Bloc B
Formació TIC en centres educatius
Pràctica B141. Ús dels comodins "?" i "*" en un consulta

Els símbols comodí "*" i "?", que habitualment es fan servir amb camps de text, equivalen a un caràcter qualsevol (?) o a una cadena de caràcters (*).

Atenció!
Abans de realitzar la pràctica, caldrà executar el fitxer B141.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada tic\blocb, amb els fitxers necessaris pel desenvolupament de la pràctica.

1. Executeu el programa Access 97.
  2. Recupereu la BD acc02.mdb.
  3. Afegiu criteris de selecció a una consulta:
    • Seleccioneu la consulta ALUM_DATA_NAIX i feu clic a Diseño.
  4. Filtreu els alumnes que viuen a Sant Pere de Ribes:
    • Podeu fer servir el comodí " * " en el camp NOMMUNI: ( Escriviu Como *pere* )

1. Per buscar els alumnes que tinguin com a primer cognom "García" (amb accent o sense), us podeu ajudar del següent criteri que seleccionarà tots els alumnes el primer cognom dels quals comenci per "GARC":

1. Si no esteu segurs de com s'han entrat els accents en el nom dels alumnes al moment de la inscripció, podeu fer servir el comodí "?". Així, per recuperar tots els alumnes amb primer cognom "González" es pot establir el criteri:

1. Guardeu la consulta i tot seguit tanqueu-la.
  2. Sortiu del programa Access.

Aquesta pràctica està basada en el curs Aplicacions de gestió amb Access.