Bloc B
Formació TIC en centres educatius
Pràctica B142. Crear una consulta amb paràmetres

Consultes amb parāmetres

Els parāmetres permeten un disseny més flexible de les consultes, sense haver de modificar la consulta per a cada selecciķ. Mitjanįant els parāmetres serā la prōpia consulta la que, una vegada executada, demanarā a l'usuari que indiqui els criteris. D'aquesta manera, una mateixa consulta pot donar respostes diferents en funciķ de les peticions de cada moment. Per definir consultes amb parāmetres, cal que, a la línia de criteris de la consulta, s'indiqui el text de la pregunta a la qual ha de respondre l'usuari tancada entre claudātors ([ ]).

En aquest exemple, al moment d'executar la consulta, l'aplicatiu demana l'usuari que indiqui l'etapa, el curs i el grup dels alumnes que vol seleccionar.

Atenció!
Abans de realitzar la prāctica, caldrā executar el fitxer B142.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada tic\blocb, amb els fitxers necessaris pel desenvolupament de la prāctica.

1. Executeu el programa Access 97.
  2. Recupereu la BD acc01.mdb.
  3. Creeu una nova consulta:
    • Seleccioneu la fitxa Consultas i premeu Nuevo.
    • Premeu Aceptar per crear la consulta en la modalitat de disseny.
  4. Afegiu a la consulta els camps següents:
    • De la taula DADES_ANYALS els camps CURS_ACAD, ETAPA, NIVELL i GRUP.
    • De la taula DADES_PERSONALS els camps COGNOM1, COGNOM2 i NOM.
  5. Feu clic a i deseu la consulta amb el nom ALUMNES_GRUP.
  6. Establiu criteris d'ordenaciķ de manera que apareguin ordenats els alumnes alfabčticament i agrupats per classes. Cal que els camps d'agrupament per etapa, nivell i grup estiguin situats abans que els camps amb el nom dels alumnes:

1. Desmarqueu la casella de verificaciķ de la línia Mostrar de tots els camps, excepte el nom i cognoms dels alumnes, ja que al resultat de la consulta aquesta serā una informaciķ redundant.
  2. A la línia Criterios tanqueu entre claudātors les expressions a les quals ha de respondre l'usuari sobre el curs acadčmic, l'etapa, el curs i el grup:

1. Executeu la consulta responent als parāmetres i comproveu el resultat.
  2. Deseu la consulta i tot seguit tanqueu-la.
  3. Sortiu del programa Access.

Aquesta pràctica està basada en el curs Aplicacions de gestió amb Access.