Tauleta sensible
Mediateca dels CRP

20 - març - 2006

El cas de la sessió

Nen de primària que li costa escriure

Debat telemàtic

En Joan és un alumne repetidor de segon de primària. No és un mal noi, però si una mica tabalot, despistat i té molts problemes amb la lectoescriptura.

A l’hora de llegir encara és defensa. Llegeix molt poc a poc, i sovint s’inventa les paraules.

Quan agafa un llapis no se li entén el que escriu. Es deixa algunes lletres, n’inverteix d’altres, ajunta paraules, etc. Si ha d’escriure números no ho fa millor encara que aconsegueix resoldre les operacions

L’hem posat en una taula separada prop de la professora, perquè no es distregui tant però no saben si el noi ha sortit guanyant o perdent, ja que això no millora la seva autoestima ni la relació amb els companys.

Algunes mestres s’han plantejat treballar amb l’ordinador, ja que els hi sembla que en Joan escriu millor però d’altres companys insisteixen que cal treballar la motricitat fina, l’orientació espacial i altres prèvies.

• Què opineu vosaltres?
  • En què ens pot ajudar l’ordinador?
  • Quines activitats feríeu?
  • Quins programes utilitzaríeu ?