Bloc B
Formació TIC en centres educatius
Pràctica B107. Inserció d'objectes.

En aquest pràctica es presenta la la inserció d'objectes en els documents.

Atenció!
Abans de realitzar la pràctica, caldrà executar el fitxer B107.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada tic\blocb, amb els fitxers necessaris pel desenvolupament de la pràctica.

1. Recupereu el fitxer doc1071.odt.
  2. Doneu forma al document.
  3. A continuació del tercer paràgraf dibuixeu una serp boa:
    • Situeu-vos al final del tercer paràgraf ( ...Era així: )
    • Demaneu Insertar | Objeto | Objeto Ole... | Otros objetos i premeu el botó Aceptar.
    • De la llista de tipus d'objectes, cerqueu i assenyaleu Dibujo (o Imagen) del PaintBrush.i premeu D'Acord
    • Observeu que s'ha obert el programa Paint.
    • Dimensioneu l'àrea de dibuix a 200x200 píxels (Imatge | Atributs)
    • Dibuixeu, amb ajut de les eines de Paint, una serp i doneu-li color.
    • Un cop enllestit el dibuix, Demaneu Fichero | Salir y volver a untitled.
    • Observeu l'àncora que haurà aparegut a sota del tercer paràgraf. Feu clic, amb el botó dret del ratolí a sobre del dibuix, i observeu la informació que hi ha respecte de Anclaje
    • Si necessiteu fer algun retoc, un doble clic a sobre del dibuix, activa novament Paint i permet modificar-lo.
  4. A continuació del 5è paràgraf dibuixeu un barret. Alineeu-lo a l'esquerra i ajusteu-lo a Ajuste de página.
    • Situeu-vos al final del 5è paràgraf (... ¿Per què ha de fer por un barret?)
    • De la llista de tipus d'objectes, cerqueu i assenyaleu Dibujo (o Imagen) del PaintBrush i premeu D'Acord
    • Dimensioneu l'àrea de dibuix a 100x100 píxels (Imatge | Atributs)
    • Dibuixeu, amb ajut de les eines de Paint, un barret i doneu-li color.
    • Un cop enllestit el dibuix, Demaneu Fichero | Salir y volver a untitled.
    • Feu clic a sobre del dibuix amb el botó dret del ratolí.
    • Del menú de context, demaneu Alineación | Izquierda.
    • Torneu a fer clic amb el botó dret del ratolí i demaneu Ajuste | Ajuste de página.
  5. Si el dibuix és massa petit es pot modificar la seva grandària percentual.
    • Feu un clic a sobre del dibuix.
    • Els 8 quadres del voltant permeten, arrossegant-los, variar la grandària. Els de les cantonades canvien, alhora, les dues dimensions del dibuix (si es manté premuda la tecla Majúscules, l'augment o disminució de grandària és proporcional).
  6. Importeu el dibuix d’una girafa a sota del sisè paràgraf (el format de la imatge és png)
    • Situeu-vos al final del sisè paràgraf (...El meu dibuix número 2 era així: ).
    • Demaneu Insertar | Imagen | A partir de archivo…
    • Localitzeu l’arxiu girafa.png, seleccioneu-lo i premeu el botó Abrir.
    • Alineeu-la a la dreta i ajusteu-la a Ajuste de página dinámico.
    • Modifiqueu la grandària de la imatge de forma que no ocupi la zona corresponent a l'autor i títol.
  7. Proveu d’inserir altres objectes a més de gràfics.
  8. Deseu el document després d’afegir-hi un comentari.

Aquesta pràctica està basada en la informació continguda en el curs D48