El cas de la sessió

Ordinador a l’aula ordinària

En una escola, aquest curs, el Departament ha enviat un ordinador perquè hi ha un alumne discapacitat que el necessita per seguir els seus estudis.

La integració d’aquest ordinador a la dinàmica de la classe és un repte que planteja diferents dubtes al professorat i al centre, i no es té clar si ubicar-lo a l’aula de classe on l’alumne ha de tenir una major autonomia de treball o a la d’educació especial on sempre tindrà una atenció més personal.

El mestre d’educació especial planteja que, si l’ordinador està a l’aula de classe, l’alumne podrà aprofitar més temps i treure’n un major rendiment. La tutora, però, diu que l’ordinador distraurà els companys de classe i que ella no en sap prou per fer-lo funcionar.

• Quina es la millor opció per a aquest cas?
  • Quines accions de suport cal preveure?
  • Quines estratègies organitzatives caldria utilitzar a l’aula ordinària i a l’aula de reforç?

Els equips del centre

En una escola s’està avançant en el plantejament de la utilització de les noves tecnologies. Una de les passes més evidents ha estat la compra de nous ordinadors amb l’objectiu que l’ordinador esdevingui una eina més dels aprenentatges quotidians. Així, els ordinadors no estaran només a l’aula específica d’informàtica, sinó que estan arribant a l’aula ordinària.

Aquest procés de dotar a les aules ordinàries amb ordinadors té que començar, però no és possible dotar totes les aules a la mateixa vegada. Per això, l’equip directiu ha demanat al professorat que justifiquin per a quines aules o nivells seria més interessant començar.

Ets el mestre d’EE d’aquest centre i creus que s’hauria de començar pels dos nivells que tenen alumnes amb NEE més diferenciades.

Per aconseguir el teu objectiu has de justificar o explicar:

• Quina utilització en faran els alumnes normalitzats.
  • Quina en faran els alumnes integrats.
  • Com pot servir als alumnes de NEE per avançar en aprenentatges i/o socialització la utilització de l’ordinador dins del grup ordinari.