01 - desembre - 2005

El cas de la sessió

Temps, feina i ordinadors

Debat telemàtic

La Núria i la Montse són dues professores de l’escola  Xaloc de Vent del Pla. La Núria és la tutora de segon i la Montse és la d’educació especial de l’escola. Totes dues són mestres d’en Gerard un nen repetidor de segon amb discapacitat motriu lleu, però amb greus problemes d’aprenentatge que fan sospitar alguna cosa més.

En les reunions la Montse, professora d’educació especial,  diu que no té prou temps per atendre a tots els nois.  Que s'ha de dedicar molt al Gerard, que  és molt lent, que requereix molt de suport i necessita que li adaptin tots els materials.

La Núria suggereix que si en Gerard treballés amb l’ordinador, aniria més ràpid i li seria més fàcil; que si la Montse en lloc de retallar, enganxar i fotocopiar fes servir l’escànner i el processador de text  aniria més de pressa. Si vol li pot passar, en fitxers Word, totes les activitats de classe que prepara  amb l’ordinador, i així li facilitaria la feina.

La Montse ho veu diferent. Diu que ella i els ordinadors no s’entenen. Argumenta que amb els ordinadors es perd molt de temps. Que els nois juguen més que treballen, i  que, per ella, és més fàcil fer fotocòpies que barallar-se amb l’ordinador. També diu que si la Montse seguís més els llibres de text, tal com feien el curs passat, ella podria aprofitar el material  que ja tenia fet.

• Amb quina d’aquestes postures t’identifiques més?
  • En què tenen raó cadascuna d’elles ?
  • Què podries suggerir?