Bloc B
Pràctica B156. Inserir objectes gràfics: Crear un Diagrama

Atenció!
Abans de realitzar la pràctica, caldrà executar el fitxer B156.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada tic\blocb, amb els fitxers necessaris pel desenvolupament de la pràctica.

1. Obriu el programa OpenOffice.org Writer
  2. Recupereu el fitxer tdades.odt de la carpeta tic\blocb
    • Demaneu Archivo | Abrir... (o premeu Ctrl + A)
    • Cerqueu el fitxer en la carpeta tic\blocb
    • Assenyaleu el fitxer tdades.odt i premeu el botó Abrir
  3. Seleccioneu la taula de dades que hi ha al document:
    • Feu clic en qualsevol cel·la de la taula
    • Demaneu Tabla | Seleccionar | Tabla
    • Observeu que tota la taula queda seleccionada (ennegrida)
  4. Inseriu un Diagrama en el document
    • Demaneu Insertar | Objeto | Diagrama...
    • L'assistent que obtindreu permetria personalitzar l'aspecte del gràfic. Premeu, no obstant, el botó Crear per a obtenir-lo amb les opcions per defecte que ofereix l'OpenOffice.org Writer.
    • Observeu el resultat
    • Els 8 quadrats verds que envolten el gràfic per la part exterior permeten modificar la grandària del gràfic. Estireu, amb el ratolí de la cantonada inferior dreta fins que el gràfic tingui les dimensions desitjades. Si, en fer-ho, manteniu premuda la tecla Majúscules, el gràfic conservarà les proporcions entre amplada i l'altura.
  5. Feu doble clic a sobre del gràfic (observeu que apareix la barra d'eines Formato que permet canviar determinats aspectes del mateix), proveu amb diferents tipus de gràfics escollint-los de la finestra que apareixerà en prémer l'eina Tipo de diagrama que trobareu a la barra d'eines Formato:
    • Feu clic sobre Tipo de diagrama
    • Observeu les diferents possibilitats en la finestra de diàleg que obtindreu:
      • Categoria de diagrama: Permet alternar entre gràfics en dues o tres dimensions.
      • Tipo de diagrama: En funció de la categoria escollida, permet seleccionar diferents tipus de representació de les dades.
      • Variante: Permet seleccionar una variant de representació corresponent al tipus escollit.
    • Proveu el resultat que obtindreu en funció de les diferents categories, tipus i variants del gràfic.
  6. Feu clic amb el ratolí fora de l'àrea del gràfic en qualsevol zona blanca del document.
  7. Per a la combinació categoria 3D, tipus Columnas i variant Pirámides, el resultat hauria de ser semblant al següent:
  8. Deseu el resultat obtingut, a la carpeta tic\blocb, amb el nom b156