Els casos de la 3a sessió
Alumna amb psicosi infantil
A. és una nena de 10 anys amb un diagnòstic de psicosi
infantil. Els matins està escolaritzada en centre d'educació
especial i a les tardes va a l'escola ordinària el curs de 5e.
de primària.
Mostra molta dificultat per entendre conceptes nous i segueix un currículum
individual adaptat realitzant activitats d'aprenentatges corresponents
a l'edat de 4 a 5 anys.
Coneix els números, les vocals, les consonants i llegeix paraules
utilitzant la memòria però no pot seguir una lectura.
Te molt d'interès en l'activitat d'informàtica i suficient
destresa manipulava per dominar del teclat i ratolí. Es capaç
de localitzar els programes engegar-los, jugar i sortir amb total autonomia
tot i no entendre els menús ni les instruccions del joc.
1.- Quines serien les necessitats educatives a treballar a l'escola especial
i a l'ordinària?
2.- Quins programes serien d'utilitat pel treball a fer a l'escola especial?
3.- A l'escola ordinària quins programes serien d'utilitat?
Alumne amb hipoacúsia i problemes motrius
GPD es un nen de 9 anys escolaritzat en un centre ordinari amb els seus
companys de 3r i assisteix a l'aula d'educació especial 3h setmanals
amb grup reduït de 4 persones i 1h setmanal d' audició i llenguatge
amb un grup de tres alumnes.
Pateix una desviació molt greu de la columna vertebral i una manca
de tonicitat en la musculatura del tronc que li fa dur un corsé.
També te altres dificultat de tipus físic com la coordinació
segmentària (xuts, llançaments,..) , la digestió
d'aliments,...
Per aquest motiu l'alumne necessita de la presència d'un adult
al seu costat i es mostra poc autònom a l'hora de realitzar les
tasques quotidianes perquè ha creat una dependència respecte
l'adult. Sembla ser que degut a aquests suports, el nen s'ha tornat una
mica gandul i tossut: si pot, intenta que els altres lsi facin les coes.
Per altre banda te una hipoacúsia neuronal bilateral ( oïda
dreta un 40% i un 25% de l'oïda esquerra) que li dificulta l'adquisició
del llenguatge. Utilitza un lèxic molt reduït i a l'hora de
parlar el problemes motrius en la fonació fa que moltes vegades
no se l'entengui
A nivell cognitiu presenta un dèficit d'atenció, un ritme
d'aprenentatge molt lent i un dèficit d'aprenentatge global que
el situa a un nivell de 1r de CI. Te elaborat un ACI on es contemplen
totes les adaptacions de les àrees instrumentals .
Llegeix frases curtes amb lletra lligada, amb una comprensió reduïda
(lèxic bàsic i paraules amb menys de tres síl·labes
i sense grup consonàntic al mig. Pel que fa a les matemàtiques
sap comptar fins al 10 sense descomptar-se i té assolits els mecanismes
de la suma i la resta senzilles.
1.- Quines són les ajudes tècniques AT més adients
per al nen?
2.- Com pot ajudar la informàtica en les activitats d'aprenentatge
3.- Quines estratègies utilitzaries per millorar la seva autonomia?
|