14 - Març - 05

Activitats de Llengua amb el Gos d'en Pol i el Pastís de la Paula

7,19 Mb El gos d'en Pol 11,25 Mb El pastís de la Paula

La col·laboració d'Àngels de Bunes (autora) amb Silvia Sinués (il·lustradora) ha permés l'elaboració de diferents narracions que han concretat en un material expresat alhora en diferents llenguatges :

• Gràfic
  • SPC
  • Oral
  • Escrit

En aquesta sessió us presentem dues narracions en la seva versió catalana (també està disponible la versió en castellà):

1. El gos d'en Pol:

Narra les ganes d'un nen per tenir un gos, des del somni que li desperta el desig, passant per com se l'imaginen ell i cadascun dels pares, fins que fan l'elecció del gos d'en Pol.

El gos d'en Pol

1. El pastís de la Paula:

És la narració de l'experiència de la Paula, que partint d'una explicació de la mestra de com es fa un pastís, intenta fer-lo ella mateixa. La manca dels ingredients adequats no li permetrà aconseguir l'objectiu proposat: un bon pastís per menjar.

El pastí de la Paula

Han utilitzat diferents programes informàtics:

1. La narració està centrada en una presentació amb Power Point, que ensenya la narració ordenada, amb els diferents llenguatges per a la transmissió dels fets de cada escena. La versatilitat del Power Point permet la integració de fitxers d'imatge, so i text en cada vinyeta. També permet l'accés a altres programes, com el Clic.

2. La majoria de les escenes té associades unes activitats Clic sobre el contingut de la mateixa. Són activitats d'exploració, associació imatge text (explícit i escriure les paraules), ordenació de frases, completar frases elegint paraules amb desplegables, i trencaclosques.

3. També acompanyen a aquestes activitats per a fer a l'ordinador, fitxers Word per completar les possibilitats de treball:

1. Un fitxer Word on està recollit tot el conte amb el seu text i les seves imatges.

2. Un altre fitxer Word amb fitxes sobre les escenes de la narració per a colorar-les i escriure les frases de la narració.

Característiques tècniques a tenir en compte:

• Les activitats Power Point tenen Macros associades per facilitar la connexió entre el programa Power Point, el programa Clic i la llibertat de cada persona per ubicar els fitxers de les presentacions en una carpeta de la seva preferència. Així, quan iniciem qualsevol d'aquestes narracions ens apareixerà el següent missatge del programa Power Point:

• Respondrem al missatge anterior prement el botó "Habilitar macros" per gaudir de la interconnectivitat amb el programa Clic.

• En aquest sentit, és necessari també tenir instal·lat el programa Clic a l'ordinador.