Infantil i primària
El mar
Treball realitzat per alumnes de P5. Els alumnes han aportat material i informacions de casa, s'han fet petits experiments s'han utilitzat les noves tecnologies en la cerca d'informació, escriptura de textos, realització de fotografies.Dolça Vert | CEIP Puig d'Arques (Cassà de la Selva)
Coneixement del medi
La web pretén reflectir algunes de les activitats de coneixement del medi natural realitzades amb els grups de P3 i P4. Combina activitats interactives amb altres d'observació i, en alguns casos, també dóna l'oportunitat d'ampliar el tema tractat oferint enllaços d'interès.M. Lluïsa Masachs | CEIP Castell de Farners (Santa Coloma de Farners)
Per què roda el molí de la nostra escola
A l'escola hi ha un molí de vent i els nens i les nenes han observat que de vegades roda i d'altres no. En aquestes pàgines s'explica perquè passa això i la nostra investigació.Francesca Sellabona | CEIP de Vic (Vic)
Els huracans, el vent... l'aire
El setembre del 2005, l'huracà Katrina va ser notícia pel seu pas pels EEUU i les seves devastadores conseqüències. Els alumnes de P5 van mostrar curiositat pels huracans. A partir d'aquí, vam fer un treball sobre l'aire i el vent de forma molt manipulativa i vivencial.Maria del Mar Mimbrero | CEIP Angeleta Ferrer (Mataró)
Fem meteo
L'alumnat de P4 va fer observacions diàries a primera hora del matí, anotacions amb símbols en un calendari i en una taula amb gomets. Es van comparar les observacions amb la informació de TV3. Com a cloenda ens va visitar la Mónica López i també vam fer un taller sobre núvols.Manuel López | CEIP Bufalà (Badalona)
Les cèl·lules
Pàgina web que recull recursos per a l'estudi de les cèl·lules animals i vegetals. Observació amb la lupa i al microscòpi de les cèl·lules de la pell de la ceba i de la galta d'un alumne. Vocabulari científic i enllaços d'interès.Rosa M. Bergadà | CEIP Sant Gil (Torà)
Estudiem el riu
La web recull informació sobre una sortida al riu Ter durant la qual s'estudien els animals i les plantes de l'entorn. També s'analitza la transparència, pH, duresa... de l'aigua.Núria Elias | CEIP Francesc Cambó (Verges)
L'aigua
Pàgina de les jornades culturals realitzades a l'escola sobre el tema de l'aigua amb un recull d'experiments, tallers, webs de consulta,fitxes de treball, sortides, exposicions i video i ràdio de les mateixes.Lorenzo Piedrafita | CEIP Rosa Tiana de la Riba (Ripollet)
Fulles i més fulles
Treball d'observació i investigació al taller d'experimentació amb alumnes del 2n curs del cicle inicial de primària sobre els arbres més propers al centre i el seu tipus de fulla.Carme Rodríguez | CEIP Ginesta (Matadepera)
Setmana de la ciència
Els grups de P3 i P4 van dedicar una setmana a fer treballs relacionat amb la ciència: El planetari a l'escola i un seguit de tallers. Tota una experiència. La web en recull un resum.Manuel López | CEIP Bufalà (Badalona)
El cicle vital del cuc de seda
Treball realitzat amb l'alumnat de 1r de primària sobre el cicle vital del cuc de seda, la identificació dels ous, larves, capolls i adults. Treball d'observació en el qual també es volia estudiar els efectes del camp magnètic sobre el desenvolupament de la vida.Dolors Armengol | CEIP Miquel Martí i Pol (Sabadell)
ESO
puja