de l'Andy, un nen de 6 anys. Tenen por que un nou regal d'aniversari per a l'Andy les deixi arraconades i que el nen ja no les faci cas. Woody, un vaquer que ha estat fins aleshores la joguina més estimada de l'Andy, tracta de tranquil·litzar-les, però apareix la nova joguina, regal d'aniversari. Es tracta d'en Buzz Lightyear, un heroi de l'espai amb tot tipus de prestacions tecnològiques. Llavors l'Andy deixa de banda a en Woody i les dues joguines es converteixen en eternes rivals fins que ambdues un dia es perden per la ciutat i no saben tornar a casa. Llavors es necessiten l'una a l'altra. (aventures; dibuixos animats; joguines; mitjans de comunicació).
  • María y yo. Pel·lícula basada en el còmic de Miguel Gallardo. La Maria viu amb la seva mare, May, a Canàries, a 3000 quilòmetres de Barcelona, on viu el seu pare, Miguel. A vegades, Miguel i Maria se'n van junts de vacances a un hotel del sud de Gran Canaria, un escenari que no acostuma a acollir entre els seus hostes habituals a un pare solter i a una filla de 15 anys que pateix autisme. És la història d'un d'aquests viatges i, sobretot, un original relat ple d'humor, ironia i sinceritat sobre com es conviu amb una persona discapacitada.(autisme, escola inclusiva).
  • Buscando a Nemo. La vida en la "Gran Barrera de Corall" està plena de perills per a un petit peix pallasso. Per això, Marlin, un pare vidu està decidit a protegir Nemo, el seu únic fill. Però arriba l'hora que Nemo abandoni el protector refugi de la seva casa en una anémona marina per a anar per primera vegada al col·legi. Marlin l'acompanya. Nemo desobeeix el seu pare i s'escapa de la immensa barrera coral·lina per a explorar un pot que ha despertat la seva curiositat.(oceà pacífic; aventures; peixos; vida marina)











 
Tornar a l'índex
 
NOTA: Recordeu que podeu reservar telemàticament qualsevol dels materials disponibles al nostre CRP des d'aquest Formulari de Reserva de Préstec que també trobareu a la nostra pàgina web, dins el menú Mediateca.
 
 
Tornar a l'índex
Des dels centres

Rodajoc a la Vall d'Aro

El passat dimarts i dimecres 22 i 23 de maig vam celebrar la 3era edició del Rodajoc a la Vall d'Aro.
En aquesta ocasió la seu organitzadora era la de Can Nitus a Castell d'Aro.
El Rodajoc es tracta d'un recull de jocs tradicionals, multiculturals, innovadors... on els i les alumnes de 4t i P5 participen en grups d’uns 15-18 alumnes, en 10 estacions com ara: 4 cantons, stop tortuga, bitlles, petanca, bobis, ver ver aras lama... entre molts d’altres. 
Els objectius principals del Rodajoc són:

  • Recuperar espais públics per jugar
  • Compartir i gaudir d’una activitat amb d’altres membres
  • Recuperar jocs tradicionals, multiculturals o practicar-ne d’innovadors
    Tot i el mal temps del dimarts, tots els alumnes van gaudir d’un bon reguitzell de jocs. En canvi, el dimecres amb els més petits de P5 vam tenir una jornada de sol i calor que encara va donar més vistositat a l’acte.
    Us esperem a tots i totes en properes edicions.
    Fanals d'Aro (Platja d'Aro)
    Els Estanys (Platja d'Aro)
    Vall d'Aro (Castell d'Aro)
    Pedralta (Santa Cristina d'Aro)
    Vila-romà (Palamós)
    Fotos del 23 de maig
    http://fanalscicleinfantil.blogspot.com.es/
    Vídeo del 22 de maig
    http://www.youtube.com/watch?v=kObki5LIDCk
    Pàgina web del Rodajoc:
    http://www.xtec.cat/crp-baixemporda/dinamitzacio/activitats/rodajoc_valldaro.htm
  • Haikus i sinestèsies a l'INS Puig Cargol

    Els voluntaris per la llengua de l'Ins Puig Cargol escriuen haikus. Aquesta ha estat una de les activitats que han fet al final del programa del voluntariat. Els alumnes han buscat una fotografia d'un tema de la natura a internet i després han copsat aquell moment en paraules. Ho podeu veure en aquesta presentació.
    D'altra banda els alumnes de 2n d'ESO han copiat i pintat col.laborativament quadres molt coneguts del segle XX dins de l'àrea de Visual i plàstica. Mentrestant els alumnes de 1r d'ESO, per grups, han deixat anar la seva imaginació i han barrejat les sensacions que els produïen els quadres amb paraules, fent diferents poemes. Aquest treball que uneix art i literatura amb un total de 12 quadres pictòrics amb tres poemes cadascun, adorna l'entrada de l'Institut.
    Us deixem les imatges d'aquestes experiències.

    Trobada de Comités Ambientals d'Escoles Verdes

    Durant els mesos d'abril i maig s'han dut a terme les II Trobades de Comitès Ambientals d'Escoles Verdes. En aquestes trobades s'han presentat diferents experiències molt interessants que podeu consultar en aquest enllaç:
    https://docs.google.com/folder/d/0B5Ti4vdX1h2iLS1XNVR2MXJiRFU/edit

    Concurs FemMates 2012

    Alumnes de diferents centres de la nostra comarca han participat en les tres fases del concurs “FemMates 2012” que organitza la FEEMCAT (Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya) per alumnes de sisè de Primària i primer cicle d’ESO.
    Els alumnes han de superar una primera fase dins del mateix centre i una segona que es realitza en cada una de les zones de les quatre associacions que formen part de la FEEMCAT. En aquest cas la gironina ADEMGI va designar com a seu l’escola Baldiri Reixach de Banyoles i es va dur a terme el dia 21 d’abril. Allà hi va haver una prova individual amb uns exercicis de raonament matemàtic i uns exercicis en equip, d’acord amb la relació que pot tenir l’entorn amb aquesta matèria educativa.
    La tercera fase del concurs s’ha celebrat el 12 de maig a Lloret de Mar.
    Aquestes diferents jornades tenen un atractiu vessant lúdic, que els ajuda a adquirir seguretat i confiança per fer millor les matemàtiques.
    Els nens i nenes de 6è de l’escola Torres Jonama de Mont-ras han participat en el concurs. El grup format per la Roser Gómez, en Joan Sierra, la Mireia Trias i l’Albert Teixidó va passar a la 2ª fase.
    A Banyoles, la Mireia es va classificar en 1r lloc en la prova individual per anar a la final de Catalunya. També va guanyar la prova per equips (equip format per alumnes de 6è, 1r d’ESO i 2n d’ESO de diferents escoles gironines).
    En la prova individual de la 3ª fase, final de Catalunya, la Mireia va quedar en 1r lloc.
    L’Eduard Ferré i la Judith Escudero, ambdós alumnes de l’escola Vila-romà de Palamós, van ser seleccionats com a dos dels cinc representants de la província de Girona per participar en la tercera fase del concurs

    Olimpíades del pagès valent a l'ESC El Rodonell de Corçà

    El passat divendres 24 de maig, tota l’Escola El Rodonell de Corçà, vam celebrar les primeres Olimpíades del pagès/a valent/a. L’acte era la cloenda del projecte interdisciplinari del nostre centre “L’hort de l’escola”. Durant el curs, hem fet un seguit d’activitats relacionades amb aquest tema a nivell d’aula, cicle i escola. El motor de tot aquest projecte han estat i són la comissió d’alumnes i la comissió de mestres.
    Els mestres, a més, durant el segon trimestre hem participat en un seminari sobre l’hort ecològic. Aquest fet ha estat imprescindible perquè de manera col·lectiva ens impliquéssim en aquest tema, tant per la part tècnica com per a la pedagògica.
    Les olimpíades van tenir lloc en el camp de futbol del Corçà. Consistien en desenvolupar un seguit de proves i demostrar qui era el pagès o la pagesa més valenta de cada nivell.
    Les proves d’EI i CI eren: llançament de cebes a la barretina, fer una rega, domar el toro, cursa de tricicles i llançament d’espardenya. Els alumnes de CM i CS eren els que mesuraven i anotaven els resultats (nombre d’encerts, grams, segons i metres) .
    I les proves dels alumnes de CM i CS: llançament de cebes a la barretina, arrossegar una roda, beure en porró, llançament del pinyol i domar el toro. Els alumnes de 2n de CI ajudaven als mestres a fer les mesures pertinents.
    Després d’un bon dinar van fer un concurs de gossos d’atura, però les ovelles eren nens i nenes amb els ulls tapats, i el gossos (alumnes) els havien de guiar seguint les instruccions del pastor.
    Finalment es va fer entrega de les medalles al/la pagès/a de cada curs.
    La valoració que en vam fer alumnes i mestres va ser molt positiva: en un ambient festiu, vam aplicar els aprenentatges de manera lúdica i vam fer que la responsabilitat i altres valors, fossin fets i no paraules.
    Aquí en podeu trobar més informació:
    http://blocs.xtec.cat/ceipelrodonell/?p=1505


    Presentació dels Plans d'Empresa de Cooperatives Escolars del projecte Empresa Joven Europea (EJE)

    El 25 de maig passat va tenir lloc a Girona la II edició de la Presentació dels Plans d'Empresa de Cooperatives Escolars del projecte Empresa Joven Europea (EJE). La Cambra va acullir més d'un centenar d'escolars de vuit instituts de les comarques gironines que participen en aquest projecte que compta amb el suport de la Fundació Príncep de Girona i la Cambra de Comerç de Girona. Entre ells cal destacar la participació de cooperatives creades en els instituts La Bisbal i St. Elm de la nostra comarca. La iniciativa consisteix a proposar a alumnes de quart d'ESO la creació i la gestió de miniempreses en forma de cooperativa administrada per ells mateixos. L'objectiu de l'experiència és estimular la imaginació a l'hora de crear empreses i facilitar als joves l'adquisició de les competències bàsiques d'emprenedoria.
    Informació del Projecte: http://www.valnaloneduca.com/eje/
    Vídeo de l'acte: http://www.youtube.com/watch?v=0E9WGpSi6Qw


    Tornar a l'índex
    Des del LIC

    Impuls de la lectura

    Aquest dies s’estan duent a terme les darreres sessions dels centres de l’impuls de la lectura.
    Aquest curs s’ha treballat l’aprenentatge de la lectura des de la perspectiva de l’alumne, que consta dels següents apartats:

    1. Objectiu
    2. Connexió
    3. Modelatge
    4. Lectura Individual
    5. Gira’t i parla
    6. Correcció per part de l’alumne
    7. Avaluació
    8. Guarda el teu aprenentatge

    Si vols saber més coses sobre aquesta forma de treballar, pregunta a la teva assessora LIC.


    Tornar a l'índex
    Des de l'EAP

    Projecte ESCOLTA’M : Tutoria personalitzada

    Des de l’EAP del Baix Empordà hem iniciat la implementació del Projecte Escolta’m. A l’escola Pedralta de Santa Cristina s’ha iniciat enguany al cicle superior, a la de la Vall d’Aro a quasi a tota l’Etapa de Primària, i a l’Institut Ridaura iniciaran el Projecte el proper curs 12-13 a 1r d’ESO.
    El PROJECTE ESCOLTA’M proposa afavorir una relació tutorial a partir de la confiança, mitjançant l’escolta activa, la mirada capacitadora i la gestió relacional, amb el reconeixement i la identificació per part del tutor de cadascun dels alumnes del grup classe sense exclusió.
    Per aconseguir-ho s’incideix de manera especial en la identificació i el desplegament dels recursos i les capacitats de l’alumnat i del seu entorn, des de la perspectiva del concepte de resiliència: una mirada centrada en els elements que afavoreixen el progrés de la persona més que no pas en les causes dels seus problemes.
    Consta d’un treball d’acompanyament i suport al professorat amb l’objectiu d’obtenir millors i noves eines per a la comunicació i el lideratge des d’una narrativa positiva, i crear alhora una estructura organitzativa que permeti un nou format tutorial per a la conversa amb els alumnes.
    Es prioritza la reflexió i la pràctica de l’acció tutorial des de la mateixa comunitat educativa, compartint coneixements, amb una perspectiva ecològica, i un plantejament metodològic en què l’aproximació a la realitat es porta a terme en un context natural, des de dins de l’escola, conjuntament amb les persones implicades i compromeses en aquesta realitat.
    A Catalunya hi ha uns quaranta centres educatius de totes les tipologies: Escoles d’Infantili Primària, Instituts de Secundària. Enguany el dia 26 de juny es realitza la III Jornada. Si t’interessa....aquí tens més informació
    Si voleu més informació.... podeu clicar aquí


    Tornar a l'índex
    NOTA: També podeu consultar aquest Full Informatiu des de la nostra pàgina web, a partir del menú Informació / Full informatiu . L'enllaç directe a la pàgina corresponent és http://www.xtec.cat/crp-baixemporda/informacio/informatiu_sebe_jun12.htm
    Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació
    C/ Morró, 37 - Tel.: 972643686 - Fax: 972642029
    17100 La Bisbal d'Empordà
    crp-baixemporda@xtec.cat