01 - desembre - 2005

Mirant la TV

mitjans audiovisuals & necessitats educatives especials

nens simulant un concurs

Mirar diferents programes gravats de la televisió i analitzar-los, per tal de produir-ne després una tria entre tots. Habitualment, un concurs o un telenotícies... o inicialment treballar-ho a partir dels programes més visionats per part dels nostres alumnes. Podrem adonar-nos que malauradament no tots els programes més vistos són adequats per a les seves edats; també sovint ens adonem del nombre d'hores que veuen la televisió. Al voltant de la televisió i del seu ús hi ha moltes propostes interessants que estan recollides en algunes de les publicacions del Departament d'Educació.bjectius generals

• Visionar i participar en l'anàlisi de programes de TV.

• Identificar els personatges, vestuari , decorats i les característiques de cada programa.
  • Identificar el canal de televisió on s'emeten els diferents programes.
  • Llegir títols i subtítols.
  • Classificar els diferents programes segons la seva tipologia: notícies, documentals, programes de cuina, concursos, pel·lícules...

Competències bàsiques TIC-EA relacionades

• Aprendre a seleccionar la programació de televisió.

• Observar els diferents usos que poden tenir els MAV: entretenir, aprendre, informar.
  • Elaborar un projecte de producció escollint el mitjà i el públic a qui s'adreça.

Més recursos

Al voltant de la televisió i del seu ús hi ha moltes propostes interessants que estan recollides en algunes de les publicacions del Departament d'Educació. Els podeu trobar a:

Per a Primària podeu mirar Llibre 2 Projecte televisió: De casa a l'escola. Família i televisió que proposa l'observació de les diferències entre realitat i ficció.

D'aquesta publicació us suggerim l'activitat Televisió i hàbits TÍTOL DE L'ACTIVITAT: Joguines d'anunci que fàcilment podreu relacionar amb aquestes festes de Nadal

Projecte televisió

Parlem d'anuncis

és una col·lecció per a Secundària Obligatòria que vol ajudar a conèixer la publicitat per dins

.Descobrireu aspectes de la seva història, podreu saber com s'elabora un bon anunci, quines persones hi treballen, quins són els efectes que el resultat final pot tenir en els espectadors-consumidors.

© Les propostes de formen part dels materials de la 5a. sessió de SAIP 04/05: Els mitjans audiovisuals amb alumnes amb NEE, experimentats al CPEE Ventijol de Blanes; CPEE Font de l'Abella de Girona; CPEE Els Àngels de Palamós; CPEE Can Rigol del Prat de Llobregat; CPEE Ramon Suriñach de Ripoll.