Bloc B
Formació TIC en centres educatius
Pràctica B133. La interacció

L'objectiu d'aquesta pràctica és veure com es poden incorporar interaccions per desplaçar-se per la presentació o per reproduir so.

Abans de realitzar la pràctica, caldrà executar el fitxer B133.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada tic\blocb, amb els fitxers necessaris pel desenvolupament de la pràctica.

La interacció

A qualsevol dispositiva es pot incorporar un element d’interacció. Aquesta interacció ens permetrà realitzar senzilles accions per desplaçar-nos per la presentació, per a reproduir un so, executar un programa ...

1. Executeu el programa
  2. Us apareixerà l'assistent. Activeu la casella Abrir una presentació existente i tot seguint feu clic al botó , cerqueu el fitxer impress132.odp que es troba a la carpeta tic\blocb i posteriorment feu clic al botó Abrir.
  3. A la primera diapositiva insertareu un objecte (per exemple una fletxa) i li donareu una interacció. Per fer-ho:
    • Desplegueu la icona Flechas de bloque de la barra de Dibuix. Vegeu figura 1.
      • Si no es visualitza, aneu a Ver | Barra de herramients | Dibujo.

• Escolliu un tipus de fletxa, per exemple la que està marcada a la figura 1. Desplaceu el punter del ratolí fins a la part inferior dreta de la primera diapositiva, i mantenint premunt el botó esquerre dibuixeu la fletxa.
    • Premeu el botó dreta de ratolí, i del menú de context, escolliu l'opció
    • Us apareixerà la finestra diàleg Interacción, desplegueu el formulari i escolliu Ir a la última página i tot seguit premeu el botó Aceptar. Vegeu figura 2.

.
Figura 1

Figura 2

1. Aneu a Presentación | Presentación o F5. Proveu de fer clic amb el ratolí a sobre de la fletxa. Què ha passat?
  2. Seria interessant que a la darrera diapositiva inserteu un objecte i li afegiu una interacció per tal de passar a la primera diapositiva.
  3. Per últim, deseu la presentació en la carpeta tic\blocb amb el nom b133.