Bloc B
Formació TIC en centres educatius
Pràctica B120. Editor d'equacions matemàtiques.

En aquesta pràctica es planteja l'edició de caràcters matemàtics en un document.

1. Creeu una taula on inserir el nom de les àrees planes, la fórmula corresponent i el dibuix de la figura.  Posteriorment, doneu forma a la taula:
Triangle
Quadrat
Rombe
Trapezi
Cercle
Corona circular
Sector circular
  1. Situeu el punt d'inserció de text a l'interior de la casella on vulgueu inserir la primera fórmula, la del triangle.
  2. Per accedir a la utilitat d'edició de fórmules Demaneu Insertar | Objeto... | Fórmula.
  3. Obtindreu la barra d'eines Selección , que us permetrà escollir el tipus de blocs d'expressions amb què treballareu.
  4. En alguns cassos és més senzill escriure la fórmula directament al quadre de text; en d'altres casos convindrà fer servir l'eina Selección.
  5. Escriviu a la finestra de text que haurà aparegut a la part inferior de l'OpenOffice.org Writer. l'expressió A = B·h over 2
  6. Premeu la tecla RETORN.
  7. Abans de tornar al document, Desplegueu el menú Formato | Tamaños de fuente.
  8. Escolliu un Tamaño de base de 16 pt i premeu el botó Aceptar.
  9. Feu clic fora del quadre de la fórmula per tornar al document.
  10. De forma similar, afegiu la resta de fórmules a la taula:
    • A = L^2
    • A = (B+b) over 2 · h
    • A = %PI · R^2
    • A = %PI · (R ^ 2 - r^2)
    • A = (%PI · R ^ 2 · n) over 360
  11. També podeu confegir les fórmules fent servir les eines de la part inferior de la barra Selección.
  12. Per a corregir possibles errors o modificar les fórmules, tant sols cal fer doble clic a sobre del quadre de la fórmula i fer les correccions adients.
    • Els símbols especials els trobareu en Herramientas | Catálogo, en el mode d'edició de fórmula.
  13. Deseu el document amb el nom b120.
  14. Sortiu de l'OpenOffice.org Writer.

Aquesta pràctica està basada en la informació continguda en el curs D48