NOVETATS curs 2008-2009
novetats anteriors

De l'hort a casa.

Maleta pedagògica per primària i ESO

De l'hort a casa

Una maleta pedagògica per Educació Primària i ESO amb materials didàctics destinats a desenvolupar competències orientades a fer un ús responsable dels recursos naturals i tenir cura del medi ambient.

+ informació

Conferències al CRP: "El tractament de les emocions"
XII Jornadas de Psicopedagogía 2009

DVD 1. "Cognición y emoción. Recursos de intervención psicopedagógica"
DVD 2. "Importancia del proceso de planificación en la interpretación cognitiva"
DVD 3. "Recursos para la mejora de la relaciones interpersonales en el aula"

+ informació - Fundació Carme Vidal de Neuropsicopedagogia

Pla de seguiment de papallones diürnes de Catalunya.

Inclou dos reportatges de 10 minuts: un sobre el seguiment de les poblacions de papallones a Catalunya, a càrrec del Butterfly Monitoring Scheme i el segon sobre la biologia de les papallones.

Currículum educació primària.

Conté el currículum de les àrees de l'etapa i també consideracions generals sobre l'educació primària, l'estructura, els objectius i les competències bàsiques. Hi ha propostes útils per revisar i actualitzar el desenvolupament del currículum i la programació al centre, d'acord amb l'actual disseny curricular. La versió electrònica s'acompanya d'informació i documentació de caire pedagògic i normatiu.

Jocs de pau. Caixa d'eines per educar per una cultura de pau.
Aquest llibre és el resultat d'un projecte compartit amb diversos moviments associatius d'educació en el lleure catalans, on s'han experimentat amb educadors i infants més de vuitanta activitats educatives sobre els principals temes que incideixen en una cultura de pau: des de l'anàlisi del mateix concepte de pau, als de conflicte o violència, passant per una immersió en els perquès d'una cultura de pau: l'educació per a la pau i la noviolència; la transformació de conflictes; el desenvolupament econòmic i sostenible; el respecte als drets humans, l'equitat entre dones i homes; la participació democràtica; la comprensió, tolerància i solidaritat; la informació i el periodisme de pau i la pau i seguretat internacionals.

La joventut palestina. Coneguem i defensem els seus drets. Carpeta pedagògica que conté:

• Guia pedagògica amb propostes d’activitats per al professorat
  • 1 exemplar del diagnòstic sobre l’impacte de l’ocupació en l’educació a Palestina
  • 1 DVD amb dos documentals: Treball infantil a Nablus i Un dia a l’escola.
Realitzat amb el suport de l’Oficina de Promoció de la Pau i els Drets humans.

Guia d'educació en drets humans. ESO i Batxillerat. Presenta una selecció de 58 activitats sobre drets humans per a desenvolupar a l'aula i ajudar a millorar l'educació en drets humans. El llibre s'adreça tant al professorat com a l'alumnat de secundària. Es tracta d'una proposta multidisciplinària i cadascuna de les propostes es relaciona amb un àrea curricular, amb suggeriments i criteris d'avaluació.

ESO i batxillerat Amnistia Internacional Catalunya - Grup d’Educació
En aquesta guia hi podeu trobar propostes basades en casos reals, propostes sobre diferents temes de drets humans, un conjunt de propostes monogràfiques sobre un mateix tema, un conjunt de propostes basades en l’expressió corporal i la dramatització i suggeriments didàctics. La guia es complementa amb la descripció del projecte Escoles pels drets humans.
Aquesta guia la podeu trobar a:  www.amnistiacatalunya.org

El periódico. Guías y talleres, 1. Aquesta guia tracta del foment de la lectura de la premsa escrita a l'aula com a una bona eina perquè, a partir de l'anàlisi de l'actualitat, l'alumnat desenvolupi la seva consciència ètica enfront de la realitat del món actual i adquireixi uns valors cívics fonamentals

• Col·lecció de 4 llibres "Proyecto Mediascopio Prensa":
  • Projecte que aborda els conceptes teòrics bàsics relacionats amb l'alfabetització mediàtica i amb la lectura entesa en un sentit ampli. Pretén d'una banda, ajudar al professorat a promoure en l'alumnat nous hàbits de lectura i estratègies bàsiques de cerca i tractament de la informació i, de l'altra, difondre actuacions, materials i recursos que afavoreixin la recepció crítica i selectiva dels missatges dels mitjans massius.

Elogi de l'educació lenta. Reflexions de l’autor sobre l'educació, fetes des de la perspectiva d'una nova i lenta escola, amb la mirada posada a l'aula i en els processos d'innovació i millora de l'educació pública. L'educació lenta és un paradigma que no pretén fer les coses a poc a poc, sinó saber trobar el temps just per a cadascú i d'aplicar-lo a cada activitat pedagògica.
¿Y los ciruelos chinos?. L'autor, professor de matemàtiques d'un institut durant vàries dècades, tracta temes diversos amb una visió rica, propera, irònica, però tendre, complexa i diferent d'aquest sistema educatiu.Conjunt de records i reflexions a l'entorn del sistema educatiu que formen una crònica de l'ensenyament dels darrers cinquanta anys.

CRP del Vallès Occidental I- Sabadell - S. Quirze del Vallès
Curs 2008-2009