Un parell de webs

Centro de Recursos de Educación Especial de Navarra http://www.pnte.cfnavarra.es/~creena/

El CREENA es un servei de suport a l'atenció educativa de l'alumnat amb NEE que assessora la comunitat educativa (famílies, centres escolars, orientadors, professorat, serveis socials generals i específics, associacions...) i gestiona els recursos humans, materials, tècnics...

Al seu web s'hi pot trobar:

• Informació sobre les diferents discapacitats: auditius, motòrics, físics i visuals.
  • Les actes del I Congreso Nacional de Educación y Personas con Discapacidad.
  • Un apartat de Noves tecnologies amb una guia de software, enllaços a ajudes tècniques, recursos educatius i programes CREENA de creació pròpia.

Els programes del CREENA són gratuïts i es poden descarregar del web. Naturalment, estan en castellà o euskera, però alguns d'ells són entorns oberts que es poden personalitzar o treballen aspectes on el contingut lingüístic es irrellevant.

Revista Jove (http://www.xtec.net/~enieto2/)

Revista Jove és una revista juvenil, mensual, amb continguts que poden interessar als joves entre catorze i divuit anys i que com a mitjà d'expressió utilitza sistemes augmentatius i alternatius de comunicació.
Aquesta revista està feta a partir de treballs dels propis alumnes o de mestres i professionals que s'han responsabilitat d'una secció concreta.
La revista, que ja va pel número 7, està pensada tant per a nois i noies adolescents que no saben llegir però que coneixen els símbols, com per als que tenen un mínim nivell de comprensió lectora.
L'objectiu és que aquests nois i noies tinguin la possibilitat adequada a la seva persona d'informar-se a Internet tant en els continguts com en les seves possibilitats. Permet que aquests joves puguin ser més autònoms a l'hora de poder rebre informacions.
menu revista jove

En definitiva, es tracta d'una acció normalitzadora que elimina barreres d'accés d'Internet posant-hi continguts significatius per a un determinat col·lectiu.
És una acció meritòria en la línia del disseny accessible (Disseny per a Tots) al web que vol garantir la presència de la discapacitat a Internet com a mitjà d'integració en la societat de la informació.