CD Materials de formació 2003

En la seva cinquena edició, Materials de formació 2003 es presenta en una funda on es poden trobar tres CD-ROM:

• CD-ROM I. Informàtica. Materials de formació d’informàtica (color verd)
  • CD-ROM II. Seminari i eines (color carbassa)
  • CD-ROM III. Audiovisuals. Materials de formació d’audiovisuals (color blau)

Uns CD amb molts “recursos”

En aquests CD-ROM trobareu els materials, programes i fitxers auxiliars relacionats amb:

• Els cursos en TIC tant presencials com telemàtics.
  • Els seminaris (SEMPERSE, SSGS, SNEE, SAS, SAD, etc.) i les jornades tècniques dels últims tres anys.
  • Altres materials de formació, que, malgrat que actualment no s’utilitzen en cap dels cursos s’ha considerat que poden ser útils per al professorat. També hi ha una carpeta amb diverses eines.

Instal·lació

Els CD-ROM de materials de formació s’instal·len automàticament la primera vegada que s’insereix a la unitat de CD-ROM.

També es poden instal·lar manualment executant el fitxer instal.EXE que trobareu a cada CD-ROM. El procés d’instal·lació inclou la creació d’una drecera dins la carpeta Inici | Programes | Aplicacions SGTI.

Igualment els CD-ROM s’engeguen automàticament cada vegada que es posen a la unitat lectora. Si aquesta opció està desactivada, es poden engegar manualment a través de la drecera creada durant la instal·lació

Cada un del tres CD-ROM s’instal·la i funciona de forma independent de manera que en finalitzar tot el procés es disposa d’una icona o drecera per a cada CD-ROM. És important distingir entre materials i cursos, ja que tot i tenir un mateix nom i disseny, un curs pot utilitzar diferents materials i un mateix material es pot utilitzar a diferents cursos.

En totes les fitxes de materials hi ha dues icones per accedir-hi:

Permet visualitzar els documents en format .doc, .pdf o .htm. Per visualitzar els documents .doc cal tenir instal·lat a l'ordinador el Word 97 o superior
Permet veure els documents i els fitxers d'un material i copiar-los al disc dur de l'ordinador

Per copiar un fitxer o una carpeta

1. A l'explorador que s'obrirà, feu un clic al fitxer/s o a la/es carpeta/es que voleu copiar.
  2. En el menú Edició, feu clic a Còpia.
  3. Obriu la carpeta o el disc on voleu posar la còpia.
  4. Al menú Edició, feu clic a Enganxa. Si voleu seleccionar més d'un fitxer o d'una carpeta per copiar-los, manteniu premuda la tecla CONTROL i després marqueu amb un clic els ítems que vulgueu.

Les eines

A la carpeta eines hi ha una gran quantitat de programari: darreres versions dels navegadors, TextPad, WinZip (en castellà) i diferents materials, que poden mantenir els nostres ordinadors actualitzats o ser d’utilitat per a la realització d’algun dels cursos. Alguns d’aquests programes són una versió de prova i altres són el programa complet.

Tots els materials inclosos es poden utilitzar lliurement en àmbits educatius, sense ànim de lucre i quan se’n citi l’autoria i procedència.

Editor de text

• Text Pad 4.5   Editor de text en forma ascci.
  • OpenOffice 1.0.1   Paquet d'ofimàtica (editor de text, html, gràfic...)
  • PDF995 Creació i conversió de fitxers PDF (al CD-ROM II EINES\PDF995)

• AD-Aware 6   Detector de programari espia al disc dur
  • Eudora 5.2.1   Gestor de correu electrònic
  • WS Ftp 5.08   Gestor per a la transmissió de fitxers
Navegadors
  • Mozilla 1.4    Navegador Mozilla (Netscape) en català
  • Internet Explorer 6.0   Navegador per a pàgines web

Compressors, trossejadors

• WinZip 8.0   Descompressor de fitxers ZIP
  • Win Rar     Descompressor de fitxers RAR
  • Tisores   Programa per trossejar fitxers

Pàgines web

• Dreamweaver 4.0 (Trial version)   Programa de creació de pàgines HTML
  • Flash 5.0 (Trial version)   Editor d'animacions i gràfics vectorials
  • Dicer  Trossejador d'imatges per a pàgines web

• Audacity 1.2   Editor de so digital
  • Lame 3.90    Codificador de so (MP3 i altres)
  • CoolEdit 96   Editor de so digital

Imatge

• Paint Shop Pro 5.0 (Trial version)   Editor gràfic
  • Avi-constructor   Constructor d'animacions

Vídeo

• Virtualdub (programari gratuit)    Edició i recodificació de fitxers de so i vídeo
  • Studio8 (versió de prova: 30 dies)   Permet editar vídeo i crear pel·lícules en diferents formats
  • Real Encoder 7.0   Codificador de fitxers de so i vídeo multimèdia
  • GSpot    Utilitat per a l'anàlisi amb precisió d'un fitxer de vídeo
  • Nero Programa per gravació  de CD-ROM (al CD-ROM III EINES\Nero)
  • EasyDivX   Permet la còpia de seguretat del contingut d'un DVD-vídeo amb codec divx per a la seva reproducció
  • Autorun   Programari per generar CD d'engegada automàtica

Codec

• Windows Media Player   Reproductor de medis
  • Quicktime Alternative 1.1.1    Reproductor de fitxers *.mov
  • WM Encoder 9   Codec de so i vídeo
  • DivXPro 5.0.5   Codec divx, versió Pro amb Adware

Al Volum II d’Eines i Seminaris hi trobareu els documents dels diferents seminaris i jornades tècniques realitzades. En concret a

• SATI NEE curs 2002-2003 a la carpeta SEMINARIS\snee. Conté no només la documentació sinó els fitxers dels materials integrats en els fitxers CHM
  • V Jornada Taller de Creació de Materials a SEMINARIS\jornada_nee inclou la majoria dels materials creats aquest dia, tot i que la versió més actualitzada és a la web.