Webs de Ciència - 11è concurs

Treballs presentats

Infantil i primària

El mar

Treball realitzat per alumnes de P5. Els alumnes han aportat material i informacions de casa, s'han fet petits experiments s'han utilitzat les noves tecnologies en la cerca d'informació, escriptura de textos, realització de fotografies.

Dolça Vert | CEIP Puig d'Arques (Cassà de la Selva)

Coneixement del medi

La web pretén reflectir algunes de les activitats de coneixement del medi natural realitzades amb els grups de P3 i P4. Combina activitats interactives amb altres d'observació i, en alguns casos, també dóna l'oportunitat d'ampliar el tema tractat oferint enllaços d'interès.

M. Lluïsa Masachs | CEIP Castell de Farners (Santa Coloma de Farners)

Per què roda el molí de la nostra escola

A l'escola hi ha un molí de vent i els nens i les nenes han observat que de vegades roda i d'altres no. En aquestes pàgines s'explica perquè passa això i la nostra investigació.

Francesca Sellabona | CEIP de Vic (Vic)

Els huracans, el vent... l'aire

El setembre del 2005, l'huracà Katrina va ser notícia pel seu pas pels EEUU i les seves devastadores conseqüències. Els alumnes de P5 van mostrar curiositat pels huracans. A partir d'aquí, vam fer un treball sobre l'aire i el vent de forma molt manipulativa i vivencial.

Maria del Mar Mimbrero | CEIP Angeleta Ferrer (Mataró)

Fem meteo

L'alumnat de P4 va fer observacions diàries a primera hora del matí, anotacions amb símbols en un calendari i en una taula amb gomets. Es van comparar les observacions amb la informació de TV3. Com a cloenda ens va visitar la Mónica López i també vam fer un taller sobre núvols.

Manuel López | CEIP Bufalà (Badalona)

Les cèl·lules

Pàgina web que recull recursos per a l'estudi de les cèl·lules animals i vegetals. Observació amb la lupa i al microscòpi de les cèl·lules de la pell de la ceba i de la galta d'un alumne. Vocabulari científic i enllaços d'interès.

Rosa M. Bergadà | CEIP Sant Gil (Torà)

Estudiem el riu

La web recull informació sobre una sortida al riu Ter durant la qual s'estudien els animals i les plantes de l'entorn. També s'analitza la transparència, pH, duresa... de l'aigua.

Núria Elias | CEIP Francesc Cambó (Verges)

L'aigua

Pàgina de les jornades culturals realitzades a l'escola sobre el tema de l'aigua amb un recull d'experiments, tallers, webs de consulta,fitxes de treball, sortides, exposicions i video i ràdio de les mateixes.

Lorenzo Piedrafita | CEIP Rosa Tiana de la Riba (Ripollet)

Fulles i més fulles

Treball d'observació i investigació al taller d'experimentació amb alumnes del 2n curs del cicle inicial de primària sobre els arbres més propers al centre i el seu tipus de fulla.

Carme Rodríguez | CEIP Ginesta (Matadepera)

Setmana de la ciència

Els grups de P3 i P4 van dedicar una setmana a fer treballs relacionat amb la ciència: El planetari a l'escola i un seguit de tallers. Tota una experiència. La web en recull un resum.

Manuel López | CEIP Bufalà (Badalona)

El cicle vital del cuc de seda

Treball realitzat amb l'alumnat de 1r de primària sobre el cicle vital del cuc de seda, la identificació dels ous, larves, capolls i adults. Treball d'observació en el qual també es volia estudiar els efectes del camp magnètic sobre el desenvolupament de la vida.

Dolors Armengol | CEIP Miquel Martí i Pol (Sabadell)

puja

L'estat de salut d'un riu

La pàgina recull el treball d'investigació realitzad per l'alumnat de 2n d'ESO sobre l’estat de salut d’un tram del riu Anoia i del seu afluent Rierussa. Les dades recollides es van comparar exhaustivament i s'analitzàren per trobar les causes de les diferències.

Nicolàs Torres | Coop. Institució Montserrat (Barcelona)

Fem fàcils les mates a... Trigonometria

Conceptes matemàtics sobre trigonometria, aplicacions pràctiques, exemples del carrer i exercicis per repassar. Treball realitzat per alumnes de quart d'ESO i adreçat a alumnes de cursos inferiors.

Josep Puigdomenech | Col·legi Anunciata (Cerdanyola del Vallès)

Fem fàcils les mates a... Paràboles i gràfics

Conceptes matemàtics sobre gràfiques i funcions, aplicacions pràctiques, exemples del carrer i exercicis de repàs. Pàgina web eleborada per alumnes quart d'ESO per fer-la servir amb alumnes de cursos inferiors.

Josep Puigdomenech | Col·legi Anunciata (Cerdanyola del Vallès)

Motors

Pàgina web que recull informació general sobre els motors, què són, la seva història, i informació particular sobre motors tèrmics, motors elèctrics, motors rotatoris i reactors.

Joan Carles Sánchez | Col·legi mare de Déu del Carme (Tarragona)

Els tresors d'Egipte

Abu Simbel i l'Esfinx, dos tresors d'Egipte. En aquesta web trobareu informació sobre la història d'ambdòs i la improtància que van tenir i encara tenen pel país.

Miquel Gomila | Escola Aula (Barcelona)

Batxillerat

puja

Experiments interessants que podeu fer a casa

Experiències de Física i de Química vistoses, didàctiques i que es poden fer a casa amb materials a l'abast de tothom. El treball inclou un vídeo i documentació de cada experiència.

Miquel Gisbert | IES Emperador Carles (Barcelona)

L'apasionant món dels fislets

La web presenta informació sobre com han de ser, criteris de valoració i què es pot fer amb els applets de física (fislets) i una recopilació i valoració de diferents exemples.

Aleix Diz | IES Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat)

Microelectrònica i nanotecnologia

Del xip a la microelectrònica i la nanotecnolgia. Definicions, exemples, aplicacions... Un treball de recerca amb informació, experiments, glossari i bibliografia.

Emma Wunsch | IES Carles Vallbona (Granollers)