Enrera Mòdul 1
Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge ---
Pràctica ampliació

Pràctica optativa:

Aprenentatge de vocabulari signat en un context

L'objectiu d'aquesta pràctica és veure l'aplicació El cotxe feta amb el programa Infograf, per treballar un vocabulari específic des d'un entorn multimèdia.

Documentació tècnica sobre

El programa Infograf

1. Executeu el programa Infograf. Podeu fer-ho directament des del CD Materials de formació.
    2. Cliqueu sobre la icona Pàgina següent, i escolliu la història cotxe.hts. Feu un doble clic sobre aquest fitxer o premeu sobre la icona Pàgina següent per tal d'activar la història del cotxe.
    3. Ens presenta la portada de la història. Fem clic a la icona Pàgina següent per anar a la primera pàgina de la història.
    4. Tenim diferents possibilitats de treball:
      • La icona Altaveu de la part inferior esquerra permet repetir el diàleg de l'escena.
      • A la part superior esquerra hi trobem les icones:
        • El programa pronuncia el nom de les parts actives de la imatge.
          Ens presenta una fotografia relacionada amb el dibuix que està actiu.
          Presenta els símbols SPC dels objectes actius.
          Presenta el nom dels objectes actius en llenguatge signat.

Comproveu totes aquestes possibilitats del programa.

5. Aneu avançant per la història amb la icona Pàgina següent.
    6. Aneu al menú Veure | Punts actius i activeu aquesta opció. A la pàgina apareixen marcades totes les parts (objectes) que contenen informació.
    7. Aneu al menú Veure | Etiquetes i activeu aquesta opció. Apareixen totes les paraules per treballar de la pàgina. Amb el menú Vocabulari també disposem de totes les paraules de la pàgina.
    8. Per defecte heu treballat amb l'opció Explorar i amb les opcions de Veu, Fotos, Símbols SPC i Llenguatge signat. Des del menú Exercicis podeu escollir les altres modalitats de treball: Triar i Identificar.
    9. Feu clic sobre la icona Veu i després aneu al menú Exercicis | Triar. El programa us assenyala una part de la pàgina (un objecte) i us presenta tres icones de veu. Feu clic sobre una i escolteu si correspon a l'objecte assenyalat, quan correspongui a l'objecte, torneu a fer clic sobre la mateixa icona de veu: sortirà una icona d'acceptació.
    10. Ara feu clic sobre la icona Foto i després aneu al menú Exercicis | Triar. Surten tres fotografies, una de les quals correspon a l'objecte que el programa assenyala. Cal fer un doble clic sobre la fotografia correcta.
    11. Feu els exercicis de Triar, activant la icona de símbols SPC i després la icona de Llenguatge signat.
    12. Activeu la icona Veu i tot seguit aneu al menú Exercicis | Identificar. Ara el programa pronuncia el nom d'un objecte que cal assenyalar a la pàgina.
    13. Feu clic sobre la icona Foto i després activeu Exercicis | Identificar. Surt una fotografia que heu d'identificar amb l'objecte de la pàgina que s'hi correspongui.
    14. Proveu el exercicis d'Identificar amb els símbols SPC i després amb el Llenguatge signat.

15.