XTEC
Escola oberta
NECESSITATS  EDUCATIVES ESPECIALS
XTEC
Materials de les sessions de treball SG TI sobre la utilització de la tecnologia amb l'alumnat amb necessitats educatives especials.


Calendari
Inscripció
Sessions
Materials
Cursos

El racó del Clic
Tauleta sensible Mediateca dels CRP
 
jfonoll@pie.xtec.es
 
 

27-feb-04

Els treballs d'els tallers
 

Revista Jove

Coordinació: Ezequiel Nieto, Fernanda Pallars, Maria Jesús Pérez

Revista Jove és una publicació escrita amb símbols SPC adreçada tant als nois i les noies adolescents usuaris del SAAC com als que tenen un mínim nivell de comprensió lectora.

La revista Jove SPC toca temes d’actualitat, entrevistes a famosos, música, esports, cuina..., així com entreteniments, horòscop, joc de paraules, endevinalles...

Està escrita en un llenguatge senzill i utilitza tant el text escrit com els símbols SPC.

La revista està oberta a la participació de tothom, tant al professorat com a l’alumnat. En aquest taller es va confegir un número extraordinari per al període de l'estiu, que revisava la tasca feta i es plantejava noves perspectives per al curs següent.

Durant tot el curs, un grup de centres i professionals que treballen amb alumnes de la franja 14 / 18 anys, s'han responsabilitzat de la publicació mensual.

Al CD-ROM Materials de formació trobareu el fitxer revista_jove.chm amb el treball fet en aquest taller, però podeu consultar totes les revistes d’enguany a l'adreça www.xtec.es/~enieto2.

Sumari Estiu 2003   Sumari Gener 2004

Creació de jocs de taula i ordinador per al treball fonètic

Coordinació: Anna Fontelles Terrés

En aquest taller es va proposar construir diferents materials i jocs d'ordinador per a treballar aspectes lingüístics tant en l'àmbit fonètic com semàntic.

Es va partir d'un treball ja realitzat prèviament pel grup de treball informàtic del CREDA, que va seleccionar un vocabulari de més de 1000 paraules amb les seves imatges i que ara es vol ampliar amb altres informacions complementàries.

En aquest taller s’hi va afegir la divisió sil·làbica mentre que d’altres persones han estat treballant amb la transcripció fonètica.

La feina realitzada en aquest taller va consistir en

§         actualitzar una base de dades Access amb informacions lingüístiques

§         seleccionar les paraules a treballar

§         crear els documents Word amb els jocs de taula

El resultat més concret ara per ara són els 46 fitxers Word amb jocs de taula que utilitzen paraules  seleccionades per la seva longitud.

dibuixos