Enrera
Mòdul 4
Iniciació a la programació en Java
  Pràctica
1
2
3
4
Projecte
   
Exercicis
Exercicis
 
 
  Programació Orientada a Objectes
   
 


En aquest mòdul, farem una aproximació sistemàtica a la Programació Orientada a Objectes (OOP, Object Oriented Programming). Des del primer moment ens hem vist obligats a treballar amb classes i objectes: Java està tan intrínsecament unit a aquesta metodologia de programació que no hem pogut evitar començar les pràctiques utilitzant característiques i terminiologia que inicialment resulten una mica fosques.

Ara tindrem l'oportunitat d'aprendre què són les classes i què són els objectes, de què estan compostos, com funcionen els mecanismes d'herència o de la creació d'interfícies (interfaces). Aquells programadors que procedeixin de C++ es trobaran amb conceptes similars als que ja estan acostumats. Però n'hauran de repassar els continguts amb força cura. Java i C++ mantenen diferències considerables respecte a les capacitats dels seus objectes.

Com que es tracta d'una part fonamental de les tècniques de programació en Java, el contingut d'aquestes quatre pràctiques l'anirem retrobant constantment a partir d'ara. Seria del tot convenient que acabéssiu tenint-ne a la ment almenys els conceptes bàsics. La subtilesa d'utilització i les seves complexitats les anirem descobrint a mesura que anem progressant en l'ús del llenguatge.

 

En aquest mòdul:

Objectes  
Classes.  
Herència.  
Les Interfícies (interfaces).