03 - octubre - 2005

El cas de la sessió

Alumne discapacitat en un cicle formatiu

Debat telemàtic

Sóc tutor de 1r curs del cicle de grau mitjà d'informàtica que fem a l'institut i aquest curs se'ns ha matriculat un noi de 17 anys que fa 10 mesos va quedar amb mobilitat molt reduïda per un accident de moto.

Aquest noi parla perfectament, pot moure el cap i una mica la mà per accionar un joystick com el de la seva cadira de rodes. Disposa d'un programa per accionar un mouse amb una webcam (ratolí facial)

M'agradaria saber de quins recursos disposem per a aquests casos i on puc trobar informació i suport en aquesta qüestió.

• Com puc resoldre l'accés a l'ordinador d'aquest alumne?
  • Quines limitacions tindrà per fer la feina com el sus companys?
  • En quines intitucions trobaré suport ?

Alumne estranger amb NEE

Debat telemàtic

Alumne sud-americà de 9 anys, està a tercer però escolaritzat des de primer. Presenta un retard cognitiu global molt greu.

Entén prou bé el català però no sap portar una conversa, es comunica en paraula-frase.

No sap llegir ni escriure (ni el seu nom), ni numeració, sap alguns colors.

Li costa molt retenir els aprenentatges i mantenir l'atenció en la tasca escolar.

A nivell conductual és un nen conflictiu, de vegades mostra conductes agressives.

• Quins són els aspectes que hem de prioritzar en aquest alume?
  • En que ens poden ajudar les TIC?
  • Quins recursos TIC podreim utilitzar?