Els casos de la 2a sessió

Alumnes estrangers

Es tracta d'un noi o noia marroquí, entre 10 i 12 anys, que acaba de venir a Barcelona. En el seu país estava escolaritzat, per tant aquí s'escolaritza per la seva edat cronològica (o sigui a 5é de Primària o 1r d'E.S.O).

Al Marroc, donava francès com a segona llengua, des de fa uns anys. Per tant, coneix l'alfabet llatí i sap escriure d'esquerre a dreta. També coneix algunes estructures lingüístiques similars a les del català. I algunes paraules pot ser que li sonen per similitud amb el francès. (no ha tingut cap contacte amb el català o el castellà).

1.- Quines serien les necessitats educatives immediates d'aquest nen?
2.- Com pot ajudar la informàtica en la seva integració a l'escola?

Alumne amb P.C

Nen de 6 anys amb P.C. A l'escola on estudia, s'ha començat a treballar amb informàtica per fer aprenentatges escolars. L'escola ha anat al servei de l'Utac per decidir quina A.T és l'adient per utilitzar l'ordinador.

Està controlat pel Servei de Neuropediatria de l'Hospital xxxx. Va tenir dificultats en l'inici de la succió, control cefàlic als 6 mesos , s'arrossega als 17 mesos, gateja als 42 mesos, inici de la prensió als 12 mesos, el control d'esfínters als 3 anys i les primeres paraules als 4 anys . A l'exploració psicològica dona un CI de 58 i una edat mental de 4 anys i 6 mesos.

El nen presenta problemes a la coordinació motriu i en ma-vista. Pot utilitzar l'Easy-Ball però el problema que té es per agafar i deixar anar. Són massa ordres a l'hora però potser te possibilitats d'aprendre-ho.

A nivell d'atenció es cansa, pot estar estones curtes treballant, ja que és molt làbil, també per la poca concentració. Li falten aspectes d'orientació.
Tot el que és l'equip multimèdia li pot ajudar en el camp del llenguatge per integrar aspectes lèxics, fonètics i d'estructuració, ja que la veu i el moviment de les imatges el motiven. Potser caldria parlar amb la logopeda per veure quin programes li són d'utilitat.

Els pares demanen assessorament a nivell de domicili perquè volen comprar-se i no saben quins programes i quines ajudes tècniques necessitarà.

1.- Quines són les A.T més adients per al nen?
2.- Com pot ajudar la informàtica en l'estimulació del nen?