|
27-Feb-2004
El cas de la sessióProblemes amb els problemesDebat telemàtic La Marta és una nena de quart que ha seguit l’escolaritat en el centre sense dificultats. A l’escola aquest curs han iniciat un treball sistemàtic dels problemes de matemàtiques i en els controls la mestra ha vist que la Marta té dificultats per resoldre’ls correctament. Quan es tracta de fer les operacions o el càlcul escrit, la Marta ho fa prou bé, ja que recorda les taules i ha après els mecanismes, però en els problemes difícilment aconsegueix trobar la solució correcta. La mestra es pensa que podria ser per dificultats en la comprensió lectora i que la Marta no resol els problemes perquè no entén el plantejament. També és possible que tingui problemes per estructurar la feina, seqüenciar els passos i triar l’estratègia adequada, perquè és veritat que la Marta és una mica despistada i desorganitzada.
Mates a l’ESONen amb paràlisi cerebral (tetraplegia espàstica) amb molt poca autonomia motriu. Integrat en un IES a 2n d’ESO que presenta un nivell de capacitats cognitives molt bo, amb una mitjana de curs d’excel·lent. Aquest curs hem observat que s’han accentuat les dificultats per accedir a la realització de determinats exercicis, especialment als trencats, la representació gràfica de funcions matemàtiques, el dibuix lineal i altres situacions que requereixen adquirir determinades habilitats motrius. Per atendre les necessitats d’aquest alumne després de fer la corresponent paperassa, el Departament d’Ensenyament ha dotat el centre d’un ordinador portàtil per l’alumne. Ara cal concretar de quina manera s’ha d’utilitzar aquests recur
|