03 - octubre - 2005

Pla de Treball TIC i DNEE
2005-2006

El professorat i altres professionals que donen resposta a l'atenció de la diversitat, la discapacitat i les necessitats educatives especifiques es un col·lectiu caracteritzat per

• la seva dispersió en el territori,

• la fragmentació en grups i especialitats,

• les dificultats per coordinar-se i accedir a la informació significativa,

• tenir necessitats específiques no sempre ateses en els àmbits generalistes.

Per aquests professionals les TIC els poden ser de gran utilitat en quant a

1. Accedir a la informació general o específica amb independència de la seva ubicació física, la institució a la que pertanyen o els serveis que els hi donen suport

2. Gestionar i administrar recursos educatius complexos com les proves d'avaluació, agrupacions flexibles, currículums personalitzats, equips multiprofessionals, etc,..

3. Crear i adaptar materials, o entorns educatius, a les necessitats canviants de l'alumnat o professorat.

4. Facilitar el suport, la comunicació i coordinació entre els professionals o les activitats educatives de l'alumnat.

Des d'aquesta perspectiva es proposen un conjunt d'activitats i informacions que volen proporcionar suport al professorat en l'ús educatiu de les TIC d'aquest col·lectiu. Aquestes actuacions són:

• Cursos de formació presencial o a distància.

Tenen una durada de 30 o 60 hores i el seu objectiu es donar a conèixer els recursos TIC per l'atenció a la diversitat i les NEE així com que el professional aconsegueixi autonomia en el seu ús.

Enguany aquesta oferta específica inclou:

• D25 o D125 Informàtica i necessitats educatives especials

• D107 Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge
    • D132 Discapacitat visual i TIC

• SATI DNEE Seminari d'actualització en TIC per atenció a ala diversitat i les NEE

S'estructura en quatre sessions a l'any i tenen com objectiu reflexionar sobre l'ús de les TIC, informar de les novetats TIC en recursos específics, ajudar a resoldre dubtes en el seu ús i facilitar l'intercanvi d'experiències entre el assistents.

Enguany tindran una prolongació al llarg de l'any a traves de l'Educampus

• Jornades Tècniques ( 1 cop l'any)

Tenen com a objectiu millorat la competència tècnica en l'aprofitament dels recursos TIC específics per la diversitat i la discapacitat. S'estructuren en dos nivells

• Jornades per a Coordinadors d'informàtica del centres d' EWE centrades en els Aspectes tècnics de l'equipament específic i en les opcions d'accessibilitat del maquinari i del programari.

• Jornades per a professorat que atén a la diversitat i la discapacitat en centres ordinaris centrades en millorar les competències en la personalització i adaptació dels materials TIC

• Tallers de creació de materials ( 27 de juny)

L'objectiu és facilitar el desenvolupament de materials específics TIC per l'atenció a la diversitat i les NEE a partir de propostes del professorat.

Els materials construïts en aquest tallers es publiquen i difonen a traves de diferents mitjans.

Totes aquest activitats, els documents i materials que es generen queden recollides en la pàgina web sobre Diversitat i NEE a l'XTEC http://www.xtec.net/dnee/

En aquesta pàgina, que s'actualitza setmanalment, es troben de forma organitzada noticies, recursos i enllaços a d'altres webs