Bloc B
Formació TIC en centres educatius
Pràctica B132. Animació d'una presentació

L'objectiu d'aquesta pràctica és veure els efectes que permet el per millorar les presentacions.

Abans de realitzar la pràctica, caldrà executar el fitxer B132.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada tic\blocb, amb els fitxers necessaris pel desenvolupament de la pràctica.

Animació personalitzada

El programa Impress permet millorar les presentacions afegint certs efectes d'animació. Recordeu que prèviament haureu de seleccionar l'objecte a animar.

1. Executeu el programa
  2. Us apareixerà l'assistent. Activeu la casella Abrir una presentació existente i tot seguint feu clic al botó , cerqueu el fitxer impress132.odp que es troba a la carpeta tic\blocb i posteriorment feu clic al botó Abrir.
  3. Desplegueu el menú Presentación i escolliu l'opció , observeu, com a la part dreta us apareix la finestra Animación personalizada.
  4. Aneu a insertar animacions al dos quadres de text de la primera diapostiva, per fe-ho:
    • Feu clic sobre el text "La Nutrició i l’Alimentació", observeu com queda seleccionat el quadre de text i també s'ha activat el botó de l'apartat Modificar efecto. Feu clic a sobre d'aquest botó, us apreixerà un finestra amb els efectes d'animació, escolliu el que vulgueu. Es convenient tenir activada la Vista previa automática. Podeu canviar la velocitat d'animació. Tot seguit premeu el botó Aceptar.
    • A continuació feu el mateix amb el quadre de text "Ciències de la Naturalesa".
  5. Fixeu-vos que a l'apartat Animación personalizada queden reflectits els canvis que heu fet. Vegeu figura 1.

1. Si seleccioneu, amb el botó esquerre del ratolí, una animació d'un objecte, en aquest cas un quadre de text , podeu modificar els efectes d'animació prement el botó Cambiar...
  2. En qualsevol moment podeu treure l'animació, fent clic al botó Quitar.
  3. Si feu doble clic sobre una animació, per exemple a us apareixerà la finestra diàleg Opciones de efectos. Aquesta finestra té les pestanyes Efecto, Control del tiempo i Animación de texto. Feu el canvis que vulgeu.

1. Per mitjà de les fletxes podeu canvir l'ordre d'aparició de les animacions.
  2. Apliqueu més animacions a les altres diapositives.
  3. Deseu la presentació en la carpeta tic\blocb amb el nom b132.
  4. Per acabar, aneu el menú Presentación | Presentación o bé premeu la tecla F5.