Els casos de la 3a sessió

Alumna amb psicosi infantil

A. és una nena de 10 anys amb un diagnòstic de psicosi infantil. Els matins està escolaritzada en centre d'educació especial i a les tardes va a l'escola ordinària el curs de 5e. de primària.

Mostra molta dificultat per entendre conceptes nous i segueix un currículum individual adaptat realitzant activitats d'aprenentatges corresponents a l'edat de 4 a 5 anys.

Coneix els números, les vocals, les consonants i llegeix paraules utilitzant la memòria però no pot seguir una lectura.

Te molt d'interès en l'activitat d'informàtica i suficient destresa manipulava per dominar del teclat i ratolí. Es capaç de localitzar els programes engegar-los, jugar i sortir amb total autonomia tot i no entendre els menús ni les instruccions del joc.

1.- Quines serien les necessitats educatives a treballar a l'escola especial i a l'ordinària?
2.- Quins programes serien d'utilitat pel treball a fer a l'escola especial?
3.- A l'escola ordinària quins programes serien d'utilitat?

Alumne amb hipoacúsia i problemes motrius

GPD es un nen de 9 anys escolaritzat en un centre ordinari amb els seus companys de 3r i assisteix a l'aula d'educació especial 3h setmanals amb grup reduït de 4 persones i 1h setmanal d' audició i llenguatge amb un grup de tres alumnes.

Pateix una desviació molt greu de la columna vertebral i una manca de tonicitat en la musculatura del tronc que li fa dur un corsé. També te altres dificultat de tipus físic com la coordinació segmentària (xuts, llançaments,..) , la digestió d'aliments,...

Per aquest motiu l'alumne necessita de la presència d'un adult al seu costat i es mostra poc autònom a l'hora de realitzar les tasques quotidianes perquè ha creat una dependència respecte l'adult. Sembla ser que degut a aquests suports, el nen s'ha tornat una mica gandul i tossut: si pot, intenta que els altres lsi facin les coes.

Per altre banda te una hipoacúsia neuronal bilateral ( oïda dreta un 40% i un 25% de l'oïda esquerra) que li dificulta l'adquisició del llenguatge. Utilitza un lèxic molt reduït i a l'hora de parlar el problemes motrius en la fonació fa que moltes vegades no se l'entengui

A nivell cognitiu presenta un dèficit d'atenció, un ritme d'aprenentatge molt lent i un dèficit d'aprenentatge global que el situa a un nivell de 1r de CI. Te elaborat un ACI on es contemplen totes les adaptacions de les àrees instrumentals .

Llegeix frases curtes amb lletra lligada, amb una comprensió reduïda (lèxic bàsic i paraules amb menys de tres síl·labes i sense grup consonàntic al mig. Pel que fa a les matemàtiques sap comptar fins al 10 sense descomptar-se i té assolits els mecanismes de la suma i la resta senzilles.

1.- Quines són les ajudes tècniques AT més adients per al nen?
2.- Com pot ajudar la informàtica en les activitats d'aprenentatge
3.- Quines estratègies utilitzaries per millorar la seva autonomia?