El cas de la sessió
Justificació
Moltes vegades, presentar uns materials fora de context poden no tenir
sentit per als professionals i és que els materials per si sols no són
res, cal ubicar-los en un moment del procés educatiu, en un centre concret
i una persona determinada.
Els materials són un recurs i el professional els ha de donar una funció
dins la intervenció educativa. Sempre s’ha de tenir present la globalitat
de la resposta educativa, les necessitats del noi o la noia, el que li
aporta el nou recurs i la dificultat que hi ha en implantar-lo.
Per aquest motiu volem encetar un espai de debat on, compartint els criteris,
ens enriquim amb les aportacions dels companys i companyes. També ens
ajudaria que féssiu arribar el vostre cas, que publicat de forma anònima
ens proporcionarà l’ocasió per debatre i us facilitarà estratègies per
afrontar-lo.
El cas
Alumne de 9 anys amb síndrome de Down. Ha estat escolaritzat des dels
3 anys i va anar a estimulació precoç. Es relaciona bé amb els companys,
però la seva parla presenta una pronúncia poc clara i, com que ell és
conscient que la gent no l'entén, no vol parlar gaire; normalment es fa
entendre amb gest i alguna paraula aïllada.
Fa dos anys que ha començat l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura.
Escriu el seu nom d'una manera aproximada, reconeix els noms dels companys
de classe, però dubta amb altres paraules d'ús freqüent a l'aula, com
per exemple: les activitats de l'horari o el nom dels aliments del menú.
Coneix la correspondència so grafia d'algunes lletres (vocals, p, m, l)
i les utilitza en llegir o escriure amb l'ajuda de l'adult.
Preguntes
Quines serien les àrees prioritàries d’intervenció?
Per a què servirien els ordinadors i com s’haurien d’utilitzar?
Quins programes serien d’utilitat per aquest alumne?
Quines dificultats tindria per a fer-los servir?
Quines adaptacions podríem fer a l’ordinador per a facilitar-li?
Quan faria servir l’ordinador? Qui en seria responsable? Qui planificaria la
feina?
· Quines serien les aplicacions més
importants i per a què podrien servir programes com Globus, Parlador,
Word, Power Point, les icones MIC o SPC, el Tpwin, el Pequeño Escritor,
el Clic, el TocaToca, l’Exler
· Com utilitzaríeu CD-ROM com el
Pingu, els Living Books, Kid Pix, els Otijocs, el Pipo, Llengua Interactiva
de Cicle Inicial , ...
|