22 - Nov- 04

El cas de la sessió

Professor desorientat busca secretari informàtic

Un professor de català, que aquest curs fa funcions de professor d'atenció a la diversitat en un IES i atén grups petits de 12 alumnes, està buscant activitats informàtiques per reforçar la llengua catalana, perquè la motivació dels seus alumnes per aprendre a escriure correctament el català és reduïda.

A altres cursos, en què atén grups ordinaris, no ha necessitat fer activitats a l'aula d'informàtica per fer les seves classes. Així, només ha utilitzat una mica el Word per fer escrits que donava fotocopiats als alumnes.

Ara ha trobat el paquet d'activitats Clic PEMSA (elaborat per exercitar habilitats mentals en blocs corresponents als cicles de primària), on no només hi ha activitats sobre llenguatge. El problema és que estan barrejades amb altres de diferent tipus, ja que ha escollit el paquet d'activitats.

Li interessaria poder tenir un paquet d'activitats que només inclogués les activitats de llenguatge d'aquest paquet.

Tenint clar el seu objectiu, reflexiona sobre com aconseguir-lo. Per això, pensa en qui pot facilitar-li l'adaptació de l'esmentat paquet d'activitats:

• El coordinador d'informàtica del seu centre té els coneixements tècnics per fer-ho. Només queda saber si tindrà temps per a una tasca tan concreta.

• El CRP és l'equip d'assessors més pròxim al centre. Podran ells fer-li l'adaptació del paquet informàtic?

• L'assessora de l'EAP, que aquest curs ve amb un ordinador portàtil al centre i que atén alumnes semblants (en alguns casos concrets coincideixen), és la persona que pot adaptar-li aquestes activitats?

• Un assessor tècnic educatiu de l'SGTI serà qui li faciliti les activitats adaptades?

• Si cap d'aquests professionals pogués solucionar-li el problema, es pregunta si el seu centre podria dedicar una mica de pressupost per pagar algun tècnic informàtic que faci l'adaptació de les activitats Clic.

• Són realistes les possibilitats que es planteja aquest professor?

• Queda alguna altra possibilitat? A l'exterior o a dins del centre?

• Quan els professors adapten amb “copia i enganxa” necessiten ajudes semblants?