El cas de la sessió

Debat telemàtic
inscripció
participació (Educampus)

En Kevin és un alumne de cinquè que té problemes amb les multiplicacions.

Tot i que en el parvulari era una mica més mogut que els altres, ha seguit l’escolaritat amb normalitat.

No podem dir que tingui un problema de memòria, ja que se sap tots els participants de OT i els jugadors del Barça.

Si que és veritat que s’ajuda amb els dits de la mà a l’hora de fer sumes però ens semblava que era més un costum que no pas que ho fes per necessitat.

Entre tercer i quart va aprendre les taules de multiplicar més o menys com els seus companys, encara que sempre ronsejava en respondre per poder disposar d’una mica més de temps per trobar el resultat.

Quan treballem amb el Clic de Càlcul mental sempre acaba resolent les activitats però amb les multiplicacions de dues o més xifres mai aconsegueix fer-les bé.

Què s’hi pot fer?

• Ens poden ajudar els ordinadors?
  • uins programes podem utilitzar?
  • uines estratègies hem de seguir?

Alumne amb trastorn de la personalitat

Inicials: A.P.C. Edat: 7 anys. Sexe: Masculí Curs: 2on Curs de Cicle Inicial. Primària

Etiologia del cas:

Alumne amb trastorn de la personalitat. Fet que ha desenvolupat trets psicòtics i un endarreriment global i significatiu en els aprenentatges.

Dificultats d’aprenentatge i/ en la vida quotidiana

• En l’àmbit cognitiu: Té dificultats per mantenir la concentració, problemes de memòria. Vol canviar d’activitat molt sovint
  • En l’àmbit motriu: Té problemes molt evidents en la motricitat fina i un endarreriment significatiu en la motricitat global. Molta dificultat per mantenir-se força estona assegut.
  • En l’àmbit de relació amb els altres: Té molta por a allò nou i desconegut, quan hi ha algun element nou, reacciona de forma negativa, s’orina, ..., o de vegades de forma agressiva, cops i crits. Quan vol cridar la atenció dels altres, de vegades també ho fa.

• Quins problemes tindrà en el maneig de l’ordinador?
  • Com els resoldreu?
  • Quines són les seves principals necessitats educatives?
  • Quines eines podem utilitzar?