CURS 2014-2015

Informació General (...)

L'Escola Oficial d'Idiomes Barcelona-Sants és un centre públic d'ensenyament d'idiomes moderns a adults dins l'àmbit no universitari creat el curs 2003-2004. Actualment s'hi poden estudiar dos idiomes: anglès i francès.

Les escoles oficials d'idiomes són centres públics especialitzats en l'ensenyament d'idiomes moderns per adults, en règim oficial -presencial o a distància IOC o lliure .

Marc legal de les Escoles Oficials d'Idiomes

Resolució per la qual es donen instruccions per a l'organització i funcionament de les Escoles Oficials d'Idiomes.

Pla d'estudis

Els estudis que s'hi imparteixen estan organitzats en 5 cursos d'una durada de 130 hores
cadascun.
Aquests 5 cursos es distribueixen en 3 cicles: el cicle de Nivell Bàsic (2 cursos), el cicle de Nivell Intermedi (1 curs) i el Cicle de Nivell Avançat (2 cursos).

Les titulacions que es poden obtenir a les EOI de Catalunya són les següents:

-Certificat de Nivell Bàsic, expedit per l'EOI.

-Certificat de Nivell Intermedi , expedit per l'EOI.

- Certificat de Nivell Avançat , expedit pel Departament d'Ensenyament.

- El curs 2014-2015 l'EOI Barcelona V-Sants continuarà impartint el nivell C1 de manera experimental per alumnes oficials de l'EOI Barcelona V-Sants. (+Info)

Requisits d'ingrés

Per accedir als ensenyaments d'idiomes a les escoles oficials és requisit imprescindible tenir 16 anys complerts l'any en què es comencin els estudis. També hi poden accedir els més grans de 14 anys, per seguir els ensenyaments d'un idioma diferent del cursat en l'Educació Secundària Obligatòria.

El horaris

Les classes tenen una durada de dues hores i mitja i es fan en dies alterns, amb una mitjana de cinc hores setmanals. Hi ha classes en dues franges horàries: per la tarda (de 16h a 18.30h) i el vespre (de 18.30h a 21:00h).

Els equipaments

Les aules compten amb un equipament audiovisual complet, indispensable per l'aprenentatge de llengües. A més, també es disposa de biblioteca amb materials adaptats als diferents nivells de coneixement de l'alumnat.

Preinscripció i matrícula de nous alumnes

De l'1 al 4 de setembre per al curs 2014-2015. Accés a la preinscripció: +Info

Taxes vigents

Matrícula ordinària: 275 € *

Família nombrosa de categoria general i/o família monoparental: 50% de descompte*

Exempts (família nombrosa de categoria especial, discapacitats amb més d'un 33% i víctimes de terrorisme: matrícula gratuïta) *

Complement d'activitats pedagògiques i culturals: 30€*

*Les taxes d'inscripció són les que estableix el Decret Legislatiu 3/2008, de 25 de juny, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya i modificacions posteriors (Article 46 de la Llei 2/2014 de 27 de gener de mesures fiscals, administratives i financeres i del sector públic - DOGC de 30 de gener de 2014). A més hi ha una aportació de 30€ com a complement d'activitats pedagògiques i culturals.