El cas de la sessió
Ordinador a l’aula ordinària
En una escola, aquest curs, el Departament ha enviat un
ordinador perquè hi ha un alumne discapacitat que el necessita per seguir
els seus estudis.
La integració d’aquest ordinador a la dinàmica de la classe
és un repte que planteja diferents dubtes al professorat i al centre,
i no es té clar si ubicar-lo a l’aula de classe on l’alumne ha de tenir
una major autonomia de treball o a la d’educació especial on sempre tindrà
una atenció més personal.
El mestre d’educació especial planteja que, si l’ordinador
està a l’aula de classe, l’alumne podrà aprofitar més temps i treure’n
un major rendiment. La tutora, però, diu que l’ordinador distraurà els
companys de classe i que ella no en sap prou per fer-lo funcionar.
- Quina es la millor opció
per a aquest cas?
- Quines accions de suport cal preveure?
- Quines estratègies organitzatives caldria utilitzar
a l’aula ordinària i a l’aula de reforç?
Els equips del centre
En una escola s’està avançant en el plantejament de la
utilització de les noves tecnologies. Una de les passes més evidents ha
estat la compra de nous ordinadors amb l’objectiu que l’ordinador esdevingui
una eina més dels aprenentatges quotidians. Així, els ordinadors no estaran
només a l’aula específica d’informàtica, sinó que estan arribant a l’aula
ordinària.
Aquest procés de dotar a les aules ordinàries amb ordinadors
té que començar, però no és possible dotar totes les aules a la mateixa
vegada. Per això, l’equip directiu ha demanat al professorat que justifiquin
per a quines aules o nivells seria més interessant començar.
Ets el mestre d’EE d’aquest centre i creus que s’hauria
de començar pels dos nivells que tenen alumnes amb NEE més diferenciades.
Per aconseguir el teu objectiu has de justificar o explicar:
- Quina utilització en faran els alumnes normalitzats.
- Quina en faran els alumnes integrats.
- Com pot servir als alumnes de NEE per avançar en
aprenentatges i/o socialització la utilització de l’ordinador dins del
grup ordinari.
|