26-abril-2004

Un parell  de webs

Guies de lectura: els infants discapacitats en els llibres

ttp://www.diba.es/biblioteques/bibliotecaelectronica/recursoselectronics/
dossiersiguies/guies-lect/discapacitats.asp

Dins aquesta web de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona trobareu un recull de contes i novel·les que tracten les diferents discapacitats i el que comporten per als protagonistes i el seu entorn.

Estan classificades per edats: els més petits, de 8 a 10, d’11 a 13, joves lectors.

Hi trobareu referències des d’El soldat de plom, de Hans Christian Andersen, fins a Bocamolla, de Morris Gleitzman, amb els pensaments d’una noia muda de naixement.

Tots aquest llibres són actuals, fàcils de trobar a les biblioteques públiques i proporcionen informacions d’autors i editorial sensibles en aquests temes.

Biblioteca para niños

En aquesta web s’hi troba una gran col·lecció de contes infantils en diferents formats en més de 30 llengües diferents que de moment no inclouen el català.

En castellà hi ha al voltant de 600 traduccions de contes d’arreu del món, des d’El petit príncep de Saint-Exupery, fins als contes de Grim, els contes d’Andersen, els de Jose Martí o els de Calleja.

Són contes sense il·lustracions que es poden llegir en pantalla o baixar-ne un fitxers amb el text. Molts també tenen un fitxer de veu per escoltar-los. Cada conte te una fitxa amb el nom , l’autor i enllaços als autors i altres webs relacionades

La Biblioteca para niños és un subconjunt d’un projecte europeu més ampli, la Worteque, amb textos i diccionaris en múltiples idiomes, en aquest cas 500 en català.

A la mateixa web trobareu altres serveis, com el Diccionari per a nens, els Anagrames, jocs de transformació de paraules, o Mots encreuats, en què es busquen paraules amb una determinada estructura.