|
27-Feb-2004
Un parell de websLa matemàtica del consumidorhttp://www.icconsum.org/formacio/consumhtml/ La web que us presentem conté una unitat de programació feta per Claudi Alsina i Josep M. Fortuny que aborda diferents problemes de la vida diària des del punt de vista de les matemàtiques.
Forma part de la web de l’Institut Català del Consum, i a l’apartat de publicacions trobareu diferents materials adreçats als consumidors, molts d’ells d’interès per al treball a classe. Diversitat cultural i matemàtiqueshttp://www.xtec.net/~jcardena/Mates/imates.htm
Planteja que tot i que l’adquisició de la llengua d’aprenentatge és la base fonamental que els farà integra a les activitats normals de l’aula dominar, no poden perdre aquests de 4 o 6 mesos en activitats de matemàtiques no adequades al seu nivell, que faran, que el nen oblidi els aprenentatges que portava del seu país i li crearà una actitud de rebuig en un intent de no sentir-se diferent. Ens proposa trobar estratègies que permetin identificar els coneixements previs a l’àrea de matemàtiques i integrar les diferències produïdes per la procedència del alumnes. Analitza el que representa resoldre problemes, més enllà dels aspectes estrictament matemàtics, i distingeix entre problemes d'operacions, d’estratègia, investigacions i projectes. Hi trobareu dues col·leccions de problemes per al cicle superior de primària, on a més dels aspectes lògics matemàtics proposa diferents objectius per treballar relacionats amb la integració i el treball cooperatiu. |