03 - octubre - 2005

CD Materials de formació 2005

El “Materials de formació 2005” és una publicació en CD-ROM que recull les documentacions, programes i fitxers que s'utilitzen en les activitats de formació TIC i MAV ja siguin cursos, seminaris o jornades.

Materials de formació 2005” ocupa tres CD-ROM de colors visualment identificables i que funcionen com a publicacions independents on els recursos s'han classificat en

• Informàtica, color fúcsia

• Eines i seminaris, color carabassa

• Audiovisuals, color verd

La mateixa informació la podeu trobar on-line en el CD-WEB http://www.xtec.net/formaciotic/cdgif/ el El CD-WEB recull els materials d'enguany, amb les actualitzacions que es facin durant el curs i les publicacions de cursos anteriors.

CD-ROM Informàtica: Novetats.

Entre els cursos d'enguany trobareu

• D82 Quaderns Virtuals: aprenentatge i avaluació en xarxa

• DPMA Internet i les matemàtiques a primària

• DSLL Internet i llengua a secundària

• DSMA Internet i les matemàtiques a secundària

• DSSO Internet i les ciències socials a secundària

Entre les novetats són de destacar els cursos

• D130 Recursos TIC per a les aules d'acollida curs introductori que presenta diferents materials d'utilitat per al professorat de l'aula d'acollida i possiblement altres que atenen la diversitat en el centre.

• D132 Discapacitat visual i TIC curs avançat elaborat per professionals de l'ONCE sobre recursos i estratègies en l'ús de l'ordinador.

Així com els cursos específics

• D25 o D125 Informàtica aplicada a les necessitats educatives especials

• D107 Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge

També cal assenyalar els cursos relacionats amb el programari lliure com ara:

• D34 Introducció al programari lliure

• D120 Ofimàtica amb l'Open Office

• D48B Presentacions OpenOffice

• D48A Processament de textos: l'OpenOffice.org Writer 2.0

CD-ROM Eines i Seminaris

Tots els materials inclosos es poden utilitzar lliurement en àmbits educatius, sense ànim de lucre, sempre i quan se'n citi l'autoria i procedència.

Entre les eines destaquen:

Compressors, trossejadors

• Win Rar Crea i descomprimeix fitxers RAR, ZIP, ARJ, CAB, LZH, TAR, GZ, ACE, BZIP2, JAR i UUE. Extreu, comprova, actualitza, suprimeix i repara els fitxers ZIP.

• WinZip 9.0 Crea i descomprimeix fitxers ZIP.

• Tisores Programa per trossejar fitxers.

• Avi-constructor Constructor d'animacions.

• Virtualdub (programari gratuït). Edició i recodificació de fitxers de so i vídeo.

• Real Encoder 7.0 Codificador de fitxers de so i vídeo multimèdia.

• GSpot Utilitat per a l'anàlisi amb precisió d'un fitxer de vídeo.

• EasyDivX Permet la còpia de seguretat del contingut d'un DVD-vídeo amb còdec divx per a la seva reproducció.

• EasyDivX – langpack Paquet d'idiomes per convertir EasyDivX a l'espanyol.

• Autorun Programari per generar CD d'engegada automàtica.

• Videolan Reproductor multimèdia especialitzat en els diferents tipus de vídeo digital.

Internet

• Eudora 6.1.2 Gestor de correu electrònic.

• FileZilla 2.2.7 c Gestor per a la transmissió de fitxers. Pot continuar descàrregues interrompudes (sempre que el servidor tingui suport per a això) i permet posar en cua els fitxers que voleu transferir.

• Firefox 1.0.6 Navegador web gratuït, de codi obert en català. És una aplicació amb poc consum de recursos i ràpida,

• Thunderbird 1.0.6 Client de correu lliure i gratuït que consumeix menys recursos que altres alternatives,

Editor de text

• Text Pad 4.5 Editor de text en forma ascii. Incorpora un corrector ortogràfic. Permet buscar arxius amb un determinat text, editar, buscar i substituir múltiples documents alhora..

• Openoffice 2 (beta2) Paquet d'ofimàtica (editor de text, HTML, gràfic...)

• PDFCreator Crea arxius PDF des de qualsevol aplicació. Aquest programa simula una impressora, d'aquesta forma, totes les aplicacions amb opció per imprimir poden crear arxius PDF. Programari de codi obert disponible en múltiples idiomes.

So

• Audacity 1.2. Editor de so digital en català

• CoolEdit 96 Editor de so digital.

Seminaris

A l'apartat Seminaris i Jornades trobareu un apartat específic anomenat SNEE amb:

• els materials de les sessions del Seminaris des del s 2001 al 2005

• els documents de la Jornada Tècnica del curs passat

• VII Jornades - Taller de creació de materials DNEE amb els materials construïts en els tallers del curs passat. Podreu accedir als materials tant amb la icona Manual com amb Arxius:

• Materials curriculars en LSC per l'alumnat de l'ESO

• Rutines de la vida diària

• Plantilles Word d'activitats de lectoescriptura

• Psicomotricitat amb suport TIC

• Els temps verbal: present passat i futur

• Materials d'estimulació per a plurideficients

• Activitats d' estimulació que aprofiten l'ordinador i la catifa màgica.

• Materials per treballar l'estructuració de la frase

També val la pena destacar els continguts dels SAIP, Seminari d'audiovisuals a infantil i primària, on trobareu propostes de treball amb imatge i vídeo i del SATI que inclou propostes didàctiques.