Bloc B
Formació TIC en centres educatius
Pràctica B140. Consultes amb els operadors "<", ">", "=", "<>"

L'objectiu d'aquesta pràctica és treballar amb consultes de selecció de dades, utilitzant els operadors "<", ">", "=", "<>"

Atenció!
Abans de realitzar la pràctica, caldrà executar el fitxer B140.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada tic\blocb, amb els fitxers necessaris pel desenvolupament de la pràctica.

Els operadors "més gran que..." (>) "més petit que..." (<), "igual a" (=) i "diferent de" (<>), si bé es poden fer servir com a criteri dins qualsevol tipus de camp, tenen més justificació encara quan es fan servir amb camps de tipus numèric o data.

1. Executeu el programa Access 97.
  2. Recupereu la BD acc01.mdb.
  3. Creeu una nova consulta:
    • Seleccioneu la fitxa Consultas i premeu Nuevo.
    • Premeu Aceptar per crear la consulta a la modalitat de disseny.

• Afegiu les taules DADES_ANYALS, DADES_PERSONALS i TMUNICIP.
    • Completeu les relacions existents establint una nova relació entre les taules DADES_PERSONALS i TMUNICIP pels camps C_MUNICIP i CODINE arrossegant el ratolí d'un camp a l'altre:

1. Afegiu a la consulta els camps següents:
    • De la taula DADES_PERSONALS els camps MATRICULA, N_DOC, COGNOM1, COGNOM2, NOM, ADRECA, CP i D_NAIX.
    • De la taula TMUNICIP el camp NOMMUNI.
    • De la taula DADES_ANYALS els camps CURS_ACAD, ETAPA, NIVELL i GRUP.
  2. Establiu filtres per recuperar només l'alumnat de 1r A d'ESO del curs 2002-03, ordenats alfabèticament.
  3. Deseu la consulta amb el nom ALUM_DATA_NAIX i executeu-la: hi ha seleccionats 25 alumnes.
  4. Modifiqueu el disseny de la consulta fent clic a i indiqueu, dins del camp D_NAIX, el criteri següent per filtrar l'alumnat nascut l'any 1991, que actualment té 12 anys:

1. Amb aquest criteri, haureu filtrat els alumnes nascuts amb posterioritat a l'1 de gener de 1991, però també ens interessa que alhora hagin nascut abans del 31 de desembre. Per aconseguir aquesta selecció, cal fer servir l'operador "i" afegint novament el camp D_NAIX a la consulta. Afegiu-lo i indiqueu una data de naixement anterior al 31 de desembre de 1991:

1. Com que tots els alumnes del centre de 1r d'ESO tenen 12 anys, continueu tenint 25 alumnes, però modifiqueu la consulta suprimint el criteri del camp NIVELL: teniu novament els 25 alumnes de primer d'ESO.
  2. Modifiqueu els criteris de la consulta per seleccionar els alumnes de qualsevol etapa educativa que compleixin 12 o 13 anys enguany (nascuts entre l' 1 de gener de 1990 i el 31 de desembre de 1991): hi haurà 55 alumnes, els de primer i segon d'ESO.
  3. Modifiqueu la consulta per filtrar l'alumnat de 12 o 13 anys que tingui un número de matrícula inferior a 100. El criteri a emprar dins del camp numèric MATRICULA és:

Aquesta pràctica està basada en el curs Aplicacions de gestió amb Access.