Curs 2009-2010
NOVETATS
novetats anteriors

Ni+Ni-, =s

Ni+Ni-, =s” és un conjunt de materials didàctics d’orientació laboral en igualtat adreçat a l’alumnat de secundària i formació professional i al professorat. Mitjançant situacions d’aprenentatge i pautes metodològiques proporcionen elements per treballar una orientació basada en les preferències individuals i el talent personal, tot evitant que noies i nois vegin condicionada la seva elecció per determinats models socials i estereotips de gènere.

Es presenten en dues versions: web accessible i per imprimir i versió en flash. Estan estructurats al voltant de tres experiències i van acompanyats d’una guia informativa i un qüestionari de valoració.

Els materials van ser presentats al mes de desembre de 2010 i properament s’enviarà el conjunt de materials didàctics a tots els centres d’educació secundària de Catalunya. Han estat elaborats per les Conselleries de Treball i d’Educació, amb el suport del Fons Social Europeu.

La senzillesa d'apendre. Una visió pràctica de les dificultats d'aprenentatge

Carme Timoneda

+ informació - Fundació Carme Vidal de Neuropsicopedagogia

e-Bug. Primària. e-Bug. Secundària.

Recursos didàctics sobre el món dels microbis i les malalties microbianes. Conté informació, programacions de sessions i propostes d'activitats per motivar l'alumnat. L'aprenentatge sobre els microbis en el sistema educatiu espanyol es relaciona amb els continguts de les assignatures de Coneixement del Medi, Educació Física i Educació per a la Ciutadania. En el llibre hi ha la correspondència entre els temes tractats i els continguts curriculars.
Es pot utilitzar també en les classes d'anglès descarregant els materials de la pàgina web: http://www.e-bug.eu/

L'avaluació de sisè d'educació primària 2009. Avançament de resultats.

Presenta la síntesi de resultats de l'avaluació de sisè d'educació primària, que s'ha dut a terme per primer cop el curs 2008-2009. Aquesta és una prova externa i censal aplicada a tot l'alumnat de sisè de primària per comprovar el nivell d'assoliment de les competències bàsiques lingüístiques i matemàtiques en acabar l'etapa.

Jo sóc pagès

És un projecte promogut pels departaments d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, de Treball, Indústria, Comerç i Turisme i el d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, que recull una iniciativa de Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC).
Conté: 4 dossiers i 2 dvd.
EI - Mira, olora, escolta, tasta i toca.
EP-CI - El meu treball de cada dia.
EP-CM - L'Eloi no vol l'entrepà.
EP-CS - Ser pagès ja no és el que era.

Currículum Educació Secundària Obligatòria. Publicat pel Departament d’Educació.

El currículum de l'educació secundària obligatòria inclou els objectius, les competències bàsiques, els continguts, els mètodes pedagògics i els criteris d'avaluació d'aquest etapa segon la nova llei d’educació (LEC).

Una mà de contes del MNAC. (dvd)

Una mà de contes és una iniciativa conjunta entre TVC i el MNAC que proposa, a través de 20 històries inspirades en obres de la col·lecció permanent, una mirada diferent sobre les col·leccions del Museu. A partir de 20 obres d'art que hi ha al Museu Nacional D'Art de Catalunya la narradora inventa 20 històries amb imaginació i fantasia traspassant diferents estils i èpoques: Romànic, Gòtic, Renaixement i Barroc, Art Modern i Llegat Cambó. És un DVD que va acompanyat d'una petita guia de les obres.

El vel a l'escola. La cultura de les persones sordes. Discapacitat intel·lectual, treball i sexualitat.

Recull de la primera edició del seminari "Els altres prenen la paraula" celebrat els dies 8, 15 i 22 de novembre del 2007 a l'Ateneu Barcelonès,el qual va tractar dels temes reflectits al títol.

CRP del Vallès Occidental I- Sabadell - S. Quirze del Vallès
Curs 2009-2010