Tauleta sensible

20 - març - 2006

Un parell de webs

Jocs en català

El Consorci Per a la Normalització Lingüística (cpnl) ofereix a la seva pàgina web infinitat de recursos i informacions.

Entre les possibilitats de la pàgina, té un apartat de Jocs en català. Tenen catalogats nombrosos jocs en diferents formats i tota una sèrie d'enllaços sobre els jocs.

jocs en català

Dins del catàleg de jocs, trobem:
  • Jocs d'Internet.

• Ordinadors
  • Vídeo jocs
  • Jocs en CD_ROM i DVD

• Jocs de taula

• Joguines
  • Puzles i encaixos

Quaderns digitals

Quadern digital són unes propostes de treball en línia, adreçades a l'alumnat de l'ESO, amb l'objectiu de millorar la competència de l'alumnat per produir textos.

Quaderns digitals

Hi trobareu propostes per treballar set tipologies de text: la narració literària i la notícia, la descripció literària i definició, els textos instructius, les exposicions i les argumentacions.

Per cada tipologia és disposa de:

• Introducció al tipus de text amb les seves característiques bàsiques

• Tutorització del procés d'escriptura, que constitueix l'eix principal del programa i proposa, pas a pas, una situació, ajuda a planificar i redactar el text i finalment dona pautes per la revisió
  • Exemples: el material proposa diferents lectures que exemplifiquen les tipologies de text treballat i poden servir de model
  • Activitats: són exercicis tancats i amb una única resposta correcta, que poden servir d'avaluació del nivell inicial, o per repassar i consolidar

Quadern digital està en llengua catalana i castellana i es va dissenyar seguint els models dels crèdits de l'ESO, pensat per 35 hores de treball de l'alumnat