25 - Abril - 05
El
cas de la sessió
Un professor productiu es sent devorat pels seus usuaris
Un professor de matemàtiques, que té experiència
en aplicacions informàtiques sobre continguts de matemàtiques
del Batxillerat, aquest curs està al seu centre fent funcions de
professor d'atenció a la diversitat.
Els grups d'alumnes de reforç que atén aquest curs l'estan
abocant a una espècie de crisi professional. Farem cinc cèntims.
La comissió d'atenció a la diversitat del seu centre ha
prioritzat el treball a l'aula d'informàtica amb aquests grups
d'alumnes menys motivats i amb retards d'aprenentatge.
A ell, en un principi, li va semblar com un regal: anar moltes hores
a la setmana a treballar amb l'ordinador, ja que les programacions de
batxillerat són tant extenses que la utilització de l'aula
d'informàtica ha estat només un complement per a ell. En
aquest sentit, va iniciar-se a fer activitats amb programes educatius
més senzills que els que ell estava acostumat a utilitzar. Així,
intentava fer activitats sobre cadascun dels aspectes més bàsics
de matemàtiques a l'educació obligatòria. Va començar
a elaborar les activitats que eren consumides amb plaer pels alumnes.
Llavors quin problema hi ha?
Els alumnes acaben les activitats molt de pressa. El professor es deprimeix,
perquè a ell fer les activitats li costa molt més temps
que el que tarden els alumnes en passar-les (perquè, a més,
alguns d'ells les fan al tun-tun). Quan se li acaben les activitats, mentre
en confegeix de noves, acudeixen a l'aula d'informàtica a fer activitats
no sistematitzades de navegació i cerca a Internet.
Podríem
donar-li alguna idea a aquest professor per alleugerir la seva frustració?
|